Feedback over het Serviceforum

  • 10 February 2014
  • 458 reacties
  • 16273 Bekeken

Het NS Serviceforum is nieuw, en dus zijn we erg benieuwd wat je ervan vindt. Heb je vragen of heb je tips aan ons? Deze zijn in dit topic van harte welkom.

458 reacties

Zolang er geen forumregels worden overtreden is er geen enkele reden om een topic te sluiten.

Als jij niet meer wil reageren in dat topic omdat de situatie niet verandert is dat aan jou. Dan kunnen reizigers zoals ik en Marv87 en anderen TS nog wel proberen te helpen.

Daar lijkt mij de bedoeling van dit forum.
Ik zie dat anders, Macca. Maar zoals gezegd gebeurt het bijna nooit. Gelukkig maar 🙂.
'Elke keer' lijkt mij wat overdreven. Sterker nog, we doen het eigenlijk vrijwel nooit.

Dat vind ik nogal een understatement voor een truc die je elke keer toepast wanneer een forumgebruiker zijn best doet om een heel klein beetje transparantie te krijgen over de prijsbepaling bij Traject Vrij.
Voorbeelden genoeg, al ben ik niet zo gek dat ik die allemaal bewaar.

Kijk maar naar dit topic https://forum.ns.nl/overige-producten-6/kaartje-kopen-tussenstop-20633 waar een moderator een rotzooi van maakte, haar ongelijk niet toegaf en het topic vervolgens zonder opgaaf van redenen gesloten werd, zoals bij meerdere is gebeurd zodra het te heet onder de voeten werd.

https://forum.ns.nl/overige-producten-6/kaartje-kopen-tussenstop-20633
Ik vraag mij toch af hoe het kan dat topics, zoals nu mijn eigen topic, na ruim een week geen enkele reactie hebben gekregen van een moderator?
Daar hebben wij gewoon geen zin in, Henk.

Maar goed, even serieus. Om heel eerlijk te zijn, vermoed ik het volgende scenario: ik lees ieder topic. Als ik zie dat een reactie vanuit NS nodig is, geef ik zo'n topic een bepaalde status. Mogelijk hebben mijn collega's (of in ieder geval een van hen) gedacht dat dit topic al door andere klanten is opgepakt.

Hoe dan ook zal ik het weer onder de aandacht brengen. Wordt het niet opgepakt, stuur mij even een berichtje, dan pak ik hem op.
Dat kan natuurlijk, maar zeg dan liever gewoon "Henk, ik heb geen zin in je", dan ga ik wat anders doen :P

Topic kan er tussendoor glippen natuurlijk, maar aangezien m'n PM van 2 juli aan jouw adres over dit topic ook onbeantwoord is gebleven vroeg ik mij toch af wat hier mis gaat. Niks technisch dus in ieder geval, dan is 't goed.
Ik zal het onthouden 😉.

Ik vermoed gewoon een gevalletje van vakantiedrukteslordigheidenz. Excuses in ieder geval. Ik heb grote vriend Klaas-Jan gevraagd ernaar te kijken. Dan komt het sowieso goed.
Mijn vraag is opeens geen vraag meer en staat derhalve ook niet meer in de lijst met onbeantwoorde vragen. Wat is daarvan de reden?
Geen idee, ik zal hem aanpassen!
Ik heb vandaag wat eerste stappen gezet in het herstructureren van het forum:
- De categorie OV-fiets is toegevoegd onder Producten en Services
- Een extra onderdeel is gemaakt: Klantenservice. Hieronder valt NS.nl, Mijn NS en Contact.
- In de categorie Overige producten heb ik de eerste 250 topics gecontroleerd en verplaatst indien nodig. (bericht aangepast 11-07-2016)

Ik ben nog bezig, dus gun me even de tijd 🙂
Ik heb vandaag wat eerste stappen gezet in het herstructureren van het forum:
- De categorie OV-fiets is toegevoegd onder Producten en Services
- Een extra onderdeel is gemaakt: Klantenservice. Hieronder valt NS.nl, Mijn NS en Contact.
- In de categorie Overige producten heb ik de eerste 250 pagina's opgeschoond.

Kun je toelichten, wat je bedoeld met "250 pagina's opschonen"?
Houdt dat bijvoorbeeld in, dat je niet relevante reacties verwijdert?
Reputatie 6
Badge +2
Naar https://forum.ns.nl/archief-43 verplaatst, vermoed ik.
Hoi Michiel en Dennis. Beide veronderstellingen zijn onjuist. Ik bedoelde trouwens 250 topics, zal het even aanpassen.

