beantwoord

HC // tickets en service

• 19 januari 2020
  • 2 reacties
  • 158 Bekeken

Beste Ns Form lezers,

Ondanks dat er al veel topics zijn over het onderwerp hoofdconducteur maak ik toch even een nieuw topic aan.

Ik ben 19 jaar net klaar met mijn mbo4 studie als luchtvaartdienstverlener en wil graag HC worden bij NS. Ik heb al wat ervaring in de richting van face to face klanten contact. Ik werk namelijk nog op het moment bij Schiphol als passagiers assistent en doe zelfs voor NS de instap op station Schiphol Airport van reizigers met een rolstoel (ik noem even niet het des betrefende bedrijf waar ik werk omdat dit geen toevoeging heeft)

Alle topics over hc worden maken mij toch wel wat nerveus betreft het, wat als je word afgewezen gedurende de solicitatie procedure. Mijn vraag is eigenlijk wat als ik niet door de procedure heen kom, mag ik dan nog wel meteen solliciteren naar een andere fuctie zoals service medewerker op het station? 

Beide functies spreken maar aan maar het HC beroep lijkt mij uitdagender en meer afwisseling. 

Ik zie graag jullie reacties 

Groetjes

Bryan 

icon

Beste antwoord door Loes 19 januari 2020, 22:10

Dat is een vraag voor recruitement. Ik durf daar geen zekerheid over te geven. 

Wat ik wel weet is dat als men wordt afgewezen voor een functie, volgend jaar een nieuwe poging mogen doen. Hoe dat exact zit met solliciteren op een andere functie, werkelijk waar geen idee. 

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Ik sta perlex Bry!

mbo4 studie als luchtvaartdienstverlener 

Oké, het zal geen ATC (vluchten regelen, air traffic control) of ProRail TDL (treindienstleiding) worden.

Maar met je verse diploma kan je denk ik (met alle respect) een sollicitatie bij de NS best een niveau hoger inschieten.

Succes! En ja ik ben ook maar taxichauf en Fred Teeven (oud minister) rijdt bus, is een keuze (en misschien wel een goed begin)! 

Dat is een vraag voor recruitement. Ik durf daar geen zekerheid over te geven. 

Wat ik wel weet is dat als men wordt afgewezen voor een functie, volgend jaar een nieuwe poging mogen doen. Hoe dat exact zit met solliciteren op een andere functie, werkelijk waar geen idee. 

Reageer