Gezocht: Trein met Graffiti voor tv-programma! | NS Community
beantwoord

Gezocht: Trein met Graffiti voor tv-programma!

  • 7 September 2021
  • 14 reacties
  • 344 Bekeken

Goedemorgen!

Voor het kinderprogramma Checkpoint (zapp.nl/checkpoint) zijn we op zoek naar een trein met Graffiti die wij mogen lenen om schoon te maken!

 

Naast het televisie programma, maken we ook kortere uitzendingen voor ons YouTube kanaal, onder de naam: Gebrandmerkt. In deze afleveringen probeert ons Checkpoint testteam op verschillende manieren het Checkpoint logo achter te laten.

Wij zouden het heel erg leuk vinden om een trein met graffiti schoon te maken in de vorm van het logo!

 

Kunt u mij hier mee verder helpen? mail dan naar jade.moritz@eo.nl 

Mvg,

Jade Moritz

stagiaire online kinderprogramma’s

 

icon

Beste antwoord door Rizana NS 10 September 2021, 20:45

Bekijk origineel

14 reacties

Wij zouden het heel erg leuk vinden om een trein met graffiti schoon te maken in de vorm van het logo!

"Schoonmaken in de vorm van het logo", wat moet ik me daar in hemelsnaam bij voorstellen?

Reputatie 7

Ik neem aan dit logo

 

 

Excuses voor de onduidelijke uitleg. Met het logo bedoel ik dit Checkpoint logo:

 

Wij zouden het heel erg leuk vinden om een trein met graffiti schoon te maken in de vorm van het logo!

"Schoonmaken in de vorm van het logo", wat moet ik me daar in hemelsnaam bij voorstellen?

 

Dan nog is het een raadsel wat je nou precies wil doen? Jouw logo op de trein kalken?

Reputatie 7
Badge +3

Ik neem aan alles schoonmaken, behalve de vorm van het logo, of andersom: de vorm van het logo schoonmaken. Daar kun je vervolgens natuurlijk leuke plaatjes van schieten.

Ik neem aan alles schoonmaken, behalve de vorm van het logo, of andersom: de vorm van het logo schoonmaken. Daar kun je vervolgens natuurlijk leuke plaatjes van schieten.

Wat wij bedoelen is zoals u heeft beschreven de vorm van het logo schoonmaken. 

Dus dat de trein met graffiti een schoon gedeelte heeft en dat is dan het Checkpoint Logo. 

(Ik heb heel snel een schets gemaakt van hoe het eruit zou moeten komen te zien)

 

Reputatie 7
Badge +3

Hoe minder aandacht voor het vandalisme in de vorm van graffiti hoe beter. 

In Nederland kunnen we nog wat leren van de stad New York waar iedere subwaytrein met graffiti meteen uit de dienst gaat en wordt schoongemaakt. Op die manier is de strijd tegen dit vandalisme te winnen. De spuitbusvandalen vinden het helemaal niet leuk wanneer hun "werk” niet te zien is. 

Goedemorgen!

Voor het kinderprogramma Checkpoint (zapp.nl/checkpoint) zijn we op zoek naar een trein met Graffiti die wij mogen lenen om schoon te maken!

 

Naast het televisie programma, maken we ook kortere uitzendingen voor ons YouTube kanaal, onder de naam: Gebrandmerkt. In deze afleveringen probeert ons Checkpoint testteam op verschillende manieren het Checkpoint logo achter te laten.

Wij zouden het heel erg leuk vinden om een trein met graffiti schoon te maken in de vorm van het logo!

 

Kunt u mij hier mee verder helpen? mail dan naar jade.moritz@eo.nl 

Mvg,

Jade Moritz

stagiaire online kinderprogramma’s

 

 

Hallo Jade Moritz, welkom bij de NS Community. 


Ik ben erg benieuwd naar wat de boodschap binnen het programma zal zijn, zal er bijvoorbeeld ook aandacht besteed worden aan dit soort vandalisme en de schade en kosten dat het met zich meebrengt? 

 

Wat iMark zegt, zit ook iets in, hoe minder aandacht hoe beter. Daarom is een stukje achtergrond wel fijn, en dan kan ik het intern voorleggen om te horen of er mogelijkheden zijn.

Reputatie 7
Badge +1

TIP; niet voor degenen die niet alles meteen als aanzetting tot lelijks beschouwen.

Langs het hek langsheen de schilderswijk vanaf den Haag HS ri Moerwijk staan altijd wel enkele stellen zwaar beklodderd. Wacht gewoon tot na donker en vraag het de spuitgasten of je ff mee mag?

Overigens is het verwijderen van die troep nog niet zo eenvoudig-verder legt NS alles precies vast zodat eventueel later spuitgassies met hun kunststukken geconfronteerd kunnen worden en ze de nota voor al diezelfde stukkies krijgen. Dan komt uiteraard de hele ambtenarij en milieu-fanaten over welke schoonmaakmiddelen etc wel/niet/soms mogen en hun gevaren voor mens en dier. Moet derhalve meen ik tegenwoordig in speciale afgesloten daartoe ingerichte ruimtes gebeuren of zoiets.

Of het nooit tonen van dgl. zaken op jeugdjournaal of weet ik wat nou echt pubertjes in de spuitfase van ideeën afhoudt betwijfel ik nogal. Restricties op verkoop van die spuitbussen en misschien zelfs meer geschikte jeugdhonken zijn vermoedelijk iets effectiever.

 

Hallo Jade Moritz, welkom bij de NS Community. 


Ik ben erg benieuwd naar wat de boodschap binnen het programma zal zijn, zal er bijvoorbeeld ook aandacht besteed worden aan dit soort vandalisme en de schade en kosten dat het met zich meebrengt? 

 

Wat iMark zegt, zit ook iets in, hoe minder aandacht hoe beter. Daarom is een stukje achtergrond wel fijn, en dan kan ik het intern voorleggen om te horen of er mogelijkheden zijn.

Hi Rizana,

Bedankt voor de reactie! Er is zeker ruimte om het te hebben over vandalisme, schade en kosten. Zou u mij misschien een privé bericht of mailtje kunnen sturen naar jademoritz2@gmail.com? Dan kan ik u meer informatie geven over de serie etc. ;)

Mvg,

Jade Moritz 

 

Hallo Jade Moritz, welkom bij de NS Community. 


Ik ben erg benieuwd naar wat de boodschap binnen het programma zal zijn, zal er bijvoorbeeld ook aandacht besteed worden aan dit soort vandalisme en de schade en kosten dat het met zich meebrengt? 

 

Wat iMark zegt, zit ook iets in, hoe minder aandacht hoe beter. Daarom is een stukje achtergrond wel fijn, en dan kan ik het intern voorleggen om te horen of er mogelijkheden zijn.

Hi Rizana,

Bedankt voor de reactie! Er is zeker ruimte om het te hebben over vandalisme, schade en kosten. Zou u mij misschien een privé bericht of mailtje kunnen sturen naar jademoritz2@gmail.com? Dan kan ik u meer informatie geven over de serie etc. ;)

Mvg,

Jade Moritz 

 

Je mag mij een privébericht sturen met meer info, dan ga ik voor je informeren. 

Ik heb begrepen dat @Jade Moritz inmiddels contact heeft met een collega die hierover gaat. Mocht het doorgaan, laat je ons dan weten wanneer we voor Zapp moeten zitten?

Badge +3

https://twitter.com/MeesterJos/status/1485257876813881348

Graffitispuiters opgepakt op rangeerterrein Onnen: 'Dat liep als een trein'

Reageer