Foto Album 29-12-2016 Tot 29-12-2017 (2017)

Reputatie 3
Hallo beste leden.

Hier zie je alle foto's die ik onderweg tegen kom.
Ik maak dit topic alvast even aan omdat ik tussen 31-12-2016 en 3-1-2017 Niet in het kantoor zit 😞 Daarom is die er nu al

Hopelijk vinden jullie de foto's mooi 🙂

Ook in 2017 maak ik foto's van NS Treinen. Dit topic Gaat over mijn foto's. Voor vragen en antwoorden kan u ook reageren 🙂

Ik spot in samenwerking met OV-Spotter.

129 reacties

Hoi Thijs (a.k.a. thijstreinspotter), ontzettend leuk dat je dit topic opent! We hopen veel mooie foto's te gaan zien het komende jaar 🙂
Reputatie 3
Hoi Thijs (a.k.a. thijstreinspotter), ontzettend leuk dat je dit topic opent! We hopen veel mooie foto's te gaan zien het komende jaar :)

Tuurlijk Annewil 🙂 Staan dit keer Mooie punten op het schema Zoals
1 Eindhoven
2 Maastricht
3 Roosendaal
4 Vlissingen

Dus ik hoop als ik er is wat bijzonders tegen kom 😃
Reputatie 3
Hmm, op mijn lijstje staan de Hoekse Lijn en Kampen ook hoog op het programma. Zou die, als ik jou was, ook even snel bezoeken, voor het te laat is. Maar goed, smaken kunnen en mogen natuurlijk verschillen:P
Reputatie 3
Hmm, op mijn lijstje staan de Hoekse Lijn en Kampen ook hoog op het programma. Zou die, als ik jou was, ook even snel bezoeken, voor het te laat is. Maar goed, smaken kunnen en mogen natuurlijk verschillen:P

Kampen Ben ik zo 😉 Ik pak De #BuffelExspress naar Zwolle En dan #Buffelexpsress naar Kampen. Maar ik wacht op de flirt van syntus 😃

Hoekse lijn licht voor mij niet om de deur 😞 Dan Moet ik eerst Naar Utrecht. Dan Rotterdam (2:30 uur verder) En dan Moet ik nog naar hoek van Holland Strand (3:15 uur verder) of te wel bijna een halve dag 😞
Reputatie 3
Ja, voor mij ligt Kampen niet echt voor de deur, maar met twee overstappen in Amersfoort en Zwolle ben ik er zo. Zaterdagochtend 7-1 mag ik het weer eens met een bezoek vereren, voor ik om één uur weer weg moet voor nieuwjaarsreceptie met familie. De ombouw gaat bijna beginnen, dus zal waarschijnlijk laatste bezoek zijn komende 10 jaar 😛 Maastricht en Heuvellandlijn is en blijft trouwens erg gaaf, kom er zaterdag voor de twaalfde keer dit jaar, dus dat zegt wel wat;) Als het je eerste keer is, ben je wel te laat, want de Victors verhoogden de feestvreugde aanzienlijk:P Stationsgebouw is erg fraai, Post T is ook een leuk motief en Eijsden moet je ook een keer bezocht hebben. Verder zou ik dan nog naar Sog en/of Sgl gaan, ook leuke stationnetjes. Sgl is daarbij mijn favoriet, enige vorkstation van Nederland, met NS-nostalgie. Hoek van Holland was erg mooi, nu de ombouw is begonnen heeft het zijn charme wel verloren.
Reputatie 3
oke. dit jaar word extra bijzonder de DM'90 Stopt er ook mee 😞
Reputatie 3
In Nederland hè, want men is van plan om de Buffels in Suriname te laten rijden. Verder staan 2016 & 2017 wel in het teken van afscheid nemen inderdaad, de SGM-2's zullen over een paar jaar er ook uit gaan. Gelukkig rijdt DDM-1 wel weer, dat is wel helemaal super.
Reputatie 3
In Nederland hè, want men is van plan om de Buffels in Suriname te laten rijden. Verder staan 2016 & 2017 wel in het teken van afscheid nemen inderdaad, de SGM-2's zullen over een paar jaar er ook uit gaan. Gelukkig rijdt DDM-1 wel weer, dat is wel helemaal super.

