Feedback over het Serviceforum

  • 10 February 2014
  • 458 reacties
  • 16273 Bekeken

Het NS Serviceforum is nieuw, en dus zijn we erg benieuwd wat je ervan vindt. Heb je vragen of heb je tips aan ons? Deze zijn in dit topic van harte welkom.

458 reacties

Ik had al gemerkt dat er iets veranderd was en ik merk direct verbeteringen. Ik vind het een goeie actie geweest. Thanks 🙂
Ik ben even kwijt of het nog in de pijplijn zat, maar het aantal reacties in een topic in de overzichten "Recente topics" en "Favorieten" klopt voor geen meter. De laatste tijd lijkt het er vaak op dat de laatste reactie niet wordt meegeteld als die van een moderator is. Dit topic wordt juist weergegeven met 1 reactie terwijl het er meer zijn en er eerder vandaag wel het juiste aantal stond.
Wegens de werkzaamheden van vannacht was het forum niet bruikbaar. Daarvan stond op sommige subpagina's, (bijvoorbeeld https://forum.ns.nl/search/activity/recent ) een duidelijk bericht in 4 talen, Echter verscheen juist op de hoofdpagina ( https://forum.ns.nl ) in plaats daarvan slechts een nietszeggende technische foutmelding.
Kleinigheidje, in de mailtjes over een nieuw bericht wordt altijd gesproken over uw topic, terwijl ik maar 4 topics heb en toch 100'en van die mailtjes. Dat staat er namelijk ook als het niet mijn topic is, maar ik er gewoon in reageer.
Henk: "Bedankt voor je mailtje. We hebben de tekst aangepast naar: "heeft een reactie geplaatst in het topic". Dat past inderdaad beter!"
Top, 't zijn van die kleine dingetjes waar ik me weer eens aan kan ergeren :8

Zo beter?
Badge +3
Nee, jij kan je eraan ergeren. De dingetjes zelf irriteren je. 😛
Jaja, ook goed 😳
Als je drukt op de link Toon Meer bij het profiel van een gebruiker bij reacties gebeurt er niets.
@Sivan

5 maanden geleden stelde je dat alleen jij en de TS een antwoord kunnen markeren, die werkwijze is overboord gegooid ?

Ik zie trouwens ook dat gewone forumleden antwoorden hebben gemarkeerd zonder dat ze de topic starter waren, zelfs ik 😃 een bug ?
@184

Zoals bij forum.ns.nl/members/grietje-23
Ik doelde meer op echte gebruikers :

Overigens geboren in 05, is dat geen kinderarbeid ??? 😃
Reputatie 6
Badge +2
@Sivan

5 maanden geleden stelde je dat alleen jij en de TS een antwoord kunnen markeren, die werkwijze is overboord gegooid ?

Ik zie trouwens ook dat gewone forumleden antwoorden hebben gemarkeerd zonder dat ze de topic starter waren, zelfs ik 😃 een bug ?

Zie https://forum.ns.nl/off-topic-32/bug-rapportage-markering-beste-antwoord-1275.
Aangemaakt 1-1-'70 dat zegt al genoeg. Of een testaccount, of er gaat iets flink fout in de backend.
Het ging mij om gewone gebruikers en moderators waar je alleen de laatste 10 reacties kan zien onder hun profiel, terwijl je eerst via Toon Meer knop de rest van de reacties ook kan zien.
Hoi Macca. Hmm, alleen de moderators en TS zouden een antwoord moeten kunnen kiezen, en ik ben inderdaad de enige moderator die dit doet.

Mocht je het ergens nog mogelijk zien om als niet-TS een antwoord te kunnen markeren, dan hoor ik het graag!
Zie alle topics die gisteravond als beantwoord zijn gemarkeerd.

Zie mijn profiel, van Pe_pe, van Theofiel, bijna alle regelmatige gebruikers.

Ik kan nu alleen maar de laatste 10 reacties zien van gebruikers, maar ik zag al eerder dat gebruikers een antwoord kunnen markeren zonder dat ze TS waren, al nam ik aan dat dat antwoord was gemarkeerd door een moderator en er een verkeerde melding komt op ons profiel.

