Forum niet zinloos

Ik las dat iemand dit forum leuk maar zinloos vond;nou ik dacht van niet! Je kan hier lekker je ei kwijt (Net als ik hedenochtend) Vertraagde trein vertrek Utrecht Overvecht richting Centraal later dan de trein die op tijd was.......NS lekker bezig......je ervaring delen;je frustratie eruitgooien en je steekt er nog wat van op! Kortom, dit forum doet het geweldig;gelijk je ei kwijt,waarvoor dank! Groet, Karel

55 reacties

Wat leuk om te lezen hoe jij denkt over ons NS serviceforum! 🙂 We doen ons best en helpen graag! Hopelijk denken veel forum gebruikers er net zo over!
Reputatie 1
Ik vind het wel leuk om met andere treinreizigers en af en toe een conducteur op het forum van NS berichten te plaatsen.
Same here, Johnny2014. Vind het dit forum een aanwinst & helemaal van deze tijd.
Reputatie 1
Same here, Johnny2014. Vind het dit forum een aanwinst & helemaal van deze tijd.

Welkom Chantall. Leuk dat je hier ook op het forum aanwezig bent 😃
Ik ben het met je eens dat dit forum handig is, toch vind ik het wel een gemis dat er geen mogelijkheid is om echt contact op te nemen met een NS medewerker, afgezien van een duur 0900 nummer
Chatten met een medewerker zou ook nog een goede toevoeging kunnen zijn. Ik zie het op veel websites terugkomen. Geen idee of het praktisch is, maar op die manier heb je wel direct contact met een medewerker. Nog directer dan een forum.
Reputatie 7
Badge +4
U kunt tegen lokaal tarief bellen. 030 751 51 55 werkt zeker zonder extra kosten. Een 0900 nummer kan redelijk kostbaar worden als je niet vanaf een vaste lijn werkt en het hele principe van een servicelijn haal je onderuit als je er dik voor moet betalen, terwijl er op dit moment redelijk wat fout gaat via het web.
Nu dat papieren kaartje waar al die jaren nooit problemen mee is geweest eruit gaat zien ze mij niet meer terug in de trein! Ik kan het me niet eens veroorloven om €20 op een pas te zetten van €40 leefgeld.en dan ben ik niet de enige. Op FB lees ik vele reakties over mensen die het net als ik geldklopperij vinden. Ze noemen het voordelig reizen?? Met de auto is het nog goedkoper. Daar betaal je zeg maar €60 voor een volle tank en je kunt er ongeveer 1000km mee reizen. Voor dezelfde afstand moet je bij de NS volgens mij wel het 3dubbele neer tellen. Al met al houdt het voor mij dus in dat ik zonder auto dus nergens meer kan komen. Niet eens meer bij mijn moeder en zusje in Nijmegen. Jullie bij de NS moeten eens een keer gaan nadenken waar jullie mee bezig zijn. Die hoge heren bij jullie denken alleen maar aan hun eigen bankrekening en niet eens meer aan de klant. Zelfs die randdebielen daar in Den Haag kunnen niet eens logiesch nadenken. Vaarwel NS. Mij krijg je niet meer terug als klant.:@
@Eelco
Ik kan me uw boosheid best wel voorstellen. Maar ik kan me toch niet helemaal aan de indruk onttrekken dat uw betoog hier en daar niet helemaal klopt.
Sta mij toe enkele opmerkingen te plaatsen.
1. Het papieren kaartje in z'n huidige vorm verdwijnt inderdaad; daarvoor in de plaats komt een papieren kaartje met daarin een chip; kortweg wegwerp OV-chipkaart genaamd. Dit kaartje kunt u - net als voorheen - gewoon bij de kaartautomaat kopen. Echter, in dat geval betaalt u wel een toeslag van €1 voor de elektronica in die wegwerp kaart.

