Heeft het zin na een paar weken nog een reactie te plaatsen in een topic?

• 6 april 2014
  • 6 reacties
  • 987 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2
Hans schreef (samengevat): Na een paar weken nog een reactie plaatsen in een topic heeft weinig zin.

Ik heb er een nieuw topic van gemaakt, want het was off-topic.

Antwoord:

Zelfs als het niet meer van belang is voor de vragensteller kan een aanvulling nuttig zijn voor wie meeleest.

6 reacties

Niet meer van belang voor de de vragensteller? Dan heeft het ook geen nut om na 3 weken ( of langer ) nogmaals op een afgehandelde vraag te reageren
Het riep bij de vragensteller - die na 3 werken ineens met een onbegrijpelijke reactie werd geconfronteerd - in ieder geval opnieuw vragen op.
Dus of het dan een (al dan niet welkome) aanvulling is voor wie meeleest? Het lijkt erop van niet.

Voor alle duidelijkheid hier een hyperlink naar het topic wat de TS bedoelde en waaruit iets meer blijkt dan de korte samenvatting die TS geeft.

En uit het aantal topics dat gestart wordt terwijl het onderwerp daarvan al vaker aan de orde is geweest, blijkt wel dat jij wellicht de enige uitzondering bent die oude topics gaat lezen en alsnog van nodeloos commentaar voorziet, omdat ze ofwel afgehandeld ofwel afgesloten zijn.
Reputatie 6
Badge +2
Je opmerking was in het betreffende topic helemaal vreemd omdat de gevraagde verbetering nog niet is doorgevoerd. Het is dus een lopende kwestie. Oude topics kan je gewoon vinden met de zoekfunctie en de categorie-indeling, en ook met Google.
Dennis stelde de (overbodige) vraag:
"Heeft het zin na een paar weken nog een reactie te plaatsen in een topic?"

Mijn mening, kort en bondig: Neen !
Meneer probeert gewoon z'n postcount omhoog te krikken.
Zullen we graag het forum netjes en beschaafd houden ook in het ''off-topic'' gedeelte en misverstanden of dergelijke uitvechten via de functie privéberichten.

Ik heb mezelf aangemeld om na mijn werk mensen te woord te staan die nog wat extra informatie willen en denk dat ik ook voor iemand anders spreekt die ik als collega mag noemen. Mij lijkt het dus ook zo dat we het een beetje spoor-gerelateerd moeten houden, ook in het 'off-topic' gedeelte. Anders kan ik natuurlijk ook vertellen hoe ik een cake heb gebakken, etc.

Ik trek geen partij en ik wil al helemaal niet dat iemand zich aangevallen hoeft te voelen. Maar een beetje respect voor elkaar is altijd fijn en als dit niet wederzijds is, wees de slimste en reageer er niet op.
Reputatie 6
Badge +2
Bijvoorbeeld https://forum.ns.nl/abonnementen-2/ervaringen-tips-ophalen-gebruik-vrije-keuzedagen-de-ov-chipkaart-355 lijkt bedoeld om nuttige info over een onderwerp bij elkaar te zetten, om na te slaan en naar te verwijzen. Aanvullingen kunnen daar gewoon bijgezet worden. Als het uiteindelijk wat onoverzichtelijk wordt of als er dingen veranderen kan een nieuw naslagtopic over het onderwerp worden gemaakt.

Reageer