Foto Album 29-12-2016 Tot 29-12-2017 (2017)

Toon eerste bericht

129 reacties

Reputatie 3
Als je het mij vraagt, ben ik toch wel blij met het hogelampenfestival in Twente, dat nu al een maand plaatsvindt;).
Reputatie 3
Als je het mij vraagt, ben ik toch wel blij met het hogelampenfestival in Twente, dat nu al een maand plaatsvindt;).
Ja dat vind ik ook mooi.

Maar toch ben ik boos op de ns. Nu maken ze letterlijk gebruik van een ICM3 in de spits en doen ze niks op de verlengingsverzoeken uit van de medewerkers 😞
Reputatie 3
Naar een paar maand ben ik weer is aanwezig 🙂

Dit keer foto's van 11-2-2017 Toen bracht de trein mij naar
Utrecht CS -> Leiden CS -> Den Haag CS -> Breda(Over de HSL)-> Roosendaal-> 's-Hertogenbosch-> Maastricht ->Utrecht Centraal -> Almelo. Een stuk van bijna 1000 KM :S
Reputatie 3
Ben gisteren 11-3-2017 Weer op reis geweest. In ging deze rond met de flirt's op pad 🆒
Wat leuk Thijs! Bedankt voor het delen 🙂
Reputatie 6
Badge
Mag ik vragen hoe jij zo'n extreem hoge resolutie krijgt op je foto's? Of gebruik je echt een aparte camera?
Reputatie 3
Nee ik gebruik gewoon een camera van 75 euro en 1 van 100 :S
Reputatie 3
Wat leuk Thijs! Bedankt voor het delen :)

Bedankt Miriam 😃
Reputatie 3
Ik ben weer eens naar het mooiste station van nederland geweest 😉
Reputatie 3
Ik heb nu inmiddels 2 weken terug mee geweest met de hc. En ik mocht mee met de 1730

De treindienst luid: 7044 en 7043 😉
Reputatie 3
Ik heb een stomend besluit genomen op koningsdag!
Reputatie 3
Vandaag is een keertje dichter bij de deur geweest! Almelo En kwam ik veel veranderingen tegen. Zoals de Sprinter (DD-AR) Die normaal op 2A Binnenkomt en dan naar 1B gaat. Stond dit keer de gehele kopmaaktijd in Almelo Op spoor 4A En ging achter de IC van 36 Naar Spoor 4B en dan kopmaken! :?

Zal NS dit extra hebben gedaan voor de film?
Reputatie 3
het is alweer even terug dat ik online ben geweest. Maar nu ben ik weer even aanwezig!

Heb de laatste tijd veel reizen gemaakt naar buitenland zoals
Belgiƫ en Duitsland!

In overleg met onze duitse collega's (DB) Cargo Even op Maschen mogen kijken 🙂
Reputatie 3
Blauwe Engel Almelo en wierden 😃
Raar vraagje maar wat is het verschil tussen een DDAR3 en een DDM1 dan? Ziet er best wel hetzelfde uit?

Mark ik kan het je met 1 foto uitleggen 🙂

DDm-1 Heeft zalmrode banken
DD-AR heeft blauwe en groene banken
En na mijn weet heeft de DDM-1 Een schoefkoppeling, En de DD-AR heeft een BSI (Net als de DDz) En een schoefkoppeling 😉 Een tal aan andere dingen

Kwa remmen zou ik is moeten inlezen daar snap ik nog geen hol van 😉

Daar bij heeft de DDM-1 Een pantograaf op het stuurrijtuig wat de DD-AR niet heeft

Voor iedereen natuurlijk de beste wensen voor 2017 ;)

Jeetje, dit wil ik niet aan mijn neus voorbij laten gaan, ik dacht in alle treintypes inmiddels wel een keertje gezeten te hebben maar niet in DDM-1, op naar Amsterdam Centraal dus?!
Er zijn nog wel meer verschillen tussen DDM-1 en DDM-2/3 (tegenwoordig vooral DD-AR genoemd):
- DDM-1 is ontworpen voor de spitstreinen, met daardoor een korte steek (afstand tussen de banken).
- DDM-2/3 is ontworpen voor de Agglo-Regiotreinen (met verdwijnen van het concept voor een drietreinenmodel worden dit stoptreinen/sprinters genoemd), de steek is iets groter.
,,,andere verf gekregen dan DDM-2/3. In de loop der tijd bleek de verf bij DD-AR er heel slecht uit te zien, dus de rijtuigen zien er nu enorm verlopen uit. Bij DDM-1 bleek de verf juist erg goed, en die zien er dus veel nieuwer uit dan DD-AR.

Dit was het wel zo'n beetje wat er in mij opkomt bij de verschillen, hopelijk is het je nu duidelijk;).

Wat een top informatieve post, met veel interesse gelezen.

Wat ziet het perron er hier fris uit, zeker gephotoshopt, bron: https://forum.ns.nl/off-topic-32/foto-album-29-12-2016-tot-29-12-2017-2017-30624?postid=194464, foto 1
Reputatie 3
DM90 Bijgenaamd de Buffel. In Wierden als sprinter naar Enschede vanaf Zwolle ;)

De DM90 word ook wel de trekker genoemd in deze regio! :?
Reputatie 3
Toen de mat'64 de 7000 en de 7600 nog had :S
Prachtig zeg!
Reputatie 3
Allebeide treinen komen bij Maschen Weg

Filmpje 1: In Almelo
Filmpje 2: In Maschen zelf! :8
Reputatie 3
Prachtig zeg!

Bedankt ^ET 🆒
Reputatie 3
ff een graai in de oude doos!

De 1202 in Enschede :8
Reputatie 3
Schema.
Zaterdag 9-9-17: Utrecht -> Maliebaan -> Arnhem CS -> Nijmegen.
Maandag 11-9-17 Amsterdam -> Schiphol -> Leiden Centraal -> Rotterdam (De rest nog plannen!)
Zondag 1-10-17 Duitsland! :8
Reputatie 3
Ben vandaag op Hondekoppenjacht geweest! En heb Flink raak geschoten 🙂
De 386 en de 766 Allebij op 1 dag 😮

De 766 Vertrekkend van Utrecht CS 🙂

Jeetje, wat bijzonder lijkt mij, een mat'54!!!! Ging deze naar het spoorwegmuseum?
Leuk ook dat ik een man aan het eind hoor omroepen, dit hoor ik niet heel veel.

Reageer