beantwoord

Gefeliciteerd, een nieuwe rank!

• 6 februari 2017
  • 37 reacties
  • 698 Bekeken

Toon eerste bericht

37 reacties

Reputatie 7
Badge +4

:grin: Die krijg je alleen als Zijne Majesteit het behaagt. Wat leef ik toch in kommervolle omstandigheden met die ranks en badges. Ik zal er een weg in moeten vinden. Zoals @Momo al suggereert, is het wel een manier om van die PB’s af te komen.

Een moderator vragen iets te doen, kan ook helpen, die kan wel iets veranderen. Een stuk efficiënter dan bovenstaande werkwijze. :innocent:

Badge +3

Geen toestemming geven voor notificaties, 

Hoe? Het gaat hier om email.

Het is een notificatie die via e-mail wordt verzonden.:thinking:

Reputatie 1

Geen toestemming geven voor notificaties, 

Hoe? Het gaat hier om email.

Het is een notificatie die via e-mail wordt verzonden.:thinking:

Juist, volgens mij heb ik daar nooit vrije toestemming voor gegeven.

Badge +3

Je kunt het allemaal uit zetten via https://community.ns.nl/settings/general

De optie Voeg onderwerp toe aan abonnementen waarop u antwoordt is nogal cryptisch, maar betekent dat je topics waar je reageert automatisch volgt (en daar volgens een andere instelling e-mails over krijgt).

Dat kan je per topic uit zetten door bij de openingspost het 'sterretje’ (favoriet/volgend) uit te zetten.

Zie https://community.ns.nl/favorite/overview voor de topics die je volgt (en dus eventueel e-mails over krijgt).

Die mails over ranks e.d. kan je bij mijn weten (nog) niet uit zetten.

Reputatie 1

Je kunt het allemaal uit zetten via https://community.ns.nl/settings/general

De optie Voeg onderwerp toe aan abonnementen waarop u antwoordt is nogal cryptisch, maar betekent dat je topics waar je reageert automatisch volgt.

Dat kan je per topic uit zetten door bij de openingspost het 'sterretje’ (favoriet/volgend) uit te zetten. Zie https://community.ns.nl/favorite/overview voor de topics waar je dan e-mails over krijgt.

Die begrijp ik.. maar welke setting gaat over de mails over nieuwe ranks?

Zijn het niet gewoon priveberichten die je krijgt? Notificaties daarvan per email kan je uitzetten in de link van Robert.

Anders inderdaad forum@ns.nl en community@ns.nl filteren aan de ontvangende kant, al kan het zijn dat je dan mailtjes vanuit het beheer mist, mocht je die gaan ontvangen. Zelf liet ik ze naar een aparte mailbox gaan, Sivan mailde soms per ongeluk vanuit die mailbox.

Ben het overigens met je eens dat het vervelende en onnodige mailtjes zijn hoor, maar ik heb de hoop op meer instellingen een tijd geleden al opgegeven.

Reputatie 7
Badge +3

De melding dat je een nieuwe rank hebt behaald ontvang je als privebericht. Bij ontvangst van een privebericht wordt er een mail verstuurd. Ontvangen van mails wanneer iemand je een privebericht stuurt kun je uitzetten, wbt priveberichten kun je aangeven of je van iedereen priveberichten wilt ontvangen of van alleen van mensen die je volgt.  Priveberichten worden verstuurd vanuit de usernaam “NS Community”  Dat zou je dan allebei kunnen aanpassen, alleen priveberichting van mensen die je volgt. Want als iemand je geen bericht kan sturen zul je er ook geen mail van ontvangen.

Badge +3

Dat is wel een goeie inderdaad. Mails (en sowieso privéberichten) van personen die je niet volgt kan je dus uitzetten door die twee opties in de reactie van @Momo. Dit staat dus los van mailtjes over topics die je volgt (favorieten).

Het nut van die ‘ranks’ is al sinds het begin onderwerp van discussie, maar een (zichtbare) rank kan zomaar voor (nieuwe) mensen een aanwijzing zijn over de ‘reputatie’ van een lid hier (en eventueel de geldigheid van gegeven antwoorden).

Al worden de (eerste) ranks gewoon automatisch uitgedeeld aan de hand van iemands activiteit hier, dus aantal reacties en dus niet op de inhoud van topics/reacties, hooguit als iemand (jijzelf voor eigen topics, een super user of moderator) die als Beste Antwoord markeert.

Anders dan de Badges zoals ‘expert’ op het gebied van uitjes, ov-chipkaart, abonnementen etc. Die krijg je van een moderator. Voor de meesten is het allemaal ‘ruis’.

Reputatie 7
Badge +4

Verkenner word je automatisch als je vijftig goede antwoorden hebt gegeven. Bij de badges die Robert noemde is het wat lastiger vast te stellen bij welke aantallen het werkt. Bij mijn weten verstrekt Insided die automatisch, maar wat de criteria zijn, is niet helder. Sommige badges en ranks worden inderdaad door de moderatoren gegeven.

Badge +3

Haha, ja en vooral ‘Sfeerkoning’ die jij (wel terecht volgens mij) hebt @Thom, en nog iemand na slechts één reactie al, maar dat is/was een NS medewerker. :joy:

Bij de ‘badges’ (tijdje terug) kreeg ik dan wel altijd een PB/DM van een moderator erbij (Sivan of Thomas toentertijd).

Maar goed, ook al wordt het niet weergegeven omdat je het uitgezet hebt… Je kunt gewoon ieders profiel bekijken als je wat meer info zou willen weten over een lid.

Toevallig dit gisteren, wel een mooie balans en beetje trots zelfs. Ik zei het al eerder (een jaar geleden of zo), zodra de verhouding ‘reacties’ en ‘opgelost’ ernstig veel minder wordt dan 1 op 10 dan zou ik bij mezelf te rade gaan… Maar ieder zijn/haar ding natuurlijk, en welke waarde je er verder aan hecht.

Reputatie 7
Badge +4

Mooie cijfers, Robert!

Reputatie 7
Badge

Gefeliciteerd met je prachtige prestatie @Robert B 😀

Reageer