beantwoord

heeft NS geen email adres?

• 10 augustus 2015
  • 24 reacties
  • 603 Bekeken

Ik wil een brief met bijlage mailen naar de NS maar ik kan wel mailen naar Arriva, Veolia enz. maar precies bij de NS gaat dat niet.
Moeten we nog ouderwets met een postzegel
icon

Beste antwoord door Sivan NS 11 augustus 2015, 09:59

Hoi Claire, en welkom!

Je kunt wel een e-mail sturen, maar niet via een directe weg. Als je naar onze digitale hulp Eva gaat, en je typt 'mail', dan krijg je de mogelijkheid een e-mail te sturen. Je kunt hier de tekst van je bijlagen knippen en plakken, of je stuurt een e-mail waarin staat dat je graag bijlagen wil sturen, waarna NS een reactie stuurt, waar jij weer op kunt reageren met bijlagen (Klinkt misschien omslachtig, maar we hopen dit te optimaliseren in de nabije toekomst).
Bekijk origineel

24 reacties

Via Twitter kan ook, Stuur een Tweet naar @NS_online
Via Twitter kan ook, Stuur een Tweet naar @NS_online
Dank je wel, ik ga het proberen, maar een bijlage van twee kantjes?
Hoi Claire, en welkom!

Je kunt wel een e-mail sturen, maar niet via een directe weg. Als je naar onze digitale hulp Eva gaat, en je typt 'mail', dan krijg je de mogelijkheid een e-mail te sturen. Je kunt hier de tekst van je bijlagen knippen en plakken, of je stuurt een e-mail waarin staat dat je graag bijlagen wil sturen, waarna NS een reactie stuurt, waar jij weer op kunt reageren met bijlagen (Klinkt misschien omslachtig, maar we hopen dit te optimaliseren in de nabije toekomst).
Hoe kan je die bijlage dan bijvoegen bij Eva ? Mij lukt het niet.
Je hebt gelijk, Macca! Ik pas hem even aan, dan is het wat duidelijker. Dank.
Ik ga het proberen, dank je wel!
Ik ga het proberen, dank je wel!
Ik heb ook al een brief per post gestuurd, maar dit gaat misschien sneller
Reputatie 1
Badge
Of niet. Het is maar de vraag waar de attentie naar uitgaat-post kunnen ze moeilijk negeren-die komt zelfs in een ''ingekomen stukken'' bestand te staan.
Kwesties over vergeten uitsjek e.d. of andere tariefkwesties kan je ook hier melden-als een moderator het oppakt is dat de beste garantie.
Wij streven ernaar poststukken binnen tien werkdagen te beantwoorden. Een mail die je stuurt via 'Eva' is binnen 5 dagen beantwoord, dus waarschijnlijk heb je dan sneller reactie.
Waarom niet een emailadres: klantenservice@ns.nl?
Makkelijker kan toch haast niet?
Zoals gezegd zijn we bezig met de optimalisatie van dit proces, Erik.
Ik heb net geprobeerd een mail met bijlage te sturen, maar daar pakt "EVA"maar 8 regels van, en dan is het klaar. Als je een nieuwe mail wil sturen, dan zegt ze : "U heeft al een mail gestuurd"en wilt u reizen met kinderen???
Betreft kaartnummers
Geachte mensen van de klantenservice,
Gisteren wilde ik met mijn man een keuzedag opnemen om samen met onze dochter -die een dagkaart had- een reis maken met de trein. Ik had eergisteren nog telefonisch contact om drie upgrade 1e klas kaartjes op te halen die ik eerder besteld had. Netjes uitgeprint, en wij vertrokken om half acht ’s morgens naar het station in Blerick.
Hadden we ruim de tijd om de keuzedagen op te halen, want die stonden op onze kaart! Keuzedag 1, geldig het hele jaar. Helaas bleek de automaat die keuzedagen niet te kunnen vinden. Stonden er niet op. Dan maar het nummer gebeld dat op de kaartautomaat stond. Daar konden ze me niet helpen, want ze konden alleen zien dat die niet klaarstonden.
Wat ik kon doen is: naar de servicebalie gaan op het station, daar konden ze het misschien wel vinden. In Blerick is helaas geen servicebalie, in Venlo wel. Dan zou ik ook de klantenservice kunnen bellen. Wij durfden niet met de trein het stukje naar Venlo, dan zou je als zwartrijder gaan, we hadden immers geen kaartje. Goed, dan de klantenservice bellen. Acht wachtenden voor u! Bijna drie kwartier later had ik iemand aan de telefoon, die zag dat de keuzedag er wel op stond, maar ze gaf me het advies om toch nog eens het nummer van de kaartautomaat te bellen, dat ze die keuzedagen zouden kunnen activeren op een of andere manier.
Dan maar weer de telefoon voor de automaat gebeld. Intussen waren er al twee treinen weg, die we hadden kunnen nemen. Helaas. De dame aan de telefoon was duidelijk niet zo gecharmeerd dat ik voor de tweede keer belde, ze kon echt niks voor me doen, de dagen stonden er niet op! Een beetje mismoedig heb ik maar weer opgehangen, we stonden nog steeds op het station in Blerick met zijn drieën. Nou, dan lopen we maar naar Venlo, naar de dichtstbijzijnde servicebalie.
