Hoe vaak per maand gaan jullie met het openbaar vervoer?

Hallo, voor mijn werkstuk die ik op school moet maken moet ik de vraag stellen : hoe vaak gaan jullie per maand gemiddeld met het openbaar vervoer?

Alvast bedankt!! :D

Gr, Lars

19 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Hoi Lars, er zijn vast hier veel mensen die je op weg zouden willen helpen. Maar voordat ik je vraag zelf kan beantwoorden is het handig om te weten waar je naar op zoek bent.

Wil je weten op hoeveel dagen in een week/maand/jaar ik gebruik maak van minstens één soort openbaar vervoer? Of wil je weten hoe lang ik gemiddeld op weg ben als ik reis met OV? Of hoeveel vervoermiddelen ik gebruik (trein, bus, metro etc)?

En wat tel je mee? Stel, ik reis naar mijn werk met een bus en een trein, dan stap ik dus 4x per dag in een vervoermiddel (heen en terug). Je zou kunnen zeggen dat ik vier ritten met het OV maak. Ik maak twee reizen (de heenweg en de terugweg), en ik reis vandaag met het openbaar vervoer, dus dat is 1 dag in deze week. Welk van deze dingen wil je van ons weten?

Tot slot: is het nog belangrijk hoe ver we reizen, hoe lang we erover doen, en waarmee we reizen (abonnement, losse kaartjes kopen etc)?
Hoi Lars, er zijn vast hier veel mensen die je op weg zouden willen helpen. Maar voordat ik je vraag zelf kan beantwoorden is het handig om te weten waar je naar op zoek bent.

Wil je weten op hoeveel dagen in een week/maand/jaar ik gebruik maak van minstens één soort openbaar vervoer? Of wil je weten hoe lang ik gemiddeld op weg ben als ik reis met OV? Of hoeveel vervoermiddelen ik gebruik (trein, bus, metro etc)?

En wat tel je mee? Stel, ik reis naar mijn werk met een bus en een trein, dan stap ik dus 4x per dag in een vervoermiddel (heen en terug). Je zou kunnen zeggen dat ik vier ritten met het OV maak. Ik maak twee reizen (de heenweg en de terugweg), en ik reis vandaag met het openbaar vervoer, dus dat is 1 dag in deze week. Welk van deze dingen wil je van ons weten?

Tot slot: is het nog belangrijk hoe ver we reizen, hoe lang we erover doen, en waarmee we reizen (abonnement, losse kaartjes kopen etc)?

Hoi, bedankt voor het reageren. Ik zou graag willen weten hoeveel dagen je in de maand gemiddeld met het openbaar vervoer reist ( hierbij geldt niet overstappen ). De heenweg en de terugweg maakt ook niet uit. Het maakt niet uit waarmee je reist.

Ik hoop dat je nu voldoende weet!

Gr. Lars
Reputatie 6
Badge +1
Hoi Lars,
Dan hierbij voor mijzelf een antwoord: ik reis ongeveer 17 dagen in een maand met het openbaar vervoer. Voor mijn werk reis ik 4 dagen in de week met de trein. Dus ik reis zo ongeveer (4/7)*30 = 17 dagen per maand naar mijn werk.
Lars, leuk idee! Hopelijk krijg je veel reacties.

Ik reis zelf ongeveer 26 dagen in een maand met het OV.

Succes!
Badge +3
Zo'n 25 dagen per maand.
6 dagen per week, dus ongeveer 25 per maand.
Reputatie 7
Badge +4
12 tot 18 dagen per maand, waarvan vijf keer met een buitenlandse bestemming.
20 tot 23 dagen in België en 4 tot 6 dagen in Nederland.
Reputatie 2
Ik 20-25 dagen, de meeste mensen die hier reageren op dit forum zullen vaker met de trein reizen. Dat is vaak ook de reden waarom ze op het forum zitten. Er zijn ook veel reizigers zelden (paar keer per jaar/maand of nog minder) reizen. Meestal zitten die niet actief op dit forum.
Zakelijk als ik geen dienst heb gemiddeld 1x per kwartaal en prive ook.
Ik woon in mijn standplaats, dus ga dan niet met het OV.
Reputatie 4
Badge
ongeveer 15x per maand, sommige weken iedere dag, soms ook wel een week niet.
Wat ga je met de gegevens doen?
ongeveer 15x per maand, sommige weken iedere dag, soms ook wel een week niet.
Wat ga je met de gegevens doen?

Hoi, bedankt voor je antwoord. Ik ga alle antwoorden verzamelen en er verschillende statistieken van maken.

Gr. Lars
Succes Larsdemazz. Laten we hopen dat je steekproef groot genoeg is. :? Succes! Statistiek is een leuk onderdeel van de wiskunde. Maak er iets moois van.:) wat mij betreft... 10 tot 30
Reputatie 7
Badge +4
Statistiek is een leuk onderdeel van de wiskunde.

Ahum.:D Leuk wel maar eeeeeh.
Reputatie 2
Ik reis 5 dagen per week met de trein, maandag t/m vrijdag, uitgezonderd feestdagen.
Reputatie 4
Tot eind dit jaar reis ik voor mijn werk 4 dagen in de week per trein en in de weekenden reis ik voor recreatieve doeleinden per trein. Houdt het op zo'n 20 à 22 dagen per maand.
Reputatie 5
Ik reis 5 dagen per week naar m'n werk met de trein (in vakanties minder 🆒)
Daarnaast pakken we ook in weekenden vaak openbaar vervoer (bus, tram, trein) voor allerlei gelegenheden. Dus gemiddeld in een (werk-)maand kom ik wel op 25 à 30.
Reputatie 7
Badge +4
Het zou wel kunnen Lars dat een leraar met de kritische opmerking komt dat het onderzoekje niet a-select is. De mensen die hier veel reageren zijn reiziger die meer dan gemiddeld zijn betrokken met het ov. Het is natuurlijk ook maar net hoe diep het onderzoek moet gaan. Persoonlijk vind ik de grote diversiteit in antwoorden die er nu al is wel grappig.
Het zou wel kunnen Lars, dat een leraar met de kritische opmerking komt dat het onderzoekje niet a-select is. De mensen die hier veel reageren zijn mensen die meer dan gemiddeld zijn betrokken met het ov. Het is natuurlijk ook maar net hoe diep het onderzoek moet gaan. Persoonlijk vind ik de grote diversiteit in antwoorden die er nu al is wel grappig.

Hoi Thom, dat klopt, dat is het risico. Maar dit is wel de makkelijkste manier! 😃
Iedereen bij mij in de klas heeft een andere vraag, veel andere klasgenoten van mij die doen dit ook via een forum, dus ik denk dat het wel mag.

Gr. Lars

Reageer