Foto Album 29-12-2016 Tot 29-12-2017 (2017)


Reputatie 3
Hallo beste leden.

Hier zie je alle foto's die ik onderweg tegen kom.
Ik maak dit topic alvast even aan omdat ik tussen 31-12-2016 en 3-1-2017 Niet in het kantoor zit 😞 Daarom is die er nu al

Hopelijk vinden jullie de foto's mooi 🙂

Ook in 2017 maak ik foto's van NS Treinen. Dit topic Gaat over mijn foto's. Voor vragen en antwoorden kan u ook reageren 🙂

Ik spot in samenwerking met OV-Spotter.

129 reacties

Reputatie 3
De foto's van de reis in duitsland (Zijn er een paar van alle foto's! En een paar filmpjes!
Reputatie 3
het altijd mooie station van Enschede (Toen er nog Schuiten reden 😛 )
Wat leuk Thijs! Bedankt voor het delen 🙂
Reputatie 3
Ik heb een stomend besluit genomen op koningsdag!
Reputatie 3
Toen de mat'64 de 7000 en de 7600 nog had :S
Prachtig zeg!
Reputatie 3
Prachtig zeg!

Bedankt ^ET 🆒
Reputatie 6
Badge
Klopt, het was een rit van het Rode Kruis die deze trein gehuurd heeft van de Stichting Hondekop. Was een leuke rit van Den Bosch naar Amsterdam. 🙂
Leuke foto's thijstreinspotter, bedankt voor het delen!
Reputatie 3
Voor de DDz die nooit tot weinig in enschede komt optijd me bed uit gegaan :8 Deze kwam met +20 enschede binnen rollen. Ik ben natuurlijk ook een stukje mee geweest met de ddz tot hengelo. Hopelijk komt hij eens wat vaker in enschede kijken. Hij past mooi aan het perron 😳

Foto's zijn laat gemaakt tussen 21:30 en 22:30 uur. ik was om 23:30 weer thuis!
Reputatie 3
??? mooi. Ik ben bezig met een filmpje te maken van hagen hbf waar ik ben geweest. Ben je al geabonneerd op mij YouTube?
Reputatie 3
Hoi Thijs (a.k.a. thijstreinspotter), ontzettend leuk dat je dit topic opent! We hopen veel mooie foto's te gaan zien het komende jaar :)

Tuurlijk Annewil 🙂 Staan dit keer Mooie punten op het schema Zoals
1 Eindhoven
2 Maastricht
3 Roosendaal
4 Vlissingen

