Hoort dit online?

• 11 januari 2018
  • 15 reacties
  • 458 Bekeken

De mensen die mij wat beter kennen weten dat ik binnen de verschillende organisaties al langer discussie voer over de vraag of het wenselijk is dat video's zoals deze online komen te staan Vanuit NS is het beleid helder, daarom in de off-topic sectie. Puur uit nieuwsgierigheid drop ik de vraag hier ook eens, moet dit nou werkelijk allemaal op Youtube?

Mooi voorbeeld is een filmpje wat iemand me gisteren doorstuurde. Op 13:00 wat meer dan enkel een camera die de route filmt.

https://www.youtube.com/watch?v=_2UKbX7iDEw

15 reacties

Badge +3
Jeetje, en dan (op 16:25) die omroep!

Zeg dan gewoon "omdat er blijkbaar iemand op het spoor loopt" en laat dat suïcidaal dan gewoon weg.

Maar goed, dat zal dan wel de adrenaline geweest zijn om te vergeten dat de mensen in de trein dat te horen kregen.
Waarom zijn inloggegevens van een intern systeem wat aan internet hangt zichtbaar in een vlog 🤒🤕

https://www.youtube.com/watch?v=mLct6vvIUcs
Scherp gezien Henk. Zo zag ik in de laatste vlog ook dat de railcateraar zelf omriep in de trein 😖.

Maar inloggegevens online zetten is wel erg onhandig zeg pffff.
Ja, die viel mij ook al op idd. Wilde nog een “Was wel heel lang he?” grapje maken, maar bedacht mij dat bijna niemand die gaat snappen 😎
Altijd handig toch om je gegevens online op te slaan. 🤓
Scherp gezien Henk.
Maar inloggegevens online zetten is wel erg onhandig zeg.

@Henk_NL Ik snap je verbazing en bezochtheid, maar je verspreid het nu ook zelf verder.
Dat lijkt me niet handig.
Het staat al wat maanden online, een moderator kan mijn screenshot verwijderen wanneer het gezien en doorgegeven is. Verder moet je het systeem vrij aardig kennen om te weten hoe je het kunt misbruiken 🙂
Ik was er zelf inderdaad ook al even naar aan het kijken, maar ik vond het een beetje scheef om jouw screenshot ongevraagd te verwijderen terwijl het ook in een filmpje te vinden is wat op oNS Youtube kanaal is geplaatst. Ik zal in ieder geval doorgeven dat er mogelijk gevoelige informatie te vinden is in dit filmpje, wat er daarmee gedaan wordt is niet aan mij. Voor nu heb ik in ieder geval wel de foto uit je bericht verwijderd, voor het geval dat. 😉
Np, jij mag dat hoor Stijn. Je roddelt al genoeg over me begreep ik 😎
Np, jij mag dat hoor Stijn. Je roddelt al genoeg over me begreep ik 😎
😁
Badge +3
Off topic, maar geeft weer leuk aan dat eisen voor wachtwoorden (8 karakters, hoofd- en kleine letters plus een cijfer en misschien nog een leesteken) dit soort gevallen opleveren, terwijl zoiets als 'de koffie is hier niet te zuipen' (zonder al die eisen) al heel veel moeilijker te kraken is?

Maar als het wachtwoord zo eenvoudig is, waarom inderdaad het ook dan nog eens op het scherm plakkken 🤔 Bij de servicecounter van de AH hier staat het ook overigens voor iedereen zichtbaar op een post-it briefje op de desk. Het wachtwoord wordt wel per maand veranderd, dus je raadt het al, het lijkt erg veel op 'wwMei2018!' 😛
Ja, ja, jaartallen in wachtwoorden. Waar kennen we dat toch van 🤔🤔

Ik zeg niks 🙂
Goedemorgen Henk.

Ik heb (een late) reactie ontvangen. Het filmpje is verwijderd en komt weer terug als de gegevens ‘geblurd’ zijn. Dankjewel voor de melding.
Ah, zat net te denken om de screens opnieuw te plaatsen. Tnx 🙂
Badge +3
Wat betreft onzinnige eisen voor wachtwoorden heeft TLS het nu eindelijk (een beetje) door... want een computer is toch dom op zich.

Want...

Oei, dat tweede wachtwoord is korter dus makkelijker .. daar miste nog 'na1en2komt3en4endan5en6'.... of zoiets 😛

Reageer