Feedback over het Serviceforum | NS Community

Feedback over het Serviceforum

  • 10 February 2014
  • 458 reacties
  • 16273 Bekeken

Het NS Serviceforum is nieuw, en dus zijn we erg benieuwd wat je ervan vindt. Heb je vragen of heb je tips aan ons? Deze zijn in dit topic van harte welkom.

458 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Er zijn op forum.ns.nl/a-1/a-19966 reacties verdwenen.
Vanuit Support over 'Help anderen': dit klopt inderdaad niet. Op dit moment worden verwijderde topics ook getoond in het overzicht en dit zou niet het geval moeten zijn. De topics die worden getoond bij 'Help anderen' staan op chronologische volgorde dus zullen gebruikers niet zo snel op 404 pagina's uitkomen omdat de nieuwste topics over het algemeen niet verwijderd zijn. Er is een ticket aangemaakt om dit issue zo snel mogelijk op te pakken, zodra ik jullie van meer informatie kan voorzien breng ik je op de hoogte.
Je kunt de sorteervolgorde zelf aanpassen. Topics die op een antwoord wachten, zijn doorgaans degene met geen of weinig reacties. Als je oplopend sorteert op aantal reacties, dan komen al die verwijderde topics juist vooraan te staan. Mooi dat het tzt wordt opgepakt, wat mij betreft heeft het geen haast.

Terwijl ik dit schreef bedacht ik me dat je net zo goed "Recente topics" op aantal reacties kunt sorteren ... Daar blijkt echter hetzelfde mis te gaan.
Badge +3
De woorden Always en Phone, en misschien ook wel andere, worden automatisch van een hoofdletter voorzien als je ze typt. Kan dat uitgeschakeld worden?
Klopt, Tochjo. Ik ga het eens vragen!
Update: hierbij kan ik jullie melden dat de verwijderde topics niet meer worden opgenomen in de resultaten onder 'Help anderen'. Mocht je hier nog vragen over hebben hoor ik het graag.
@TrajectVrijInLimburg
Is er een plugin of iets dergelijks geïnstalleerd die kan de normale werking van javascript kan verhinderen?


Hallo Pe-pe, nee, het gaat om een Windows Phone met IE11, daar kun je geen plugins voor gebruiken.
Helaas zijn er voor Windows Phone, naar mijn beleving, ook geen goede alternatieve browsers.
Op mijn Windows Phone reageert de Forum site helemaal nergens op, als ik naar forum.ns.nl ga.
Als ik op mijn Windows Phone een email krijg, omdat iemand reageert op een bericht (dat ik dus vanaf een desktop heb gemaakt), dan krijg ik altijd dat de pagina niet beschikbaar is, en de pagina reageert nergens op.
Van dat laatste heb ik een drietal screenshots gemaakt van mijn telefoon. Deze staan in een afbeelding.

https://forum.ns.nl/search/activity/recent?&sort=posts&order=asc

Het aantal aangegeven reacties wijkt af.
Bij "Favorieten" is weer het onderste deel van de spreekballon-symbooltjes weg, waar al dan niet te tekst "nieuw" hoort te staan.
Ik zie het inderdaad, Pe_pe. Ik zal een printscreen sturen naar onze Support. Dank!
Terugkoppeling: Support heeft dit zojuist hersteld. Dit had te maken met een css issue dat veroorzaakt werd door de nieuwe header die gister is geïmplementeerd op het forum. Als je nu naar https://forum.ns.nl/favorite/overview gaat zal je zien dat de icoontjes weer juist worden getoond.
Als je op de profielpagina van een gebruiker bent en je ramt op "toon meer" onder "Activiteiten", maar er is helemaal niks meer te laten zien, kan dat dan netjes afgevangen worden als fout, in plaats van me te redirecten naar /members/undefined?

Voorbeeldje, sysop Erik: https://forum.ns.nl/members/erikd-8315

Ram maar eens op Toon meer. Natuurlijk is het muggenziften, maar dit soort 404's horen gewoon niet te gebeuren. Exceptions zijn er om te catchen 😉
De trefwoorden onder een topic titel werken niet als link.

Ik weet niet of dit een fout is, maar anders zijn ze nutteloos.
Goed gezien, Macca. Ik heb dit meteen even laten uitzoeken:

"Het lijkt erop dat de tags een bug bevatten. Het is namelijk zo dat zodra een gebruiker op de tag klikt alle topics met dezelfde tag worden getoond in een overzicht. Dit is momenteel niet het geval en hier heb ik een ticket voor aangemaakt. Zodra de oplossing is doorgevoerd zal ik je hiervan op de hoogte brengen."
Naar aanleiding van: https://forum.ns.nl/welkom-15/aangepaste-aanwezigheid-moderators-tijdens-de-feestdagen-20863

Netjes, zo'n aankondiging, maar voor zover ik weet is nergens te vinden wat de normale aanwezigheidstijden van moderators op het forum zijn. Misschien kan dat worden toegevoegd aan "Over het forum".
Goed punt inderdaad.

Ik zal even kijken of dat handig is. Over het algemeen merken we dat het goed werkt zoals het nu gaat. Omdat dit een Serviceforum is waarbij klanten vooral elkaar helpen, weet ik niet of we dit echt willen doen. Maar ik ga zeker even nadenken over de opties.
Reputatie 1
Ik vind het een eenzijdig forum waar alleen plaats is voor lofzang. Kritische reacties worden verwijderd en waardevolle topics gesloten.
Ik vind het een eenzijdig forum waar alleen plaats is voor lofzang. Kritische reacties worden verwijderd en waardevolle topics gesloten.

Ik vind het gros van de forumgebruikers juist behoorlijk kritisch. Gelukkig vaak opbouwend. Ik ben benieuwd wie dit beeld deelt.
Op een paar taboes na blijven de meeste kritische reacties wel staan en de bijbehorende topics open.
Ik in ieder geval niet, terwijl ik absoluut niet de liefste ben.
Ik ervaar de meeste reacties inderdaad als correct kritisch en als opbouwend.

@Henk

Dat was me nog niet opgevallen 😉
Is dat sarcastisch bedoeld? :S
Is dat sarcastisch bedoeld? :S

Ik ben juist blij met jouw feedback en kritiek. 😉
En ik ben jou dan ook weer eeuwig dankbaar, maar gemiddeld manager-type klikt niet echt met mij, zoals je weet 😉 Op een gegeven moment moest ik voor ieder "negatief" punt wat ik aanhaalde ook een positief iets noemen. Ja krijg de rambam 😳
Hier een terugkoppeling m.b.t. het forum op je mobiel:

Hierbij kan ik je mededelen dat de geoptimaliseerde mobiele module op de productie omgeving is geplaatst. Dat betekent dat er enkele bugs in 1 keer zijn opgelost, onderstaand nogmaals opgesomd:

- De link wordt op dezelfde wijze opgebouwd als op desktop (momenteel is er een # opgenomen in de mobiele URL)
- Geen foutmeldingen bij openen van links in notificatie mails
- Scrollen wordt geoptimaliseerd (Chrome op iOS werkt nu niet optimaal)
- Login in Safari weer mogelijk op iOS devices

Reageer