Dus ik hoop als ik er is wat bijzonders tegen kom 😃
Reputatie 3
Er zijn nog wel meer verschillen tussen DDM-1 en DDM-2/3 (tegenwoordig vooral DD-AR genoemd):
- DDM-1 is ontworpen voor de spitstreinen, met daardoor een korte steek (afstand tussen de banken).
- DDM-2/3 is ontworpen voor de Agglo-Regiotreinen (met verdwijnen van het concept voor een drietreinenmodel worden dit stoptreinen/sprinters genoemd), de steek is iets groter.
- DDM-1 heeft een stroomafnemer op het stuurstandrijtuig, DDM-2/3 heeft hier geen stra. Bij DDM-1 was een stra aangebracht, omdat dit nog gebouwd was in de periode toen NS nog één bedrijf was. DDM-1 reed destijds namelijk met 1800'en, maar deze waren ook 's nachts benodigd voor de goederendiensten. 's Nachts werd de locomotief dus losgekoppeld, en kon deze bijvoorbeeld richting de Hoogovens in Beverwijk toe. Om de rijtuigen toch goed te houden (batterijen vol, treinverwarming aan), was hiervoor een stra nodig, deze werd op de Bvk (stuurstandrijtuig) aangebracht. Toen de 1800'en 's nachts gewoon bij DDM-1 bleef, was de stra niet meer nodig, maar hij is nooit verwijderd. Met de reactivatie heeft NedTrain de stra's wel vastgelast, ze kunnen nu dus definitief niet meer gebruikt worden. In de cabine wordt dit ook aangegeven door middel van een stickertje. Om de rijtuigen toch warm te houden, heeft men bij de 1700 de parkeerstand ingevoerd.
- DDM-1 was ontworpen om de rijden in de samenstelling van 6 of 7 rijtuigen + 1800. DDM-2/3 was ontworpen voor 3 of 4 rijtuigen + 1700. De rijtuigsamenstelling was tot vijf jaar terug dus het makkelijkste te zien, als je de twee typen wilde onderscheiden. Met de herindienststelling is de samenstelling bij DDM-1 4 rijtuigen + 1700, en bij DD-AR 3 rijtuigen + 1700.
- DDM-1 is ontworpen als een trein van locomotieven en rijtuigen. DDM-2/3 is ontworpen als treinstam, waarbij de locomotief en rijtuigen bij elkaar blijven, dus ook tegelijkertijd in onderhoud gaan.
- Aangezien DDM-2/3 niet bedoeld was voor de spitstreinen, wilde men een duidelijk snellere acceleratie voor deze nieuwe treinstammen. De treinen moesten namelijk ook de rijtijden van sprinters kunnen halen. Hiervoor was het nodig om kortere stammen te formeren, om zo een snellere versnelling mogelijk te maken. Dit resulteerde dus in 3 of 4 rijtuigen met een locomotief.
- Voor de echte spitstreinen wilde men ook langere composities kunnen maken, c.q. met twee treinstammen gekoppeld rijden. Er was daarom een AK (automatische koppeling) nodig, want het traditioneel aanhaken van rijtuigen kostte te veel tijd. Het probleem was echter, dat je met de rijtuigen de mogelijkheid moest blijven hebben, om aan te haken via het normale stoot- en trekwerk. Je moest dus én een AK én stoot- en trekwerk hebben. De koppeling moest dus heel laag geplaatst worden. Dit resulteerde dus niet in de traditionele Schaku (Scharfenbergkoppeling), maar in een koppeling van de fabrikant Bergische Stahl Industrie (BSI). Bij de ombouw van DD-AR naar DDZ is de BSI-koppeling gewoon gehandhaafd, maar het is en blijft het enige materieel zonder Schaku.
- Zoals zoveel treinen in die tijd, kreeg ook DDM-1 rode banken. In de tweede klas werd dit een leren bekleding, en in de eerste klas een stoffen bekleding. Tegenwoordig is de eerste klas voorzien van een plastic bekleding, omdat het stof door de jaren heen (ook door stilstand) er slecht aan toe was. Bij DDM-2/3 wilde men hippe kleuren gebruiken, en dit resulteerde in groen in de tweede en blauw in de eerste klas. Met het tegenwoordige onderscheid tussen eerste (rode bekleding) en tweede (blauwe bekleding) klas kan het verwarrend overkomen, om blauw als eerste klas te gebruiken.
- Eind jaren wilde men bij DD-AR van de locomotieven af. Men wilde de 1700'en namelijk als vervanging van de oude locomotieven (1100/1200/1300) gebruiken. Daarnaast is een 1700 veel te krachtig voor maar drie rijtuigen. Verder neemt een locomotief natuurlijk ruimte in, die niet door reizigers gebruikt kan worden. Hiertoe ontwikkelde NS een motorrijtuig, ook wel een 'locomotief met zitplaatsen' genoemd. Dit ontwikkelen duurde even, en daarom startte de levering van het mDDM iets later. In eerste instantie bestelde men 50 mDDM's, met een optie op 29 exemplaren (hiermee zou de hele vloot DD-AR met mDDM rijden, en kon de 1700 volledig naar de goederentreinen toe). De verwachte reizigersgroei nam echter flink af, en hierdoor werd de optie niet omgezet in een bestelling. (Men probeerde zelfs van de hele bestelling mDDM af te komen.) Er zijn daardoor ook maar 50 DDZ's, want anders waren dit er 79. Daardoor is kan er nu ook nog DD-AR rondrijden, omdat men bij de revisie alleen maar treinen met mDDM's wilde hebben.
- DDM-1 remt klassiek, dus pneumatisch. Om sneller en makkelijker te kunnen remmen, voerde men bij de DD-AR de EP-rem in (elektro-pneumatisch).
- In tegenstelling tot DDM-1, is DD-AR wél voorzien van koersdisplays, om de bestemming aan te geven. Bij DDM-1 werd dit niet gedaan, omdat men zoveel mogelijk kosten wilde besparen. Daarom konden er alleen maar koersborden worden aangebracht, maar die worden nu niet meer gebruikt. Je kan bij de drie puntjes nog steeds zien, dat daar vroeger koersborden hingen:P.
- DDM-1 heeft een andere verf gekregen dan DDM-2/3. In de loop der tijd bleek de verf bij DD-AR er heel slecht uit te zien, dus de rijtuigen zien er nu enorm verlopen uit. Bij DDM-1 bleek de verf juist erg goed, en die zien er dus veel nieuwer uit dan DD-AR.

Dit was het wel zo'n beetje wat er in mij opkomt bij de verschillen, hopelijk is het je nu duidelijk;).
Hallo beste leden.

Hier zie je alle foto's die ik onderweg tegen kom.
Ik maak dit topic alvast even aan omdat ik tussen 31-12-2016 en 3-1-2017 Niet in het kantoor zit 😞 Daarom is die er nu al

Hopelijk vinden jullie de foto's mooi 🙂

Ook in 2017 maak ik foto's van NS Treinen. Dit topic Gaat over mijn foto's. Voor vragen en antwoorden kan u ook reageren 🙂

Ik spot in samenwerking met OV-Spotter.

Leuk! 🆒
Reputatie 3
Of course, bankjes zitten erg comfortabel.

😃
Reputatie 6
Badge
Deze beter? :$
Oeh, DDM-1. Mijn favoriet! Morgen maar eens kijken of ik die weer ergens kan vinden. 🙂
Reputatie 3
Deze beter? :$
Oeh, DDM-1. Mijn favoriet! Morgen maar eens kijken of ik die weer ergens kan vinden. :-)


Amsterdam 😉
Reputatie 6
Badge
Deze beter? :$
Oeh, DDM-1. Mijn favoriet! Morgen maar eens kijken of ik die weer ergens kan vinden. :-)


Amsterdam ;)

of Utrecht....
Reputatie 3
Ja rangeer dan aar
Reputatie 3
Vandaag 7-1 Nog mooie sneeuw foto's gemaakt van treinen? Ikke wel 🙂
Reputatie 3
Het ijs naalden palijs op het spoor 😮
Reputatie 3
Leuk, stoppertje naar Apd! Was zelf naar (o.a.) Kampen geweest, lag ook een mooi laagje.
Reputatie 3
Leuk, stoppertje naar Apd! Was zelf naar (o.a.) Kampen geweest, lag ook een mooi laagje.

Die lok had last van de kou. Hij klapte op de noodrem 😕
Reputatie 3
DDZ SLT En Mat'64 op 1 foto :S
Reputatie 6
Badge
Een halve mat'64...

Bonuspunten dus 😉

Reageer