Hallo, wij wonen langs het spoor in Hengelo (Ov), aan de Parallelweg naast de Lidl. Sinds enkele maanden staan er met regelmaat dubbeldekkers op het spoor voor ons huis geparkeerd die 24 uur per dag een zeer irritante ruis- en zoemtoon produceren. Ik heb me laten vertellen dat dit de verwarming is.
Wij worden gek van dit geluid en slapen er slecht door. We worden door Prorail en NS van het kastje naar de muur gestuurd. Iedere medewerker die we spreken “zet de melding door”. En er gebeurt vervolgens niets.
Terwijl de oplossing zo eenvoudig is. Iemand (ik neem aan een machinist) moet even naar die trein toe gaan en de verwarming uitzetten. Ik hoop langs deze weg deze persoon te vinden… ??
Beste antwoord door tonum
Dag allen,
Hier een update m.b.t. bovenstaand issue.
Gisteren ontving ik onderstaand bericht van Prorail. Het probleem lijkt nu echt te zijn opgelost.
Wij zijn erg blij! Nogmaals dank voor jullie betrokkenheid!
Enige tijd geleden heeft u contact opgenomen met ProRail, vanwege geluidhinder stilstaande intercitytrein ter hoogte van Parallelweg SS 84 in Hengelo. Zoals afgesproken ben ik voor u nagegaan of wij iets voor u kunnen doen.
Onze accountmanager heeft navraag gedaan bij NS die de bewuste overlast gevende treinen opstelt. De reactie van NS staat hieronder.
Zij constateren dat het type DDZ trein hier de overlast veroorzaakt.
Er is opdracht gegeven door de Manager Techniek om de treinen in parkeerstand te zetten zodat ze minder (lang) geluid maken.
Ik vertrouw erop dat de hinder nu al minder is. Als u nog vragen of opmerkingen hebt, dan hoor ik het graag.