Skip to main content
Antwoord

fout bij inchecken

• May 10, 2025
  • 3 reacties
  • 118 Bekeken

Beste lezer, 

Vanaf Nijmegen centraal ben ik per ongeluk ingecheckt bij het verkeerde poortje, namelijk, de Arriva poort. 

Nu heb ik een boete gekregen voor verkeerd inchecken t.w.v. 50 euro. Ik was in de veronderstelling dat ik wel ingecheckt was. 

kan ik de 50 euro terugkrijgen? Natuurlijk wil ik nog steeds betalen voor mijn reis van Nijmegen centraal naar Amsterdam Amstel. 

Hartelijke groeten, 

Lieke 

Beste antwoord door MoDe

Voor de boete kun je contact opnemen met NS klantenservice. Voor de verkeerde incheck de vervoerder waar je ingecheckt hebt om instaptarief terug te krijgen.

3 reacties

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • May 11, 2025

In principe is de boete natuurlijk terecht: Je hebt immers gereisd zonder geldig vervoersbewijs. En dat is zuur, zeker als je denkt alles op orde te hebben.

Je zou contact op kunnen nemen met de klantenservice, om te kijken of er nog wat mogelijk. Soms willen ze wel eens een boete kwijtschelden, zeker als het de eerste betreft.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • May 11, 2025

Voor de boete kun je contact opnemen met NS klantenservice. Voor de verkeerde incheck de vervoerder waar je ingecheckt hebt om instaptarief terug te krijgen.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 11, 2025

Welkom bij de NS Community!

Voor de verkeerde incheck bij Arriva zie na een paar dagen www.uitcheckgemist.nl en vul in Nijmegen - Nijmegen (niet gereisd).