2. Als alternatief voor dat kaartje uit de automaat kunt u ook via internet een e-ticket aanschaffen.
U moet dat vervoerbewijs dan wel zelf uitprinten en u betaalt gewoon dezelfde prijs als bij de automaat, echter zonder die toeslag van €1,00.

3. U merkt op dat u €60 betaalt voor een volle tank benzine en daar dan zo'n 1000 km mee kunt rijden.
Dat lijkt mij ietwat optimistisch, Toen ik gisteren mete mijn snorbrommertje tankte betaalde ik voor Euro95 €1,709 voor 1 liter.
Voor €60 heeft dan (en ik reken gemakshalve 1,70) zo'n 35 liter. Als u daar zo'n 1000 km kunt rijden zou dat betekenen dat uw auto bijna 1:30 zou rijden. Vind u het erg dat ik daar wat vraagtekens bij zet.
Overigens betaal je bij een auto niet alleen benzine, maar ook nog wat andere lasten.
Als ik een uitreken wat mijn snorbrommertje per kilometer kost aan benzine, verzekering en onderhoud, kom ik uit op 18 cent/km (en dan rijd ik wel 2500 km per jaar in ons dorp en omgeving).
Afschrijving heb ik dan maar niet meegerekend - doen de meeste autobezitters ook niet.

4. Als je bij NS op een dag 1000 km wilt reizen kost u dat €50,80.

5. Als u gewend bent om per trein richting Nijmegen te reizen voor familiebezoek, kunt u dat - zoals ik onder opmerking nr 2 al schreef - dat tegen dezelfde kosten met een e-ticket doen.
Op die manier kunt u toch met de trein blijven reizen (als u dat nog wilt) en spaart u een OV-chipkaart met daarop "dood" geld uit.
@Eelco
Ik kan me uw boosheid best wel voorstellen. Maar ik kan me toch niet helemaal aan de indruk onttrekken dat uw betoog hier en daar niet helemaal klopt.
Sta mij toe enkele opmerkingen te plaatsen.
1. Het papieren kaartje in z'n huidige vorm verdwijnt inderdaad; daarvoor in de plaats komt een papieren kaartje met daarin een chip; kortweg wegwerp OV-chipkaart genaamd. Dit kaartje kunt u - net als voorheen - gewoon bij de kaartautomaat kopen. Echter, in dat geval betaalt u wel een toeslag van €1 voor de elektronica in die wegwerp kaart.

2. Als alternatief voor dat kaartje uit de automaat kunt u ook via internet een e-ticket aanschaffen.
U moet dat vervoerbewijs dan wel zelf uitprinten en u betaalt gewoon dezelfde prijs als bij de automaat, echter zonder die toeslag van €1,00.

3. U merkt op dat u €60 betaalt voor een volle tank benzine en daar dan zo'n 1000 km mee kunt rijden.
Dat lijkt mij ietwat optimistisch, Toen ik gisteren mete mijn snorbrommertje tankte betaalde ik voor Euro95 €1,709 voor 1 liter.
Voor €60 heeft dan (en ik reken gemakshalve 1,70) zo'n 35 liter. Als u daar zo'n 1000 km kunt rijden zou dat betekenen dat uw auto bijna 1:30 zou rijden. Vind u het erg dat ik daar wat vraagtekens bij zet.
Overigens betaal je bij een auto niet alleen benzine, maar ook nog wat andere lasten.
Als ik een uitreken wat mijn snorbrommertje per kilometer kost aan benzine, verzekering en onderhoud, kom ik uit op 18 cent/km (en dan rijd ik wel 2500 km per jaar in ons dorp en omgeving).
Afschrijving heb ik dan maar niet meegerekend - doen de meeste autobezitters ook niet.

