Skip to main content

Beste leden,

Tijdens mijn sollicitatie voor de functie van machinist werd mij verteld ik dat ik nog onvoldoende kon vertellen over de dagelijkse werkzaamheden in deze functie. Ik kreeg de tip om hier verder in te duiken en ervaringen van machinisten zelf te vragen.

Daarom zou ik graag willen weten:

• Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit als machinist?
  • Wat zijn de belangrijkste taken en verantwoordelijkheden die bij de functie komen kijken?
  • Zijn er specifieke dingen die een nieuwe machinist zou moeten weten of leren?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips! Dit zou mij enorm helpen om mij beter voor te bereiden voor de volgende sollicitatie.

Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp!

Ik stuur je vanavond even een DM.

Bedankt!

Hoi hoi, dit probleem had ik ook met pijn in het hart! Gister afgewezen omdat het te algemeen zou zijn 😞. Afgaande van de website en filmpjes, word er ook niet echt gedetailleerd verteld over het werk als machinist. Zou iemand mij a.u.b. willen helpen zodat ik wel voldoende informatie heb om door te kunnen komen? Ook heb ik me al aangeneld voor de info dag te 17 december.

Hoi ​@Tarita , als ik mijn werk zou moeten omschrijven zou ik zeggen dat het mijn verantwoording is om de reiziger veilig, op tijd en comfortabel te vervoeren. Dit zijn bij ons ook de hoofdpunten (en ook in diezelfde volgorde, trouwens). Ik maak de trein gereed voor de dienst, let erop dat deze stil staat waar deze stil moet staan, ik let op veiligheidstechnische aspecten en los soms ook kleine storingen op. Daarnaast roep ik om als dingen niet lijken te gaan zoals het zou moeten gaan (denk aan het stil komen te staan voor een rood sein) en help ik reizigers met vragen op het perron. Of zoals nu op dit forum, maar das optioneel 😋 

Een enkele keer krijgen we ook met minder leuke zaken te maken, denk aan suïcides. Daarvoor zal je over de nodige stressbestendigheid moeten beschikken. 

Reageer