Skip to main content

HumanCompany Amersfoort Machinist

  • 27 June 2024
  • 6 reacties
  • 240 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik mag binnenkort naar de HumanCompany in Amersfoort voor de capaciteitetest/dag voor de functie van machinist.

Op dit forum heb ik al rondgekeken en zag voornamelijk oudere post over deze dag in Amersfoort (dank voor de posters voor de info!)

Is er onlangs nog iemand in Amersfoort geweest die mij hier wat meer over zou kunnen vertellen eventueel in een privebericht?

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Vriendelijk groet,

Fred

6 reacties

Goedemiddag FredRicken. Welkom bij de NS Community.

Veel plezier in Amersfoort! Er is ongetwijfeld iemand op de Community aanwezig die je hier meer over kan vertellen.

Dag FredRicken,

 

Ik heb afgelopen maand de capaciteitentest gedaan, dus je kan mij altijd een bericht sturen over wat je wilt weten! 😁

Bedankt voor je bericht Jordi96. Mag ik vragen of je het hebt gehaald?

Ik schat zo in van wel @Erryt NS , als je @Jordi96zijn onderschrift leest.

Maar beter en meer informatief zou het zijn als @Jordi96 hier zijn belevenissen verteld. Zelf ook wel benieuwd wat er op zo'n HumanCompany dag allemaal gebeurd.

Bedankt voor je bericht Jordi96. Mag ik vragen of je het hebt gehaald?

 

Zeker, ik start volgende maand met de opleiding!

 

Ik schat zo in van wel @Erryt NS , als je @Jordi96zijn onderschrift leest.

Maar beter en meer informatief zou het zijn als @Jordi96 hier zijn belevenissen verteld. Zelf ook wel benieuwd wat er op zo'n HumanCompany dag allemaal gebeurd.

 

Terechte opmerking!

De dag start met een uitgebreide instructie. Sowieso voor elke opdracht krijg je een uitgebreide instructie en is er nog altijd de mogelijkheid om eventuele vragen te stellen.

Daarna volgen de verschillende testen om je concentratievermogen, alertheid en reactievermogen te testen. Bij mij was de volgorde reactievermogen, selectieve aandacht, concentratievermogen en daarna waakzaamheid. De reactievermogen en waakzaamheid testen zijn het meest lastig. Bij reactievermogen gaat het er (uiteraard) om hoe snel je kan reageren. Bij waakzaamheid kijken ze hoe goed je op meerdere dingen tegelijk kan letten en of je voor langere tijd je aandacht vast kan houden.

In het tweede deel van de test komen er drie capaciteitentesten aan bod. Met deze testen worden het werk- en denkniveau vastgesteld. Dit kan bijvoorbeeld numeriek- of figuurlijk redeneren zijn.

Daarna kreeg ik nog een korte termijn geheugentest en de dag eindigde met een gesprek met een psycholoog. De input voor dit gesprek gaat aan de hand van een aantal vragenlijsten die je vooraf hebt ingevuld.

Al met al duurt de dag zo'n 4-5 uur en na het gesprek met de psycholoog krijg je direct de uitslag van de testen die je hebt gemaakt en hoor je ook direct of je door mag naar de medische keuring, of dat het hier stopt. 

Bedankt @Jordi96 voor dit verslag, daar zullen geïnteresseerden zeker ook wat aan hebben.

Reageer