4. Als je bij NS op een dag 1000 km wilt reizen kost u dat €50,80.

5. Als u gewend bent om per trein richting Nijmegen te reizen voor familiebezoek, kunt u dat - zoals ik onder opmerking nr 2 al schreef - dat tegen dezelfde kosten met een e-ticket doen.
Op die manier kunt u toch met de trein blijven reizen (als u dat nog wilt) en spaart u een OV-chipkaart met daarop "dood" geld uit.

Oftewel, mij zie je ziet meer terug in de trein. Ook de toeslag is belachelijk. Geld uit de zakken kloppen noemen we dat.
Eelco, wat vervelend te lezen dat je het straks niet meer kunt veroorloven om met de trein te reizen. Je kunt nog wel online een e-ticket aanschaffen. Dan kan je alsnog naar je moeder en zusje? Door te reizen met OV-chipkaart krijg je - ook bij NS - trouwens wel lange afstandskorting. Zie https://forum.ns.nl/de-trein-11/mbt-de-lange-afstandskorting-2926
Reputatie 7
Badge +4
Nu dat papieren kaartje waar al die jaren nooit problemen mee is geweest eruit gaat zien ze mij niet meer terug in de trein! Ik kan het me niet eens veroorloven om €20 op een pas te zetten van €40 leefgeld.en dan ben ik niet de enige. Op FB lees ik vele reakties over mensen die het net als ik geldklopperij vinden. Ze noemen het voordelig reizen?? Met de auto is het nog goedkoper. Daar betaal je zeg maar €60 voor een volle tank en je kunt er ongeveer 1000km mee reizen. Voor dezelfde afstand moet je bij de NS volgens mij wel het 3dubbele neer tellen. Al met al houdt het voor mij dus in dat ik zonder auto dus nergens meer kan komen. Niet eens meer bij mijn moeder en zusje in Nijmegen. Jullie bij de NS moeten eens een keer gaan nadenken waar jullie mee bezig zijn. Die hoge heren bij jullie denken alleen maar aan hun eigen bankrekening en niet eens meer aan de klant. Zelfs die randdebielen daar in Den Haag kunnen niet eens logiesch nadenken. Vaarwel NS. Mij krijg je niet meer terug als klant.:@

Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe je van 40 euro leefgeld zou kunnen autorijden. Mijn middenklasser Vectra kostte me 600 per maand en volgens mezelf kan ik best rekenen 😉
Het is jammer, maar als Eelco vastbesloten is om nooit meer een voet in de trein te zetten, dan vrees ik dat we daar niets aan kunnen doen. De OV-chipkaart gaat gebeuren voor reizen met de trein, dat is een feit. Maar zoals altijd: verandering worden nooit louter met gejuich ontvangen. Later, als iedereen gewend is aan OV-chippen in de trein (zoals bij het andere OV al een tijd gebeurt) zal het gemopper wel minder worden bij de meesten.
Reputatie 7
Badge +4
Chantall: Het is een wetmatigheid die elke sociale wetenschapper kent: Verandering gaat gepaard met weerstand. De uitingen ervan zie je hier dagelijks en in dat kader moet je ook veel reacties zien, denk ik. Toen de NS de treinen rookvrij maakte, zouden de rokers er ook voor zorgen dat de treinen leeg zouden lopen. Nu is bijna iedereen er blij mee en de treinen zijn echt niet leger geworden.
Chantall: Het is een wetmatigheid die elke sociale wetenschapper kent: Verandering gaat gepaard met weerstand.

Tell me about it: ik ben getrouwd met een 😉
Reputatie 7
Badge +4
Iets ergers kan ik me niet voorstellen maar je hebt waarschijnlijk te veel weerstand om het te willen veranderen 😉
Eelco, wat vervelend te lezen dat je het straks niet meer kunt veroorloven om met de trein te reizen. Je kunt nog wel online een e-ticket aanschaffen. Dan kan je alsnog naar je moeder en zusje? Door te reizen met OV-chipkaart krijg je - ook bij NS - trouwens wel lange afstandskorting. Zie https://forum.ns.nl/de-trein-11/mbt-de-lange-afstandskorting-2926

Die langeafstandskorting krijg je ook op een gewoon kaartje, straks op de wegwerp OV-chipkaart en ook op een E-ticket.
Op die ene euro toeslag na voor een wegwerpkaartje, betaalt Eelco na 9 juli precies hetzelfde via een OVC of een e-ticket als wat hij nu kwijt is voor een bezoekje aan moeder en zusje.

