Hoe lang ben je klant van NS?

• 25 september 2020
  • 5 reacties
  • 392 Bekeken

Ik ben al 8 jaar klant van NS en door de jaren heen heb ik verschillende producten aangeschaft. Ik realiseerde me dat net als ik bijna iedereen in Nederland wel een lange klant-relatie zou moeten hebben met NS. Hier wil ik graag meer over weten en daarom begin ik deze topic als onderdeel van mijn onderzoek. Ik zou graag van de community willen horen hoe lang jullie al klanten van de NS zijn en hoe jullie met NS zijn mee gegroeid als kind, professional en/of als ouder?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben al zo lang ik me kan herinneren klant van NS. Mijn ouders hadden geen auto.

Reputatie 3

Same here, vroeger geen auto thuis maar gezins OV-jaarkaart. vanaf mijn vroegste jeugd in de jaren 80 met de trein naar opa en oma net buiten Amsterdam (vanaf Ede-Wageningen). De intercities Nijmegen/Arnhem - Amsterdam reden doorgaans met gekoppeld hondekopmaterieel, met het befaamde restauratierijtuig (kaartspelen verboden!). En toen nog intercities Keulen - Amsterdam in de reguliere binnenlandse dienst (met stops in Ede-Wageningen en Amsterdam Amstel). Those were the days….

OV-jaarkaart (2e en 1e klas), Studenten-OV, VDU, Dal Voordeel, Mobility Mixx, Shuttel, NS Business Card, Reizen op Saldo, Actiekaartjes uit de spoordeelwinkel. Heel wat producten zijn bij mij de revue gepasseerd in de afgelopen veertig jaar.

En natuurlijk gewoon die losse kaartjes, in de jaren 80/90 nog van die grote gele lappen papier uit matrixprinters.

Badge +3

Ik sinds 1987, toen ik naar Eindhoven verhuisde voor studie en een kortingsabonnement had met toen nog een stamkaart met je foto. Zelfs bij kaartje kopen in de trein (ƒ 2,50 extra) kreeg je keurig korting.

Daarna studenten-OV kaart. Was het 1991? Ja dus https://nl.wikipedia.org/wiki/Studentenreisproduct zonder week/weekendbeperkingen. Jeetje wat heb ik toen veel treinkilometers gemaakt :sweat_smile:

Reputatie 7

Sinds 1993 toen ik ging studeren ben ik vaste klant. Eerst via de OV-studentenkaart en daarna met allerlei abonnementen, nu heb ik al jaren Dal Vrij. Heb het geluk dat ik slechts zelden voor het werk in de spits hoef te reizen. Al vele jaren geen auto meer in het huishouden. Partner heeft bij-abonnement. Heel Nederland per spoor (en bus) gezien en een behoorlijk deel van Europa eveneens. Ook altijd op vakantie per trein, slechts indien echt nodig per vliegtuig. Maar op vakantie ter plaatse ook altijd met OV of fiets e.d., nooit huurauto.

Reputatie 6

Mijn eerste abonnement was tijdens twee van mijn middelbare schooljaren, toen ik o.a. met de trein naar school ging. Dat was nog met een stamkaart en om de zoveel tijd dingen laten vernieuwen bij het loket.
Toen ik ging studeren, kreeg ik uiteraard een OV. Na het afstuderen overgestapt op een Weekend Vrij en OV Chip Plus (het vervelende stiefkindje van de NS producten, wat nog steeds niet goed werkt). Rondom Corona omgezet naar een NS Flex basis, en nu weer NS Flex Weekend Vrij.

Ik heb geen auto, en vanwege mijn handicap zou ik mij maar zorgen maken als er wel eentje bij mij voor de deur zou staan. :P

Reageer