Ik heb de topics die niet in Overige Producten horen verplaatst, denk aan OV-fiets, abonnementsvragen, acties en uitjes en Klantenservice vragen. Ik heb dus niet verwijderd of naar het archief gesleept. Dat zou ik ook niet zomaar doen.
Ik denk dat een moderator iets fout heeft gedaan: In deze twee topics

https://forum.ns.nl/de-trein-11/vanavond-mis-mijn-aansluiting-op-noi-27684
https://forum.ns.nl/de-trein-11/weer-raak-op-traject-rotterdam-leiden-25226

is de openingspost verwijderd, waardoor niet meer zichtbaar is waarop wordt gereageerd. Bovendien staan ze nu plotseling onder 'mijn topics', alsof ik ze geopend zou hebben.
Reputatie 6
Badge +2
Ik denk dat een moderator iets fout heeft gedaan: In deze twee topics

https://forum.ns.nl/de-trein-11/vanavond-mis-mijn-aansluiting-op-noi-27684
https://forum.ns.nl/de-trein-11/weer-raak-op-traject-rotterdam-leiden-25226

is de openingspost verwijderd, waardoor niet meer zichtbaar is waarop wordt gereageerd. Bovendien staan ze nu plotseling onder 'mijn topics', alsof ik ze geopend zou hebben.

Dat maakt de topics wel heel verwarrend en chaotisch.

Op https://forum.ns.nl/members/yvo86-5326 is nog wel te zien dat Yvo86 de topics heeft gestart. bijdragevandennis 201609
Hoi Pe_pe.

Ik heb het gros van de topics van Yvo gebundeld, en de oorspronkelijke topics verwijderd. Dat ben ik bij deze twee vergeten, en heb ik nu alsnog gedaan. Bedankt voor de melding.
Ik heb het gros van de topics van Yvo gebundeld, en de oorspronkelijke topics verwijderd. Dat ben ik bij deze twee vergeten, en heb ik nu alsnog gedaan. Bedankt voor de melding.
Door deze bundeling gaat het nu wel mis, als je klikt op de activiteitenlinks van https:// .ns.nl/members/yvo86-5326:
--> Pagina niet gevonden, bijvoorbeeld:
https://forum.ns.nl/de-trein-11/weer-geen-communicatie-nou-moeilijk-27974 (topic gestart)
https://forum.ns.nl/de-trein-11/falende-communicatie-27968?postid=173469 (reactie achtergelaten)
Dat vind ik niet echt een enorm probleem, Michiel. Ik verwacht niet dat heel veel forumleden naar het profiel van Yvo gaan. Ik vind het belangrijker dat we de signalen bundelen.
Hoi Pe_pe.

Ik heb het gros van de topics van Yvo gebundeld, en de oorspronkelijke topics verwijderd. Dat ben ik bij deze twee vergeten, en heb ik nu alsnog gedaan. Bedankt voor de melding.


Nog eentje:
https://forum.ns.nl/de-trein-11/voorbeeld-falende-ns-11013/index1.html

Erg onhandig dat alleen de openingsposts zijn gebundeld en alle antwoorden/reacties daarop zijn verdwenen. Bovendien verslechtert dit 'bundelen' de toch al problematische doorzoekbaarheid van het forum doordat er zo een hoop dode links ontstaan.
Bedankt! Ik ga hem verwijderen. Ook deze had al verwijderd moeten zijn.

Ik vind het ook geen ideale oplossing, maar in dit geval leek het mij wel de beste.
De woorden Always en Phone, en misschien ook wel andere, worden automatisch van een hoofdletter voorzien als je ze typt. Kan dat uitgeschakeld worden? ??? apart en grappig vind ik het.
Reputatie 6
Badge +2
De woorden Always en Phone, en misschien ook wel andere, worden automatisch van een hoofdletter voorzien als je ze typt. Kan dat uitgeschakeld worden?
Test: a always b phone. Geen hoofdletters (meer). Het is dus of op het forum veranderd, of het kwam door specifieke eigenschappen/instellingen van het gebruikte apparaat.
Hallo, ik kom pas kijken op dit forum. Ik zie dat dit topic een jaar geleden is gestart. Wil je reageren dan moet je helemaal naar het eind scrollen. Kan de volgorde niet anders, dus de nieuwste reacties boven.
...

Ik geloof niet dat een NS medewerker reactie heeft gegeven in dit topic op deze feedback.

Ik heb precies dezelfde feedback.
Mateloos irritant dat ik telkens weer bij een topic waar een nieuwe post is geplaatst weer helemaal naar beneden moet scrollen en weer op het laatste paginanummer moet klikken.
Hopelijk kan spoedig een functie gemaakt worden dat je net als op de overzichtspagina's zelf kunt "ascenden" en "descenden" nu dus binnen een topic op datum.

Hoe HOUDEN jullie HET VOL om te participeren in dit forum als je telkens weer moet scrollen en klikken voor de nieuwste reactie? Deze vraag zou ik mezelf eigenlijk ook moeten stellen...
Dit was dusdanig aangepast dat je gelijk op de laatste pagina kwam bij het aanklikken van het topic maar dat is recentelijk teruggedraaid, een moderator zou navragen waarom maar sindsdien is het weer heel stil geworden.

Reageer