beantwoord

geslacht van de klant

  • 1 november 2020
  • 9 reacties
  • 454 Bekeken

De NS wil gender neutraal met de klant kommuniceren. Waarom is dit niet in het gehele bedrijf doorgevoerd? Waarom moet ik bij het invullen van mijn profiel mijn geslacht opgeven? Geachte heer of Geschikt mevrouw is in de kommunikatie helemaal niet nodig, want dat kan gewoon in Beste klant. Wat heeft NS met mijn geslacht te maken? Krijg ik korting, betere plaats, minder wachttijd?

icon

Beste antwoord door Sascha NS 3 november 2020, 20:21

Het wordt binnenkort aangepast!

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Gezien uw foto kans NS het geslacht inderdaad ook zelf wel invullen. :relaxed:

Badge +3

Je hebt de keuze toch… :smiley:

 

Nee, maak maar eens een profiel aan. Geslacht is verplicht.

Reputatie 4

@Robert B heeft ooit een account aangemaakt hier, anders kon hij/zij/het (er staat “anders” ingevuld :wink:) nu niet reageren op dit topic. 

Maar ik denk dat hier bedoeld wordt dat bij een Mijn-NS gekozen moet worden voor een aanhef. Namelijk: Dhr. of Mevr.

 

Badge +3

Klopt, ik bedoelde een forum/community profiel (niet gekoppeld aan Mijn NS).

Bij Mijn NS is m/v dus wel verplicht anders kan je niet verder bij het aanmaken van een account.

Reputatie 4

Gek eigenlijk. Je zou verwachten (helemaal omdat de omroepen etc. hier ook op aangepast zijn) dat je daar ook de mogelijkheid zou krijgen om je geslacht niet op te geven.

Badge +3

Is wat voor te zeggen, op ov-chipkaarten staat het ook niet meer.

Er is inderdaad wat voor te zeggen. Ik ga een verbeterverzoek indienen!

Het wordt binnenkort aangepast!

Reageer