beantwoord

Geen abonnement: mag ik met 40% korting reizen?

• 13 mei 2014
  • 3 reacties
  • 1110 Bekeken

kan je zonder abonnement reizen met en 40% kortings kaartje reizen?

icon

Beste antwoord door Thom 13 mei 2014, 13:43

Nee, dat is niet mogelijk voor iemand ouder dan twaalf. Het kan alleen als je met iemand samen reist, die het recht heeft een ander mee te nemen met 40 procent korting. Dan is je kaartje geldig. Met 40 procent korting reizen kan wel als je als kind van maximaal 11 jaar oud zelfstandig reist - maar dat lijkt me nu niet van toepassing.

Bekijk origineel

3 reacties

in de daluren
Reputatie 7
Badge +4
Nee, dat is niet mogelijk voor iemand ouder dan twaalf. Het kan alleen als je met iemand samen reist, die het recht heeft een ander mee te nemen met 40 procent korting. Dan is je kaartje geldig. Met 40 procent korting reizen kan wel als je als kind van maximaal 11 jaar oud zelfstandig reist - maar dat lijkt me nu niet van toepassing.

Welkom op het forum ladylayd!

Het antwoord van Thom is correct. Je komt alleen in aanmerking voor korting als je in het bezit bent van een NS abonnement, Studentenreisproduct of als je gebruikmaakt van de Samenreiskorting. Zelfstandig reizende kinderen t/m 11 jaar mogen tevens reizen met korting.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het Off topic forum en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer