Gratis smartphone hoes

• 20 maart 2015
  • 13 reacties
  • 2939 Bekeken

• Sprinter
  • 3 reacties
Ik kreeg gisteren een brief van de NS waarin mij "een kleine attentie" werd aangeboden vanwege de vele problemen op het traject waarop ik gewoonlijk reis. De attentie zou een ontbijtje bij de Kiosk of een hoesje voor m'n smartphone moeten zijn.

Een gratis ontbijtje, da's altijd leuk, dus ik ga naar webformulier.ns.nl/attentie en voer mijn code in (l4xu6s0l - let op, het zijn kleine letter L'en aan het begin en eind). Vervolgens blijkt dat er helemaal geen ontbijtje te halen is; ik kan alleen kiezen voor hoesjes voor smartphones van een type dat ik niet heb. Er staat geen andere, door iedereen bruikbare optie in de lijst. De NS moest blijkbaar van z'n hoesjes af.

Hierbij bied ik, voor de eerste geinteresseerde, bovengenoemde code aan. Veel plezier met je hoesje!

13 reacties

Geen beste beurt inderdaad. Het gebaar is leuk, maar als het dan niet werkt zoals bedoeld onderstreept het de onkundigheid. Paar dagen terug hetzelfde met mijn zakelijke pas, hoesje besteld, maar liever ontbijtje gehad.

Nu privé nog een code ontvangen, maar weer hetzelfde. Ik hoef niet nog een hoesje: enjoy - t6rx9x8x
Badge
Klopt, op dit moment is 'het ontbijtje' niet meer beschikbaar. De code blijft wel geldig. Probeer anders 1 van deze dagen de code te verzilveren.
Want het ontbijtje komt wel weer beschikbaar ?
Bij mij werkt de code helemaal niet....
Bij mij werkt de code helemaal niet....
Het is een ontbijtje, geen verlaat diner!
Ik heb enkele maanden geleden ook de code ontvangen voor verstoringen. Opmerkelijk genoeg ging het om traject Breda Roosendaal Waarop ik eigenlijk nooit reis. Mijn verstoringen zitten meestal op de ic-direct. Daarvoor hadden ze wel een keer een smartphone of 3-gangen diner mogen aanbieden.
ik had geluk dat het hoesje voor de juiste telefoon er bij zat. Stel je overigens geen bord vol voor bij het ontbijtje: koffie, croissant en appel.
Mij leek zo'n smartphone hoesje dus wel handig, maar hij werkt niet! Kaart op 2 manieren erin gedaan, maar de paal doet niks als ik m'n iPhone 5 ervoor hou....

@NS, hebben jullie een oplossing?
Hoi jjolien, wat vervelend dat dit niet lukt. Je pasje werkt wel gewoon als je het uit het hoesje haalt? En is het een oudere kaart of is je kaart nog nieuw? Normaal gesproken zou de pas in het hoesje gewoon moeten werken namelijk.
Nu ook een besteld voor een collega. Wederom als excuus voor verstoring op een traject waar ik nooit op reis.

Met de NS pas heb ik geen ervaring. Mijn toegangspas van het werk zit er in en werkt perfect.

En tijdens maken van het bericht belde NS klantenservice nav mijn vraag over de cadeautjes. Nu blijkt dat klanten met altijd vrij deze cadeautjes vaker krijgen omdat ze betaald hebben om overal te mogen rijden 🙂
Nu ook een besteld voor een collega. Wederom als excuus voor verstoring op een traject waar ik nooit op reis. (...) Nu blijkt dat klanten met altijd vrij deze cadeautjes vaker krijgen omdat ze betaald hebben om overal te mogen rijden :)
Er wordt dus weer optimaal gebruik gemaakt van de in- en uitcheckgegevens... 😞
Was mijn reactie ook... zal wel te lastig zijn. Het is toch ook zoveel data.
Hoi jjolien, wat vervelend dat dit niet lukt. Je pasje werkt wel gewoon als je het uit het hoesje haalt? En is het een oudere kaart of is je kaart nog nieuw? Normaal gesproken zou de pas in het hoesje gewoon moeten werken namelijk.

Hoi Stephan,

Het is een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart (2 weken oud) die uiteraard wel werkt als ik 'm normaal voor het poortje hou.
Ik neem aan dat ik de achterkant van de telefoon ervoor moet houden toch?

Jullie hebben nog niet eerder van dit probleem gehoord?
Het zou me ook verbaasd hebben als dit wel zou werken. Ik heb een eigen smartphonehoesje waarin ik mijn ov-chipkaart bewaar en als ik het hoesje tegen de incheckapparatuur hou dan wordt de kaart ook maar hoogst zelden geaccepteerd. Nu is het in mijn geval een klaphoesje, dus ik kan het eenvoudig oplossen door het hoesje open te klappen zodat alleen mijn ov-chipkaart wordt gescand en niet ook mijn telefoon. Aangezien het hoesje van de NS die mogelijkheid niet kent, heeft de bewaarmogelijkheid voor de ov-chipkaart daar dus vermoedelijk geen enkele meerwaarde.

Reageer