beantwoord

Hoe declareer ik mijn zakelijke treinreis bij mijn werkgever?

• 26 maart 2014
  • 3 reacties
  • 2554 Bekeken

Waar op "Mijn NS" vind ik de reisspecificaties om mijn treinreizen te declareren?
icon

Beste antwoord door Anonymous 26 maart 2014, 18:44

Hi Rutger,

Zoals Loes al aangaf kun je in "MijnNS" je reishistorie bekijken. In het gele veld dat dan (rechts) verschijnt kun je desgewenst via "Utgebreid zoeken, etc." een bepaalde periode e.d. instellen.

Hoe dan ook, over de standaard ingestelde, dan wel door jouzelf ingestelde periode verschijnt jouw reishistorie.
Links bovenin kun je kiezen voor zakelijk of prive, en na die keuze gemaakt te hebben kun je de diverse reistransacties die in het overzicht staan aanmerken als zakelijk of prive.
Standaard zijn die "knopjes" grijs, maar met een muisklik zijn die te activeren.
Als je dan bovenin zakelijk activeert en vervolgens op zoeken klikt, zul je zien dat uitsluitend de als zakelijk gemarkeerde ritten worden getoond.
Uiteraard geld dezelfde procudure ook als je privéritten zou willen uitfilteren.

Voor alle duidelijkheid en wellicht ten overvloede als bijlagen en screenshot van (een deel) van mijn reishistorie.

Hopelijk helpt deze aanvulling je verder op weg.

Vr.gr.
Hans
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Rutger,

In "Mijn NS" kan je je reishistorie bekijken. Aangezien ik geen account heb, durf ik niet te zeggen of je daar ook nog kan aangeven wat prive en wat zakelijk is, misschien dat een ander forumlid dat even kan vertellen.

Wel is het zo, dat er geen BTW in vermeldt staat en het kan toch verrekend worden. Toevallig was er laatst eenzelfde topic, waar hier de link naar toe is voor verdere uitleg gezien de BTW verrekening.

Succes in ieder geval.
Hi Rutger,

Zoals Loes al aangaf kun je in "MijnNS" je reishistorie bekijken. In het gele veld dat dan (rechts) verschijnt kun je desgewenst via "Utgebreid zoeken, etc." een bepaalde periode e.d. instellen.

Hoe dan ook, over de standaard ingestelde, dan wel door jouzelf ingestelde periode verschijnt jouw reishistorie.
Links bovenin kun je kiezen voor zakelijk of prive, en na die keuze gemaakt te hebben kun je de diverse reistransacties die in het overzicht staan aanmerken als zakelijk of prive.
Standaard zijn die "knopjes" grijs, maar met een muisklik zijn die te activeren.
Als je dan bovenin zakelijk activeert en vervolgens op zoeken klikt, zul je zien dat uitsluitend de als zakelijk gemarkeerde ritten worden getoond.
Uiteraard geld dezelfde procudure ook als je privéritten zou willen uitfilteren.

Voor alle duidelijkheid en wellicht ten overvloede als bijlagen en screenshot van (een deel) van mijn reishistorie.

Hopelijk helpt deze aanvulling je verder op weg.

Vr.gr.
Hans
Hallo Rutger,

Ik heb je vraag verplaatst naar het 'Off topic forum', omdat je vraag hier onder valt. Hans heeft het juiste antwoord gegeven op de vraag. De link van Loes geeft meer informatie over het verrekenen van BTW. Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Vriendelijke groet,
Marjan

Reageer