Grappige conducteur kent terugsteekverbod niet?

• 23 augustus 2019
  • 9 reacties
  • 407 Bekeken

Badge +3
Zojuist met verbazing iets op Twitter gelezen...

Thanks! De reis was voor de rest wel leuk, de machinist was echt een geweldig

Elke keer toen we bij een station aan kwamen noemde hij niet alleen de naam van het station wat de meeste machinisten heel saai doen, maar hij deed het grappig en maakte er een hele show van...

...Het ging zoiets van "Daaames en hereeeeen we zijn aangekomen in Den Haag Laan van NOI!!! Ben je hier nog nooit geweest en moet je overstappen? DAT MAAKT NIET UIT WANT DAT GA IK JE NU VERTELLEN! Als je het parron oversteekt (niet over het spoor lopen graag) dan kan je...

...overstappen op de trein terug van waar je vandaan kwam! Geweldig toch! Als je nog even blijft zitten, geen probleem! Deze trein rijdt nog verder (met mij want zonder mij gaat het fout) naar Leiden Centraal (blablabla) en als eindstop AM-STERDAM CENTRAAAAAL!!!!! Ik ging stuk!

Bron: https://twitter.com/AltijdSean/status/1164954318887432196 (begin van het verhaal)
en https://twitter.com/NS_online/status/1164959695129534470 (bovenstaande relaas).

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ik hou er wel van 🙂 Zo lang het niet dagelijks bij elk station gebeurt natuurlijk ...
Zo zal ik nooit de conducteur vergeten die bij Schiphol omriep: "U kunt hier overstappen voor de richtingen Madrid, Los Angeles, Dubai en Moskou."
Reputatie 7
Badge +3
Je hoeft op Laan van NOI niet perse over te stappen op de trein terug van waar je vandaan kwam, je hebt ook nog de keuze om de sprinter te pakken zodat je bv naar De Vink kan. Er is verder niets te beleven op De Vink, al zou je wel kunnen gaan eten in restaurant– eetcafé ‘Bij Tante Jans’ wat gelegen is aan het pleintje voor het station (aan de Leiden kant). Altijd lekker daar.

Ook woon ik daar in de buurt, heeft verder niemand wat aan, behalve wanneer je bent uitgenodigd voor een BBQ 🤣
Badge +3
Haha, heb beide (Tante Jans en de BBQ bij jou) al mogen afstrepen op mijn bucketlist. 🤣 Niks mis met De Vink dus wat mij betreft.

De sprinter terug naar huis (ri. Schiphol) was wel een dingetje, die stond een kwartier (of langer?) stil in Leiden...🤔
Reputatie 7
Badge +3
Dat bij Tante Jans is toch al zeker 10 jaar geleden, als het niet meer is.
De sprinter terug naar huis (ri. Schiphol) was wel een dingetje, die stond een kwartier (of langer?) stil in Leiden...🤔

Ja, dat doet 'ie sinds een paar jaar jaar. In de ene richting geloof ik 13 minuten en de andere richting 11 minuten. Schijnt geen andere oplossing voor te zijn in de dienstregeling. Met diezelfde wijziging in de dienstregeling gingen de sprinters naar Den Haag wel precies om het kwartier en dus 4 keer per uur aansluiting op de IC. Dus vond ik wel een voordeel.
Badge +3
Dat bij Tante Jans is toch al zeker 10 jaar geleden, als het niet meer is.
Zal 2008 geweest zijn, met Brenda uit de USA. Tijd vliegt!
Reputatie 7
Badge +3
Overigens heeft de persoon op Twitter erover dat het de machinist was die omriep, niet de conducteur. Daarom wel zo handig dat hij verder mee ging met de trein.
Deze trein rijdt nog verder (met mij want zonder mij gaat het fout)
Badge +3
Ja, in een latere reactie van diegene las ik nog:

Het was de machinist, niet de conducteur. De conducteur was helemaal niet aanwezig haha

Dat is onwaarschijnlijk natuurlijk (geen HC), maar goed. Webcare reageerde ook nog mee, n.a.v. mijn spontane reactie.
Reputatie 7
Badge +3
HC was vast wel ergens aanwezig, maar die zag ik ook zeer weinig tijdens mijn reizen van Delft naar Laan van NOI. Maar ja, met 10 bakken dubbeldekker kan die in het andere stel zitten.
Terugreizen richting je vertrekstation mag natuurlijk wel degelijk als je even opnieuw uit- en incheckt. Dan is nog steeds sprake van een overstap, dus wat dat betreft bevat het omgeroepen bericht geen onwaarheden.

Reageer