HC

• 28 januari 2020
  • 8 reacties
  • 269 Bekeken

Beste Hoofdconducteurs,

Oprechte vraag

Wat is er specifiek zo leuk aan het vak hoofdconducteur wat je bij andere jobs niet hebt (bij ns) 

8 reacties

Reputatie 1

@Student240700 

1 Goede werkgever.

- wisselend werk, geen dag is het zelfde.

- altijd onder de mensen.

- altijd in de positie om mensen een goede dag te bezorgen door ze met vragen te helpen luisterend oor te zijn en een leuk praatje te maken.

- je bent eigen baas jij kiest zelf of je service ronde loopt of controle ronde.

- zelfstandig zijn maar ook samenwerken.

- leuke collega's. 

Ik kan nog wel even door gaan.

Groetjes

Oke maar dit is nog wel algemeen, dit kan je ook met een andere job hebben. Ik ben echt specifiek opzoek naar dingen die het HC vak zo leuk maken

Reputatie 1

@Student240700 

Ja maar goed dit ervaar ik als HC en dit is wat in ons werk gebeurd.

Ik vind het leuk om met mensen in contact te komen en service te verlenen. En ook leuk dat je altijd ergens anders bent en in een andere omgeving.

Kan ook leuk zijn dat je veel kennis op doet van het materiaal waar je werkzaam op bent (de trein). Of beter snapt hoe het allemaal werkt hoe de treinen gepland worden enz enz, het is een heel groot bedrijf Waar je letterlijk alle kanten op kan. En altijd wel werk te vinden is wat bij je past. En door kan groeien naar andere functies.

Oke , en wat heb jij aangegeven in het gesprek met de Recruiter? Dit is namelijk precies wat ik verteld heb. Maar was niet voldoende

Reputatie 1

@Student240700 

Ik weet niet wat er besproken is tussen jou en desbetreffende recruiter en wat de feedback was naar jou toe.

Ik weet ook niet meer precies wat ik gezegd heb, dat is al weer een tijdje geleden.

Ik heb me wel heel goed geïnformeerd wat de taken waren van een HC en hoe ik in het leven ben als persoon.  En kon ook die dingen onderbouwen door mijn vorige baantjes.

En vergeet niet iedereen is anders en er bestaat niet echt 1 goed antwoord.

Ik hecht veel waarde aan het service gericht werken, het onder de mensen zijn, wisselende werktijden, zelfstandig kunnen werken. Leuk praatje met mensen hebben mensen helpen die met vraag naar je toe komen of juist mensen helpen waarvan je ziet dat ze zoekende zijn of een vraag hebben dan ben ik een persoon die er op afstapt en vraagt of ik kan helpen.

En veiligheid is ook super belangrijk!!!.

Nogmaals kan zijn dat andere HC's er anders over denken of andere dingen leuk vinden .

Het HC-schap is voor mij ook afwisselend. Geen dag en geen rit hetzelfde en het verschil kunnen maken voor reizigers. 

Het minst leuke is voor mij het handhaven, dus het uitschrijven van vervoersbewijzen en andere bekeuringen. Dat hoort erbij en doe ik ook, maar daarvoor ben ik geen HC geworden.

Reizigers helpen met vragen, verloren goederen, gezinnen die ineens uit elkaar zijn door miscommunicatie, ehbo gevallen, storingen detecteren en proberen te verhelpen, daar doe ik het voor. Voor de minder leuke dingen als suicide personen die ik tegenkom, ook daar kan ik een verschil maken, dat geldt ook voor strandingen em aanrijdingen. Ik maak dat liever niet mee, maar als het me overkomt, dan kan ik ook daar verschil maken door alles in goede banen te leiden met de andere instanties.

Het is inderdaad voor iedereen anders.

Super bedankt Loes voor je reactie! 

Reputatie 1

@Loes  ik denk er het zelfde over. Het is gewoon een heel breed vak en er komt heel veel bij kijken. VEEL meer dan de meeste mensen denken. Je bent eigenlijk alles in 1 op de trein.  Bijvoorbeeld bij kinderen is altijd leuk om met ze te praten en bijvoorbeeld NS stickertjes te geven, je maakt letterlijk de dag van het kind helemaal goed en een dag om niet te vergeten voor ze + de ouders vinden het ook super leuk.

Reageer