Twintig minuten gelopen, in Venlo het station binnen, daar zat een meneer die vroeg of we een probleem hadden. “Ja, twee” Uitgelegd dat we wel keuzedagen hadden en nog niet konden ophalen. Die man pakte zijn telefoon en ging de klantenservice bellen. Gelukkig stond hij niet zo lang in de wacht als ik eerder die ochtend. Het verhaal uitgelegd, en toen gaf hij mij de telefoon! Alwéér de klantenservice?? Ik gaf mijn naam op, mijn geboortedatum, adres, en toen konden ze wel zien dat ik keuzedagen had, maar wisten niet waarom ik ze niet kon ophalen. Ze vroeg of ik al eens bij Albert Heyn geprobeerd had, soms nemen die automaten eerder de keuzedagen. Nou, Albert Heyn zit nóg eens een kwartier lopen van het station, dan waren we een half uur verder, en dan hadden we (misschien) nóg niets! ”Wilt u dan gewoon gaan reizen met uw kaart, op saldo en daarna het bedrag terugvragen, dat is misschien de enige oplossing, dan maken ze op het station waar u staat een aantekening dat u er geweest bent.” Servicebalie 21 Venlo.
Toen moesten we wél nog eerst saldo opladen, en nog iets raars: Ik had ’s morgens in Blerick nog een klein bedrag op de kaart staan, maar in Venlo was het ineens - 80 cent? Daar begrijp ik niks van! Ik heb het idee dat er eerder al geld verdwenen is, terwijl ik er niks mee gedaan heb. Kunnen jullie dat nakijken? We zijn notabene gelopen vanuit Blerick. Mijn man had nog 5 euro en nog wat, dat kan wel kloppen. Uiteindelijk konden we dan op reis, we wilden naar Groningen, maar de moed was ons al wel in de schoenen gezakt, maar ja, eerste klas, niet zeuren. Om half tien zaten we in de trein, een stuk later dan we van plan waren. De batterij van de telefoon leeg, bijna, naar Groningen. We hebben daar onze tijd maar wat ingekort, maar het was wel gezellig ondanks alles. Voor de terugreis hadden we in Nijmegen ineens geen saldo meer op de kaart, ik ben begonnen met 30 euro min 80 cent, dus 29.20. Tien euro erbij gezet, toen wou de automaat nóg niet, nog eens tien euro erbij. De reis zou eigenlijk 31.46 retour zijn. Vandaag staat er nog 17 euro 86 op de kaart? Vandaag heb ik trouwens ook geprobeerd of er nog keuzedagen op te halen zijn bij Jumbo in Blerick én bij Albert Heyn. Bij allebei werkte het niet. Vorig jaar hadden we dit ook met de allerlaatste keuzedag, kunnen jullie misschien tóch eens naar die dagen kijken? Toen kregen we wel netjes een paar dagen later een dagkaart opgestuurd, maar de lol om elke keer zo te gaan reizen gaat er wel vanaf! Hopelijk wordt dit probleem opgelost voortaan. Toen we met de Veolia terugreisden was het vreselijk druk, we konden zelfs met ons eerste klas kaartje in de gang blijven staan, en toen moesten we ook nog een stuk opschuiven voor een onvriendelijk jongmens die zei dat we ergens anders moesten staan want zijn fíets moest daar staan. Voor de deur... Gelukkig kwam de machinist en die zei tegen de jongen dat de fiets bij de zitplaatsen moest staan, maar daar konden dus wel nog eens vier mensen hun zitplaats voor afgeven. Die extreme drukte was te wijten aan het feit dat er geen treinverkeer naar Eindhoven mogelijk is, en de meeste mensen wijken dan maar uit naar Veolia, en die mogen geen extra treinstellen inzetten van de NS. Lang leve de privatisering!! Later hebben we toch nog kunnen zitten, toen kregen we toch weer wat lucht in de trein. Al met al, plus dat we een aansluiting gemist hadden omdat een trein drie minuten te laat was van Groningen naar Zwolle, konden we in Zwolle een half uur wachten voor Nijmegen, heeft deze dag toch flink langer geduurd dan we van plan waren.
Ik heb uitgerekend dat we voor de reis op zich 62.92 kwijt waren, maar jullie kunnen dit vast wel checken, plus de telefoonkosten. ’s Avonds een verjaardag hebben we maar afgezegd. Ik hoop dat jullie met een goede attentie komen voor het ongemak,
Adres en bankrekeningnummer moet bekend zijn, hopend op een spoedig antwoord,
Met vriendelijke groet,
Clarie Janssen-Custers. Hier gaat hij wel helemaal op!
Deze heb ik dus ook per post gestuurd, want dat mailen naar NS is nog knudde!
Met knippen en plakken, zoals ik net gedaan heb, gaat hij hier wel!
Goedemorgen Claire,

Het knippen en plakken bedoelde ik via Eva, niet via dit forum. Dat betekent natuurlijk niet dat je het niet ook hier kunt posten, maar omdat je hier geen privégegevens kunt vermelden, wordt het lastig je op deze manier te helpen.

