beantwoord

Geen reactie na aangegeven uiterlijk termijn op stage sollicitatie.

  • 21 May 2023
  • 11 reacties
  • 262 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb voor mijn afstuderen gereageerd op een van de stage-vacatures van de werkenbijns website. In kreeg hierna een geautomatiseerd mailtje ter bevestiging van ontvangst waarin stond dat ik uiterlijk twee weken later iets zou horen hierover. Dit is nu enkele dagen geleden ongeveer, helaas nog niks vernomen erover. Wat is het best om te doen nu? Afwachten of even nabellen/mailen naar de recruiter die in de mail staat?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 22 May 2023, 12:27

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou nabellen of mailen. Je weet dan zeker of je in aanmerking komt voor een stage. Zoniet dan kun je nog wat anders zoeken.

Ik zou nabellen of mailen. Je weet dan zeker of je in aanmerking komt voor een stage. Zoniet dan kun je nog wat anders zoeken.

Ik heb alleen de naam van die persoon, dus heb voor nu de recruiter op linkedin benaderd erover. Verder was er niks van een telefoonnummer of mailadres vindbaar. 

De gegevens behoren in de vacature te staan.

Ik heb voor mijn afstuderen gereageerd op een van de stage-vacatures van de werkenbijns website. In kreeg hierna een geautomatiseerd mailtje ter bevestiging van ontvangst waarin stond dat ik uiterlijk twee weken later iets zou horen hierover. Dit is nu enkele dagen geleden ongeveer, helaas nog niks vernomen erover. Wat is het best om te doen nu? Afwachten of even nabellen/mailen naar de recruiter die in de mail staat?

Vermoedelijk komt dat door de stortvloed aan feestdagen en brugdagen in april en mei waardoor veel personeel aanhoudend vrij of met vakantie is.

Vaker meegemaakt en ik krijg dan de indruk dat het opzet is omdat ze wellicht een initiatiefrijk persoon zoeken. Gewoon even bellen/mailen/chatten dus. Je maakt mijns inziens altijd een goede indruk door na het verlopen van de termijn even van je te laten horen.

Vaker meegemaakt en ik krijg dan de indruk dat het opzet is omdat ze wellicht een initiatiefrijk persoon zoeken. 

Een bedrijf dat liegt in zijn advertenties om spelletjes te spelen kun je beter links laten liggen.

De gegevens behoren in de vacature te staan.

Enige gegevens die er staan is dit:
“Solliciteer direct via de sollicitatiebutton. Binnen enkele minuten ontvang je een automatische sollicitatiebevestiging. Wij laten je zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen twee weken weten of we je uitnodigen voor een gesprek. Nog vragen? Neem contact op met de Stagedesk door te bellen naar 088-6713633, of mail naar stagedesk@ns.nl.” Deze heb ik voor nu gemailed en zal laten weten of ik hier meer over te horen krijg. Telefoonnummer kreeg helaas geen beantwoording.
 



 

Vaker meegemaakt en ik krijg dan de indruk dat het opzet is omdat ze wellicht een initiatiefrijk persoon zoeken. Gewoon even bellen/mailen/chatten dus. Je maakt mijns inziens altijd een goede indruk door na het verlopen van de termijn even van je te laten horen.

Naja of doodleuk niet reageren op stagiairs, zal niet het eerste bedrijf of het laatste bedrijf zijn dan. Helaas uit ervaring meegemaakt dat 9/10 bedrijven zo zijn bij stagevacatures. Maar voor nu even de NS stagedesk gemailed in de hoop op meer info. 

De gegevens behoren in de vacature te staan.

Enige gegevens die er staan is dit:
“Solliciteer direct via de sollicitatiebutton. Binnen enkele minuten ontvang je een automatische sollicitatiebevestiging. Wij laten je zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen twee weken weten of we je uitnodigen voor een gesprek. Nog vragen? Neem contact op met de Stagedesk door te bellen naar 088-6713633, of mail naar stagedesk@ns.nl.” Deze heb ik voor nu gemailed en zal laten weten of ik hier meer over te horen krijg. Telefoonnummer kreeg helaas geen beantwoording.
 

 

Nogmaals geprobeerd te bellen. Schiet gelijk naar de voicemail van iemands 06 nummer (die anders is dan het gegeven nummer uit de vacature. 

Topic gesloten. 

Automatische mail ontvangen dat de vacature al gevuld is. 

Reputatie 7
Badge +3

Topic gesloten. 

Automatische mail ontvangen dat de vacature al gevuld is. 

Wat jammer dat je geen persoonlijker bericht hebt gekregen.

Reputatie 7

Sneu inderdaad.

Maar goed, dat krijg je ervan in deze tijden. Voor jou tien anderen immers !

Ow, wacht...

Reageer