Volgens mij blijft hij wel op de 8500 ZL -> KPN Rijden.

SGM-2 Gaat dacht ik in 2018 met de komt van de SNG. Maar hoorde als het net zo word als de Mat'64 met uitstellen 🙂

En in 2020 komt de ICNG Dan mag de Koploper ook weg 😞
Reputatie 3
Nee hoor, vanaf december 2017 rijdt Syntus ook op Kampen met elektrische Flirts. En de SGM-3 blijft nog, maar de tweetjes gaan er wel uit. De drietjes krijgen dus nog een tweede revisie, maar de tweetjes niet. En ICM gaat nog niet gelijk weg in 2020, de viertjes zijn maar vijf jaar ouder dan VIRM. Drietjes gaan wel eerder weg, voor 2025 zijn die er denk ik wel uit. Maar dat is wel heel ver in de toekomst kijken 😉
Reputatie 3
Nee hoor, vanaf december 2017 rijdt Syntus ook op Kampen met elektrische Flirts. En de SGM-3 blijft nog, maar de tweetjes gaan er wel uit. De drietjes krijgen dus nog een tweede revisie, maar de tweetjes niet. En ICM gaat nog niet gelijk weg in 2020, de viertjes zijn maar vijf jaar ouder dan VIRM. Drietjes gaan wel eerder weg, voor 2025 zijn die er denk ik wel uit. Maar dat is wel heel ver in de toekomst kijken ;)

Ik hoorde dat de 8500 Al was aanbesteed maar nog niet begonnen (#IloveDM90)
Reputatie 3
Ik weet niet waar jij je bronnen hebt zitten, maar Zl - Es en Zl - Kpn zijn gelijktijdig aanbesteed (en gewonnen door Syntus), en gaan allebei vanaf december 2017 met Flirts rijden. Het enige verschil is dat Zl - Wdn nu al geëlektrificeerd is, en dat men bij Zl - Kpn pas binnenkort een waslijntje gaat ophangen.
Reputatie 3
Ik weet niet waar jij je bronnen hebt zitten, maar Zl - Es en Zl - Kpn zijn gelijktijdig aanbesteed (en gewonnen door Syntus), en gaan allebei vanaf december 2017 met Flirts rijden. Het enige verschil is dat Zl - Wdn nu al geëlektrificeerd is, en dat men bij Zl - Kpn pas binnenkort een waslijntje gaat ophangen.

Dat is wat syntus zij tegen mij 😉

Maar ja we zullen zien 🙂
Reputatie 6
Badge
Ik verwacht geen meng-bedrijf met DM90 en Flirt bij Syntus. Misschien nog als strategische reserve, maar inmiddels weten we dat de Flirt goed betrouwbaar is.
Reputatie 3
yup Maar we hebben nog 11,5 maand met onze mooie buffel 😃
Reputatie 5
Hoe kan je eigenlijk verdrietig zijn als de DM90 verdwijnt? Dat zijn de meest vreselijke treinstellen die NS maar in bezit heeft. Ik ben oprecht blij dat die dingen verdwijnen.

Maar als we het toch over projectjes hebben Thijs, misschien is de trein Bielefeld - Hengelo iets voor jou. Die komt toch ook aankomend jaar? Die wordt met dezelfde gereden als die nu tussen Bad Bentheim - Bielefeld rijdt toch?
Reputatie 3
De dienst Bielefeld - Bad Bentheim wordt inderdaad doorgetrokken naar Hengelo. De Flirts die daar nu rijden, gaan verdwijnen, omdat men voor Hengelo ook met de Nederlandse spanning moet kunnen omgaan. Eurobahn heeft daarom 8 vijfdelige Flirts gesteld. Dus de dienst wordt doorgetrokken, maar men rijdt wel met andere stellen. Desondanks blijft het wel een leuk fotobject 😉
Reputatie 5
Ow, die dingen zijn ook flirts dus. Andere generatie ofzo?
Ik weet nog dat ze twijfelden tussen 5 of 6-delige Flirts. Echter passen in Hengelo op spoor 11 geen 6 bakken Flirts.

(waarom heet in Hengelo spoor 11 eigenlijk spoor 11? Omdat er 8 rangeersporen zijn ofzo?)
Reputatie 3
Ja, van noord naar zuid ter hoogte van het perron ongeveer tien sporen, dus zakspoortje heet dan 11.
@Flirts: inderdaad, er zijn meerdere generaties Flirts. Vanaf 2004 werd de eerste generatie geleverd, Flirt 1 dus. Later begon de Flirt 2, en sinds 2013 bestaat de Flirt 3. Met de Flirt 3 is het model echt doorgebroken, omdat Stadler eigenlijk geen GTW's meer levert, in verband met veranderde botsnormen. (Gevaarlijke uitspraak, maar de GTW's in Nederland zouden tegenwoordig niet meer de veiligheidsnormen doorkomen, daarom worden er ook geen nieuwe meer besteld!) Alle Flirts die nu dus geleverd worden, zijn Flirt 3 stellen (NS, R-Net, Arriva, Syntus, Eurobahn). Elders op het internet hebben we al een discussie gehad of een vijfdelige Flirt zou gaan passen. Conclusie was dat het met een beetje passen en meten of desnoods stootjuk verplaatsen wel kan, maar kans bestaat dat ze op 2 of 3 gaan keren. Flirts die nu in Bad Bentheim rijden zijn dus Flirt 1, en die Syntus en Eurobahn gaan krijgen zijn Flirt 3.
Reputatie 5
Ben wel eens in Bentheim geweest. En die dingen staan er ook gewoon een uur stil. En wat een geluid dat spul produceert, niet normaal.
Blijft eigenlijk een leuk uniek stationnetje, Hengelo. Met passen en meten kan er een flinke hoeveelheid treinen vertrekken/aankomen in een korte tijd.
Reputatie 3
Ja, al was het met de Grensland Express toch wel het allerleukste. Gelukkig kan je altijd nog van de kruising met de ICB genieten, blijven toch de interessantste treinen die er zijn, wat betreft de deurvergrendeling althans. Verder blijft het erg interessant, zeker met de kruisingen op de kwartieren. Vier perronfases vol met stinkende dieseltjes, mooi hoor.
Reputatie 5
ICB is Intercity Berlijn? Vind het wel grappig dat de trein begint te rijden terwijl de conducteur nog in de open deuropening staat, haha.
Die Grensland express was een mislukking. Die trein viel om de haverklap uit. Dan was het roetfilter verstopt, dan was de diesel op, etc.
Ook was het een mislukking gezien de lage reizigersaantallen van Hengelo/Oldenzaal naar Bentheim. Tussen Oldenzaal - Hengelo zat er altijd wel een goed aantal mensen in.

Er hoeft er maar 1 vd 4 10 minuten vertraging te hebben en je hebt de poppen aan het dansen 😛 Die syntus lintjes hebben de laatste tijd ook steeds meer gebreken. Ondanks dat toch een van de meest betrouwbare lijntjes van NL.
Dan remmen die vast zitten, motor die spontaan uitvalt, deuren die kapot zijn.
Reputatie 3
Jep, dat bedoel ik met die deursluiting inderdaad (TB0-systeem zal je weinig zeggen, vrees ik zo;)). Vind het machtig mooi, zijn de enige treinen waar de deuren open kunnen tijdens het rijden. Als reiziger vind ik het altijd helemaal mooi, om de deur al te openen als de trein nog niet helemaal stilstaat op het station.
Reputatie 5
Maar het topic ging om foto's.
Nou Thijs, flink wat te doen dus, haha.
Reputatie 3
Bedankt voor de reacties. 🙂

Ik had vandaag even een andere wens 🙂 De DDM-1 had ik nog nooit van dichtbij gezien

Dit was de 9 uur wachten wel waard 😃
Reputatie 3
en ook kwam ik een treintje tegen naar Zell Am See :?

Reageer