Ik kan verder natuurlijk niet zien wat jij allemaal markeert als antwoord en of er een bug zit in de melding wie een topic beantwoordt heeft.
@Sivan NS
Wat Macca bedoelt is dat je op een gebruikersprofiel onder Activiteiten de 10 laatste ziet staan met daaronder de knop "Toon meer". Die knop doet niets.

@macca728
In het topic dat Dennis even hierboven linkt, zie je dat het een tekstuele fout is. Bedoeld wordt dat een reactie van die gebruiker als beste antwoord is gemarkeerd. Waarom dat een jaar na de melding in dat topic nog niet is opgelost, begrijp ik niet.
Ik was gisteren actief, en heb toen ook enkele antwoorden gemarkeerd. Mijns inziens is er wat dat betreft niets vreemds gebeurd. Een enkele keer laat ik ook KJ antwoorden markeren, wanneer ik een tijdje afwezig ben. Dit is afgesproken om te voorkomen dat topics te lang op onbeantwoord blijven staan.
Ja het is een tekstuele fout ws, dat gaf ik al aan in reactie 185 en 192.
Badge +3
Regelmatig markeren nieuwe gebruikers die een topic openen hun eigen bericht als antwoord. Ik neem aan dat dit komt omdat er een link "Antwoord" onder het bericht staat en die gebruikers verwachten daarmee antwoorden te kunnen lezen. Kan de tekst van deze link worden gewijzigd in "Dit bericht als antwoord markeren"? Ik verwacht dat het onterecht als beantwoord markeren van topics dan een stuk minder voorkomt, wat de duidelijkheid ten goede komt omdat veel duidelijker is welk topic nog een antwoord nodig heeft.
Regelmatig markeren nieuwe gebruikers die een topic openen hun eigen bericht als antwoord. Ik neem aan dat dit komt omdat er een link "Antwoord" onder het bericht staat en die gebruikers verwachten daarmee antwoorden te kunnen lezen. Kan de tekst van deze link worden gewijzigd in "Dit bericht als antwoord markeren"? Ik verwacht dat het onterecht als beantwoord markeren van topics dan een stuk minder voorkomt, wat de duidelijkheid ten goede komt omdat veel duidelijker is welk topic nog een antwoord nodig heeft.

Ik haal het altijd zo snel mogelijk weg, maar je suggestie is zeker het onderzoeken waard.
Reputatie 6
Badge +2
Dit topic was meer dan een maand verdwenen. Zie ook https://forum.ns.nl/over-forum-41/de-trefwoorden-forumtopic-werken-niet-link-20904.
Beetje kinderachtig dat elke keer als er wat kritiek komt een topic gesloten wordt.

Leven we hier in Rusland of zo ? Er wordt geen enkele regel van het forum gebroken en dan lijkt me een topic sluiten niet nodig. Lijkt me misbruik van macht...

Dit is nu al de vierde of vijfde keer dat dit gebeurt.... Grow up.

https://forum.ns.nl/geld-terug-vertraging-36/veel-claims-vanaf-juli-2015-geen-antwoord-22441/index1.html#post138971
Goedemorgen Macca.

'Elke keer' lijkt mij wat overdreven. Sterker nog, we doen het eigenlijk vrijwel nooit.

Ik neem aan dat jouw bericht met name doelt op het topic van Miranda, heb ik dat goed? Ik heb in dat topic al aangegeven welke stappen TS kan nemen. De kritiek die daarop begrijp ik absoluut, maar in dat geval verandert dat niets aan de situatie. Om die reden heb ik het topic gesloten, omdat het alleen leidt tot verdere discussie. Zoals daar aangegeven kan Miranda (maar jullie ook) mij altijd benaderen via een PB als er verdere vragen zijn.

Als je een ander voorbeeld hebt waar je het niet mee eens bent, mag je mij dit melden via een PB. Ik bespreek het graag met je.

Reageer