beantwoord

Goedkope persoonlijke ov-chipkaart (€ 5,00 i.p.v. € 7,50)?

• 8 juli 2018
  • 3 reacties
  • 778 Bekeken

Badge +3
Ik post dit maar even in off-topic maar kwam gisteren met een aankomend student in gesprek waarom een ov-chipkaart in hemelsnaam € 7,50 zou moeten kosten.

Dat vraagt bijna iedereen zich natuurlijk af, laat staan waarom vervanging (noemen ze duplicaat) € 11,- moet kosten, maar ik kwam tot het volgende scenario:
  • Neem nu NS Flex met een maandje Dal Voordeel (€ 5,- en de kaart krijg je er gratis bij)
  • Reis lekker in je vakantie (juli/augustus) met 40% korting in de trein
  • Beëindig na (meer dan) een maand NS Flex
  • Koppel je gloedjenieuwe SRP aan de (bijna nieuwe) ov-chipkaart en klaar!
Gaat dit werken? Het gaat om een besparing van € 2,50 maar voor studenten is dat een brood en een liter melk, of 2 biertjes/wijntjes bij de sociëteit van de studentenvereniging.. 😛
icon

Beste antwoord door Chiel NS 9 juli 2018, 08:42

Dit werkt inderdaad!

Dit is trouwens voor iedereen een brood en een liter melk, voor zover ik weet zijn producten voor studenten niet duurder of goedkoper 😉.
Bekijk origineel

3 reacties

Dit werkt inderdaad!

Dit is trouwens voor iedereen een brood en een liter melk, voor zover ik weet zijn producten voor studenten niet duurder of goedkoper 😉.
Vandaag, maandag 9 juli, is het de dag dat studenten met een Weekabonnement
massaal zullen kunnen overstappen naar een NS Flex Dal Vrij maandabonnement (€103),
met een gratis persoonlijke OV-Chipkaart.

Vanaf maandag 16 juli reizen studenten met een weekabonnement doordeweeks niet gratis.
Het duurt één week voordat je nieuwe Flex OV-Chipkaart kan ingaan.
Op een persoonlijke OV-Chipkaart met een Studentenreisrecht zal Flex niet werken.

Ik ben nu al benieuwd naar reacties dat de levering van een nieuwe OV-Chipkaart
met een nieuw Flex abonnement langer duurt dan 7 dagen 😉
Badge +3
Dit werkt inderdaad!

Haha, dat snap ik. Bedoelde natuurlijk dat een student die kosten voor een ov-chipkaart liever zou besteden aan brood, melk, drank (18+) of andere 'noodzakelijkheden' 😛

Reageer