Fiets vastgezet in bewaakte fietsenstalling | NS Community
beantwoord

Fiets vastgezet in bewaakte fietsenstalling

  • 10 May 2022
  • 3 reacties
  • 701 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb mijn fiets gestalt in de bewaakte fietsenstalling Station Zuid Strawinskylaan. Echter toen ik einde dag terug kwam had iemand zijn slot om mijn fiets geslagen waardoor ik geen toegang had tot mijn fiets. De beheerder probeerde mijn fiets los te maken maar heeft hiervoor geen tools. Heeft mijn nummer genoteerd en nu wachten tot die persoon zn fiets komt halen en van t slot haalt. Tot die tijd heb ik geen fiets en mag ik met de bus op eigen kosten. De man vertelde me dat ze zo een zelfde geval vorige week ook hadden. Is het mogelijk dat er voor dergelijke gevallen een slijptol in de buurt is om het slot los te krijgen? Blijkbaar let niet iedereen even goed op als ze hun kettingslot om de fiets gooien en hebben anderen de problemen ervan.

icon

Beste antwoord door Anonymous 11 May 2022, 09:38

Bekijk origineel

3 reacties

Het is een bekende truc om een fiets te stelen, sommige mensen vergeten hun eigen slot op slot te laten als er een extra slot om hun fiets zit en dan is opeens hun eigen fiets weg.

In dit geval zou u met een bewijs dat het uw fiets is gewoon de pokitie erbij moeten laten komen om het andere slot te laten verwijderen.

Badge +3

Het bewijs dat het je eigen fiets is, is natuurlijk het feit dat jij de sleutel(s) van je eigen slot(en) hebt.

Als iemand anders (per ongeluk, waarom zou je dat met opzet doen?) zijn fiets aan de jouwe vastzet waardoor je niet meer weg kunt lijkt me een slijptol wel zo handig.

Neem aan dat die fiets van een ander ook nog wel een ‘eigen’ slot heeft. Hadden ze dat (ook) maar moeten gebruiken… niet jouw probleem.

Bovendien, als iemand zijn eigen (ring)slot ‘vergeet’ dicht te doen (want mijn kettingslot is voldoende?) dan is de kans erg groot dat daar een sleutel in zit.

Ik vermoed niet dat de politie daarvoor op komt draven, dat doen ze soms al niet eens bij een ingeslagen autoruit waardoor herhaaldelijk het alarm bleef afgaan.

Politie: “Als de ruit/deur toch open is, dan open de motorkap en haal de accuklem maar los” (eigen ervaring met de auto van een huisgenoot die op vakantie was). De buit bestond uit een stapeltje cd’s… 

Reputatie 7
Badge +3

Als zo'n stallinghouder / beheerder ook moet controleren op fietsen die langer dan de toegestane termijn gestald zijn, zou die wel een slijptol moeten hebben. Zelf heb ik in de fietsenstalling in Delft wel eens gezien dat een fietsslot met een slijptol open werd gemaakt en een fiets werd verwijderd. Het is dus niet zo dat ze in een NS stalling per definitie geen slijptof of ander gereedschap hebben. dat zal wellicht wel stalling verschillen.

Reageer