beantwoord

Het verschil van bestelling van nieuwe treinen tussen Nederland en België.

• 11 maart 2019
  • 3 reacties
  • 106 Bekeken

Beste NS Community

Ik woon in België, maar wat blijkt dat Nederland wel vaker treinen bestelt dan België, terwijl België maar om de zoveel jaar het doet, maar in grotere reeksen. Hoe komt dat eigenlijk? Wat is het verschil van bestelling van treinen tussen Nederland en België?
icon

Beste antwoord door Tamzin 11 maart 2019, 20:11

In België wordt vooral nieuw materieel besteld als Bombardier Brugge weer eens failliet dreigt te gaan. Verder kan ik er weinig beleid in ontdekken.

In Nederland wordt vooral nieuw materieel materieel bestelt als NS weer eens een groot materieeltekort heeft. Dat resulteert dan vaak in kleine spoedbestellingen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
In België wordt vooral nieuw materieel besteld als Bombardier Brugge weer eens failliet dreigt te gaan. Verder kan ik er weinig beleid in ontdekken.

In Nederland wordt vooral nieuw materieel materieel bestelt als NS weer eens een groot materieeltekort heeft. Dat resulteert dan vaak in kleine spoedbestellingen.

Ah zo! Eigenlijk dreigt België ook zoals Nederland te worden, omdat daar ook materieeltekort is, terwijl jaar na jaar het aantal reizigers groeit.
Badge
@Tamzin, De SNG en de nieuwe ICNG zijn toch echt geen spoedbestellingen te noemen, alleen de FLIRT is een spoedbestelling geweest en de rest zijn reguliere bestellingen die ruim van tevoren al zijn uitgezet. Beide met opties voor grotere aantallen zoals nu met de SNG waarvan er een extra bestelling gedaan is.

Reageer