Groepsborrel. ??????? rond het einde van het jaar?

Toon eerste bericht

177 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dat klink heel bekend Henk. Maar op de dag dat wij van Lotus Notes mail naar Outlook overgingen liepen er bij ons helpdesk mannetjes rond. Die hadden het lekker druk met dit soort dingen.
Zelf moest ik ook in de mailbox van een collega kunnen en andersom. Wij zaten pagina's met uitleg door te spitten en helpdesk mannetje deed klik klik en klaar 😉
Ja, dat is een ramp inderdaad. Lotus Notes een paar jaar geleden eens een grote migratie van gedaan. En op m'n laptop heb ik geen Windows en daardoor ook geen Outlook, dus die online webmail van Office365. Daar zit het ook lullig verstopt.
Reputatie 7
Badge +3
Wij kregen al weken vantevoren allerlei mailtje met linkjes naar allerlei uitleg, lappen tekst en filmpjes. Alsof we zomaar tijd hadden om dat ff door te nemen tussen het werk door, veel te druk.
Dus alleen even de basis dingen, en dan alleen iets opzoeken over een bepaalde functie wanneer je ergens niet uitkwam. Viel uiteindelijk reuze mee, alleen wennen aan iets andere manier van werken in Outlook
De overgang naar SAP voor o.a. ons orderverwerkingssysteem had wel veel meer impact (en nog steeds).
Reputatie 6
Badge
"Google is je beste vriend." Een ieder die in de Informatica branche zit, kent en volgt deze uitspraak 🙂
Kwakkeloos overnemen van Google valt nog wel eens vies tegen :)

@Momo Doe het helaas weinig maar ben zelf gek op het voorkant-werk, juist om lekker in contact te zijn met gebruikers. Dat het minder gewaardeerd werk is, ach, so be it. Uitgebreide documentatie schrijven heeft weinig zin inderdaad, zelfs als er wel tijd is om het door te nemen. Vaak zit er op een afdeling wel iemand die je wel kunt motiveren om zich erin te verdiepen, welke daarna directe collega's weer kan helpen bij relatief eenvoudige problemen. En anders 030-belhenk 😳
Reputatie 7
Badge +3
Inderdaad Henk. Vaak kom je gaandeweg toch zelf wel achter bepaalde dingen. Het heeft vaak geen zin om alles door te lezen en uit te spitten, zeker wanneer je sommige functies toch niet gebruikt of nodig hebt. Wanneer je iets wel nodig hebt kun je alsnog gaan kijken.
En op de afdeling heeft de ene dit gevonden en ander dat en weer een ander heeft daar een handig trucje voor. Met zijn allen kom je er wel. Werkt vaak beter veel beter dan een map vol Job Aids :8
Reputatie 6
Badge
Google alleen naar instructies he, natuurlijk geen resultaten van Google gebruiken in je documentatie.
Ben gek op copypasta, vooral in code. Ongedocumenteerd natuurlijk, doccomments zijn eng. Als je daar teveel van hebt, dan wordt de compiler boos. Zo min mogelijk gebruiken svp.
Badge +3
Nog niet eens zo lang geleden ook meegedaan aan een grote Windows/Exchange/Office migratie op de universiteit van Leiden (2 maanden).

Dat ging gelukkig gefaseerd en met 4 'ICT mannetjes' die iedereen hielpen (klik klik..) waar de automatische scripts niet goed liepen. En natuurlijk werkt het op een Mac natuurlijk nét weer anders dan op Windows.

En dat koppelen van gedeelde mailboxen natuurlijk (directeur/secretaresse) en honderden groepsmailboxen waarvan de 'eigenaar' totaal onbekend was ;)

Elke faculteit had gelukkig wel een of meerdere contactpersoon aangewezen gekregen als er vragen vanuit ICT waren "mag deze mailbox weg want er is al jaren niets meer mee gedaan" en zo.

Het houdt je bezig.. maar elke dag Eindhoven - Leiden (om 6:30 in de auto) was wel zwaar 😃
Je moet op dat tijdstip ook de trein pakken Robert ?????? ;)

(Probeer deze week iedereen even een pb te sturen. 😉 )
Reputatie 7
Badge +3
Wat is dat Robert? Zomaar naar mijn hometown?
De weg naar Leiden was in ieder geval bekend 😳
En dan ook nog met de auto.... 😞
Wij hebben d'r genoeg die om 6u beginnen iedere dag, zodat ze thuis zijn als de kinderen uit school komen. Zelf ben ik ook liever erg vroeg dan om half 9 binnen.
Slapen in de trein is echt een aanrader en straks hoef ik ook niet meer over te stappen en kan ik 10 minuten langer slapen. Wel mijn wekker zetten want anders ben ik te laat op mijn werk en moet ik of trakteren op Limburgse vlaai of Bossche bollen. 😳
Badge +3
En dan ook nog met de auto.... :(

Hij reed op LPG (goedkoop tanken in Wassenaar A44) en was 'van de baas' dus het was (g)een keuze.

Slapen in de trein van 6:32 kon ook, maar dan fiets - stallen - trein - overstap - trein - bus/ov-fiets was langer.

Rijden van Eindhoven - Leiden (via A2/A12/N11 of desnoods via Schiphol A2/A4/A44 of via Den Haag was relaxter vond ik. En overnachten in Zeist en af en toe langs Woerden op bezoek.

Voor Momo Mart Lens werkte bijna aan de overkant, daar bij Corpus ongeveer.
Reputatie 7
Badge +3
Slapen in de trein is echt een aanrader
Zo comfortabel zitten de stoelen toch niet? Zou mij echt niet lukken. In een vliegtuig kan ik niet eens slapen. Ik lees dan zo ongeveer een heel boek uit op een vlucht naar de US.
In de eerste klas is het soms een probleem omdat de afstand tussen de stoel en wand te groot is. Een opblaasbaar nekkussen en een wollen trui kan ik aanraden. In de tweede klas eigenlijk nooit problemen. Oordopjes en wekker zijn noodzakelijk. Kaartjescontrole kan storend zijn als je de juiste houding gevonden hebt en een hc je wekt. Op zich is controle wel wenselijk, maar in de ochtend graag vijf minuten voordat ik op bestemming ben. Het liefst met een kopje verse koffie.....;)
Reputatie 7
Badge +3

Voor Momo Mart Lens werkte bijna aan de overkant, daar bij Corpus ongeveer.

Akzo is nog wel een stukje verder toch?
Reputatie 7
Badge +3
Het liefst met een kopje verse koffie.....;)
Ja zeg, straks wil je d'r ook nog een croissantje bij en een zacht gekookt eitje.:)
Klopt ?tje?tje. 😳
Er is een afzegging waardoor er twee plaatsen vrij zijn. Mochten er nog forumleden zin hebben om de 23e mee te gaan, stuur mij dan een pb. ????

En ik maar werken he ?. Ziet er wel lekker uit.... ?
Reputatie 7
Badge +3
Ha Nooduitgang, al vanuit de trein foto's plaatsen? 😛 Ik ben net enkele minuten weer thuis.

Loes, ik kan je zeggen, het was ook lekker.
Badge +3
Was gezellig, leerzaam en voor herhaling vatbaar. Ik was om 21:30 thuis.

Reageer