hc Amsterdam sollicitatie procedure

  • 28 October 2023
  • 12 reacties
  • 495 Bekeken

Reputatie 2

22sept. Verstuurde ik mijn sollicitatie+ motivatie naar de ns voor vacature Hc Amsterdam Centraal.

 

Waarna ik 25sept. Al bericht terug voor inplannen 1e gesprek. Leuk spannend iets nieuws en een andere manier van solliciteren dan dat ik gewend was natuurlijk.

Eerste gesprek. Moest ik een tweede tijdsblok aanvragen de eerste tijdsblokken die aangeboden kreeg vielen op dagen wanneer ik andere Sollicitaties had lopen dus kreeg een optie met andere tijden en dagen.

Hartstikke fijn geregeld zo.

Het 1e Telefonisch gesprek verliep goed.

Lastige vragen over jezelf beantwoorden 😂 blijft altijd leuk met hakkelen en tokkelen 😂

Uiteindelijk goed doorstaan zelfs de recruiter zei dat mijn zenuwen niet op te merken waren 🤣 volgens mij was ze gewoon heel beleefd om dat te zeggen 😂.

Leuk gesprek gehad waar alles aan bod kwam hoe ik naar werk zou gaan, en weer terug naar huis kan komen, grotendeels zal ik trein / ebike pakken maar kan altijd afgezet worden met een auto natuurlijk. Dat alles was geen probleem.

Tweede gesprek met een recruiter liep ook goed. Dat was 3oktober 15:30

Daar gaan ze wat dieper in op je motivatie en werk verleden.

En je werkervaringen die je hebt opgebouwd. En natuurlijk de bekende waarom en wat als vragen!? komen naar boven. Al met al een bijzondere ervaring.

En ook dit gesprek verliep soepel en kreeg een goed advies om het 3e gesprek met een recruiter en teammanager in te gaan dit gesprek ging via teams

Het 3e gesprek kreeg ik 17okt 09:30 met mevrouw van Rossem  en een teammanager van a'dam centraal.

​​​​Ook dit gesprek wordt alles naar boven gehaald, Van je opleidingen tot je werk verleden. Competenties en motivaties
 

 


12 reacties

Reputatie 2

simpelweg je vertelt wat je hebt meegemaakt en hoe je er nu voor staat. Je krijgt nog informatie over de lonen en het risico van het vak dat psychologische wijze nog veel van je vraagt en hoe om te gaan bij calamiteiten en weet je het vertrek proces een beetje uit te leggen. na ons gesprek gingen hun in overleg moest ik even uit de team meeting en weer wachten in de meeting wachtrij. Waarna ze hebben besloten om mij voor de psychologische testen en competenties testen te laten gaan.

Er werd gelijk gekeken naar een datum.

 

Dat werd 27-10-2023 10:30 bij Human company naast Amersfoort - Centraal

 

Ook hier lekker vroeg aanwezig 09:45 kwam ik binne melde mij aan kreeg informatie pakte koffie werd er gevraagd of ik eerder wou beginnen aangezien ik lekker fris was.

zij ik ook gelijk  nu ik nog fris ben natuurlijk. 😂

Zo gezegd zo gedaan

Begon dus met vragenlijsten naam  leeftijd adres. Welke opleiding etc.

Voordat de echte testen begonnen. 

Vigilantietest (stress test)

Vond ik blijkbaar het leukste lekker bezig knoppen drukken luisteren naar  hoge en lage tonen de voetpedalen die je gebruikt voor links en rechts an dat gaat steeds sneller achter elkaar aan en gemixt.

Natuurlijk de cijfer/figuur reeksen

Ruimtelijk inzicht en analytisch vermogen in woorden schat.

Nog een rollenspel en en een heel goed gesprek met de psycholoog. Al met al zijn het zware maar zeer informative en leuke dagen 

15:15 liep ik naar buiten met een positieve resultaat zoals ze daar zeggen met een. Plusje +

Nu dus wachten to nader bericht. 😁

Zal dus het medisch gedeelte nog in moeten gaan maar ik laat het allemaal op me af komen. Ik ben zeker een ervaring rijker van dit process. En leek mij leuk mij ervaring te delen hier op het forum. Misschien kan het iemand helpen ook zijn motivatie hoog te houden om hoofdconducteurs opleiding te gaan doen 

 

 

Hoi Rodney.S en welkom bij deze Community.

Ik weet uit ervaring dat dat medische stuk niet heel spannend is. De grootste hindernissen heb je zo te lezen al gehad. Goed nieuws!

Succes nog met de laatste loodjes en wie weet tot snel bij NS.

Reputatie 2

@Tomas NS  dankjewel.

En dat is een geruststellend bericht

Het liefst begin ik direct natuurlijk 🤣

Maar zal even geduld moeten hebben 😁

Ik ben zeker blij dat het zwaarste gedeelte al achter de rug is.

Reputatie 2

Gisteren telefoontje gekregen om vandaag voor het MO op te komen. Kreeg een keuze of 09:00 in Rijswijk of 13:00 in Rotterdam keuze was snel gemaakt 🤣

Eindresultaat: geschikt 😁

Nog één gesprekje te gaan en dan kan ik waarschijnlijk de 28ste al aan de opleiding beginnen.

So see  ya'll  soon 😏

Reputatie 2

Vog is ook binnen

21e even kleding passen 27e start mijn introductie dag 28e start mijn opleiding ook al

Tot snel. :-d

kan ik nog even genieten van een paar vrije weken 😉✌️😂

Reputatie 4

Dan is het allemaal erg vlot gegaan. Ik ken verhalen dat een sollicitatieprocedure 7 maanden heeft geduurd en dan nog 2 voordat mensen konden beginnen. Dan de opleiding die je moet afronden en dan ben je een heel jaar verder.

 

Maar succes :)

Dan is het allemaal erg vlot gegaan. Ik ken verhalen dat een sollicitatieprocedure 7 maanden heeft geduurd en dan nog 2 voordat mensen konden beginnen. Dan de opleiding die je moet afronden en dan ben je een heel jaar verder

Lang niet alle standplaatsen hebben steeds vacatures, momenteel slechts 9. Dat betekent of langer wachten tot er weer nieuwe vacatures komen of de sollicitatie afbreken.

Reputatie 4

Dit was ook Amsterdam, dus het is een goed teken dat het weer vlotjes gaat 

Reputatie 2

@Tumtumtum 

Het komt ook omdat ik per direct beschikbaar ben

geen opzegtermijn heb van oude werkgever(s)

En hebben mij er snel tussen kunnen plaatsen

Maar inderdaad ze zoeken veel personeel in Amsterdam cs.

Reputatie 2

En nu ook al geslaagd voor mijn chef trein examens. Het is allemaal zo snel gegaan.

Reputatie 2

27 november begonnen. 27februari geslaagd

 

Gefeliciteerd wat een geweldig nieuws!

Reageer