Maar ja, ook hier geldt waarschijnlijk "Onbekend maakt onbemind".
In 1980, bij de invoering van de strippenkaart, zag je dezelfde taferelen.
En toen NS op kleinere stations de loketten sloot en men een kaartje uit de automaat moest kopen liep ook half Nederland te hoop.
En zeker weten dat Eelco, als de storm weer een beetje geluwd is, gewoon de trein weer pakt om bij zijn familie in Nijmegen lekker een kop koffie te gaan drinken en - omdat de "verloren" zoon dan weer terug is - met iets heel lekkers erbij. 🙂
@Thom... Ik heb nergens gezegd dat ik een auto rij. Ik zit namelijk in de schuldsanering.
@Hertog, Je kan wel hard roepen dat ik tegen die tijd wel weer met de trein ga. Laat ik je dit meteen duidelijk maken.... NEE DUS!!!!
Dan zijn we klaar, zou ik zeggen 🙂
Reputatie 1
Eelco, voor 40 euro in de maand reist u elke weekend helemaal vrij!
4 weekenden in de maand betekent, 10 euro per weekend. Dat is 5 euro per dag.

Als u 1000 km wilt reizen in het weekend op 1 dag, kost het u maar 5 euro bij NS, met de auto 60 euro, volgens U!
Eelco, voor 40 euro in de maand reist u elke weekend helemaal vrij!
4 weekenden in de maand betekent, 10 euro per weekend. Dat is 5 euro per dag.

Als u 1000 km wilt reizen in het weekend op 1 dag, kost het u maar 5 euro bij NS, met de auto 60 euro, volgens U!

Eelco geeft in een eerdere reactie al aan dat hij (helaas) in de schuldsanering zit.
Ik denk niet dat zijn bewindvoerder het een goed plan vindt om €40 per maand aan een abonnement uit te geven, temeer omdat er maar €40 (ik vermoed per week) resteert voor leefgeld.
Ik ben wel erg blij dat ik niet meer met strippen hoef te reizen. Wat een onlogische manier om voor een reis te betalen was dat eigenlijk. Ook mooi lullig als je net een klein stukje in de volgende zone moest zijn, daarnaast moest je altijd maar weer uitzoeken hoeveel zones je ging reizen als je zelf moest stempelen. Als de chauffeur moest stempelen, was het ook maar weer hopen dat hij de juiste hoeveelheid strippen afstempelde. Wat dat betreft is dit veel duidelijker, simpeler en eerlijker.
Wat strippen betreft, (ik strip liever ook niet) is de OV chipkaart helemaal niet eerlijker!
Je betaald niet meer per zone maar per km, aangezien de bus bijna altijd omrijdt om meer haltes te bedienen betaal je voor meer km's. Eerlijk zou zijn geweest als het systeem van zones zou zijn aangehouden.
Voorheen had ik keuze uit 2 buslijnen, maar 1 van die buslijnen gaat nu via een grote buitenwijk.
De bus komt uiteindelijk op de voor mij geschikte bestemming maar voor bijna het dubbele tarief.
Minder mogelijkheden dus...

Maar dit is een treintjes forum, en geen busjes forum 😉
Wil morgen met de trein naar Arnhem. Vrouw heeft kortingskaart, ik reis meestal mee met 40% korting. Geen kaartje mer te koop via internet. Dat is klote, want ik verdom het toch echt om mijn geld op een OV chipkaart te zetten. Dus gaan we (ook in het vervolg) lekker met de auto.

Reageer