Gemiste check-uit helemaal niet op basis van reishistorie

• 8 September 2021
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Volgens een e-mail van de NS heb ik niet uitgecheckt na mijn heenreis. Volgens de e-mail: “Wij hebben op basis van uw reishistorie geprobeerd de juiste prijs voor deze reis te bepalen.” Maar dat is klinkklare onzin. Het gecorrigeerde eindstation van die heenreis werd zo op Maarn gezet, maar als NS daadwerkelijk naar mijn reishistorie keek, zouden ze hebben gezien dat ik nooit naar Maarn heen reis, maar wel naar Driebergen-Zeist en voor de terugreis instap op Maarn. Dan heb ik namelijk die NS-wandeling gedaan. Ik mag van NS terugbellen en dus kosten maken om dit gecorrigeerd te krijgen. E-mails sturen kan de NS namelijk wel, maar ze ontvangen blijkbaar niet. Of misschien hoopt NS dat ik voor die ene euro verder geen moeite doe en zeker niet ga bellen… Slechte service van NS.

3 reacties

Badge +3

Bovenstaande baseer ik op dit topic 

Voor de rest, @Mark NS: bellen is voor velen zeker niet kosteloos!

Denk aan mensen met een vaste lijn of prepaid mobiel beltegoed dat per minuut afgerekend wordt.

Bij KPN Prepaid Basis (extreem voorbeeld, zelfs je voicemail beluisteren kost daar geld!) is dat ‘gewoon’ 20 cent per minuut.

Maar zulke klanten/reizigers op 1, 2 en 3 heb je absoluut nog.

Badge +3

Mooi staaltje ‘automatisering’ inderdaad, om een gemiste in/uitcheck voor je in te vullen op basis van eerder ‘reisgedrag’. In de meeste gevallen zal het wel kloppen, maar anders gewoon als onbekend laten staan! Bij OV-chip (uitcheckgemist) stond het dan als ‘volgt later’.

In dit geval komt het misschien nog goed op je uiteindelijke factuur, omdat de paaltjes op Driebergen-Zeist dagenlang geen verbinding hadden, dus alle in/uitchecks daar pas later verwerkt zijn/worden.

Vandaag op het station daar ook de melding dat er helemaal geen treinen reden? Maar afgezien van wat sein/wissel storingen voorbij Ede-Wageningen was er weinig aan de hand eigenlijk.

Reiziger wilde graag naar Rotterdam, en niet via Schiphol natuurlijk!

Om te corrigeren voor @Erik-  (Maarn moet Driebergen-Zeist zijn) inderdaad contact opnemen via de Klantenservice.

In het geval van een foutieve autocorrectie kun je kosteloos contact opnemen met de klantenservice door te bellen of door een bericht te sturen via de chat, Facebook of Twitter. Dan kan het gecorrigeerd worden zodat je wel de juiste ritprijs zult betalen. Je kunt inderdaad niet per mail reageren, de vier andere en tevens kosteloze opties zijn wel beschikbaar.

Reageer