Ik begrijp dat je erg veel moeite hebt moeten doen om informatie te krijgen over de Keuzedagen, maar ook dat de reis zelf niet erg prettig is verlopen. Als je mij even een privébericht stuurt (klik op mijn naam en Stuur Bericht), met daarin de kaartnummers van jou en je man, dan kijk ik even met je mee.
Reputatie 6
Badge +2
wij vertrokken om half acht ’s morgens naar het station in Blerick.
Als ik het goed begrijp was dit op maandag. Hield je er rekening mee dat je dan vanaf 9 uur mag reizen met een Keuzedag?

Of heeft "gisteren" betrekking op het moment van de eerste poging tot mailen? Dan was de reis op zondag.
Als ik het goed begrijp was dit op maandag. Hield je er rekening mee dat je dan vanaf 9 uur mag reizen met een Keuzedag?

Of heeft "gisteren" betrekking op het moment van de eerste poging tot mailen? Dan was de reis op zondag.
De reis was op zaterdag Dennis, maar ik heb een paar dagen werk gehad met sturen en mailen en plakken en zo!
Reputatie 6
Badge +2

De reis was op zaterdag Dennis, maar ik heb een paar dagen werk gehad met sturen en mailen en plakken en zo!

Aha, dan was er dus geen spitsbeperking.

Beginsaldo 29,20, heenreis 15,77, terug tot Nijmegen 14,80, dus saldo -1,37, +10 = 8,63. Blijkbaar bij Veolia geen € 4 marge, daarom saldo nog te laag. Plus 10 = 18,63, - 0,79 = 17,84, klopt bijna.
Reputatie 6
Badge +2
Ik had ’s morgens in Blerick nog een klein bedrag op de kaart staan, maar in Venlo was het ineens - 80 cent? Daar begrijp ik niks van! Ik heb het idee dat er eerder al geld verdwenen is, terwijl ik er niks mee gedaan heb. Kunnen jullie dat nakijken? We zijn notabene gelopen vanuit Blerick.
Je kan in zo'n geval ook gelijk even de transacties op de kaartautomaat bekijken.
Goedemorgen Claire,

Het knippen en plakken bedoelde ik via Eva, niet via dit forum. Dat betekent natuurlijk niet dat je het niet ook hier kunt posten, maar omdat je hier geen privégegevens kunt vermelden, wordt het lastig je op deze manier te helpen.

Ik begrijp dat je erg veel moeite hebt moeten doen om informatie te krijgen over de Keuzedagen, maar ook dat de reis zelf niet erg prettig is verlopen. Als je mij even een privébericht stuurt (klik op mijn naam en Stuur Bericht), met daarin de kaartnummers van jou en je man, dan kijk ik even met je mee.

Je kan niet knippen en plakken bij Eva, nogmaals omdat dan de email te lang wordt en wordt afgebroken.

Waarom dit forum lastiger zou zijn voor TS zou ik niet weten, want privegegevens kan je opsturen naar een moderator en bijlagen ook. Het is niet lastiger voor de klant integendeel dit forum lijkt me ideaal voor deze gecompliceerde vragen.

En wat houdt dit concreet in ?

Een direct contactformulier zoals bij andere bedrijven ? Een direct e-mail adres ?

Een jaar geleden werd deze optimalisatie namelijk ook al beloofd door jullie en vervolgens is er niets meer gebeurd.
Dank je Dennis...
Weet je ook hoe snel ze zijn met vergoeden van de gemaakte reiskosten?

Aha, dan was er dus geen spitsbeperking.

Beginsaldo 29,20, heenreis 15,77, terug tot Nijmegen 14,80, dus saldo -1,37, +10 = 8,63. Blijkbaar bij Veolia geen € 4 marge, daarom saldo nog te laag. Plus 10 = 18,63, - 0,79 = 17,84, klopt bijna.

En wat houdt dit concreet in ?

Een direct contactformulier zoals bij andere bedrijven ? Een direct e-mail adres ?

Een jaar geleden werd deze optimalisatie namelijk ook al beloofd door jullie en vervolgens is er niets meer gebeurd.

Dat idee heb ik ook, ik had in een paar uur tijd een nieuw email adres, en ik ben een amateur op dat gebied.
Ook een jaar geleden....
Knippen en plakken is wel mogelijk bij Eva.

We zijn bezig met het testen van alternatieven van Eva. Omdat het nog gaat om testen, kan ik geen concrete informatie geven. Alle feedback m.b.t. Eva die je hebt, kun je altijd doorgeven aan NS.

Clairie, wat bedoel je met een nieuw e-mailadres?
Ja 10 regels, daarna wordt de e-mail te lang en afgebroken, dus dat knippen en plakken heeft weinig zin.

Zie reactie 12.

Reageer