beantwoord

Handelstraat Heemskerk bestaat niet voor ns.nl

• 12 augustus 2014
  • 4 reacties
  • 168 Bekeken

Ik woon op de Handelstraat in X, a met 2 puntjes dus. Nou, ctrl, shift, : a werkt dus niet. Dus kan ik mijn vertrek adres niet invullen voor dat dagje uit. Herinner me iets, eh, H alt124 ndelstraat? Hndelstraat. Nee, eh, H alt 132 ndelstraat? Hndelstraat. Eh....ik moest een code invoeren om a met 2 puntjes te krijgen. Maar welke? NS, zou het niet makkelijker zijn als de Handelstraat gewoon in te voeren zou zijn, ik woon er dus die straat bestaat toch echt.
icon

Beste antwoord door Tochjo 12 augustus 2014, 19:35

Ik ervaar geen problemen met het invoeren van de ä door eerst Shift+" in te drukken, die toetsen los te laten en vervolgens een a te typen. Hierbij gebruik ik de toets Ctrl dus niet. Hebt u hier op andere websites ook last van? Wellicht is het een instelling in uw browser of op uw computer.

De ALT-code voor ä is overigens ALT-0228. 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Ik ervaar geen problemen met het invoeren van de ä door eerst Shift+" in te drukken, die toetsen los te laten en vervolgens een a te typen. Hierbij gebruik ik de toets Ctrl dus niet. Hebt u hier op andere websites ook last van? Wellicht is het een instelling in uw browser of op uw computer.

De ALT-code voor ä is overigens ALT-0228. 🙂
Hardstikke bedankt. Even oefenen: ä a ä Ja, jou aanbevelingen werken, ook bij ns.nl adressen. Zal ik op een briefje schrijven en aan de pc plakken. Want volgende week ben ik het vast weer vergeten. Groetjes en bedankt
A.U.B. even op "beantwoord" klikken als je het antwoord weet!
Reputatie 2
Hardstikke bedankt. Even oefenen: ä a ä Ja, jou aanbevelingen werken, ook bij ns.nl adressen. Zal ik op een briefje schrijven en aan de pc plakken. Want volgende week ben ik het vast weer vergeten. Groetjes en bedankt

Misschien nog een handige link om uit te printen: Overzicht ALT-codes

Reageer