Huur de volledige derde klasse af !

• 24 juni 2020
  • 3 reacties
  • 141 Bekeken

Reputatie 6

Mijn favoriete uitstap als ik in Zeeland op vakantie ben - ideaal voor iedere trein-o-fiel: de Stoomtrein Goes Borsele Elk jaar weer.

Nu was ik wel benieuwd hoe die het probleem Coronavirus gingen oplossen. Wel, je moet van tevoren reserveren (natuurlijk) én je moet een complete coupé afhuren. En daar mag dan alleen jouw gezin in.

De museumtrein heeft prachtige eerste- en tweedeklassecoupés (4 à 6 personen, de eersteklasse natuurlijk op rood pluche), maar ook complete derdeklassewagons.

Dus nu is uw kans: huur eens een complete coupé ! Met zijn vieren in een coupé voor 60 personen. De prijs blijft hetzelfde.

Echt treinreizen ‘zoals vroeger’ (vóór maart 2020). Dit zijn geen essentiële verplaatsingen. Je hoeft geen mondmasker op.

Ze hebben de NS alleen op 1 detail nagebootst: de fiets mag dit jaar niet mee ! En dan hebben ze nog wel zo’n mooie bagagewagen.

Ik ben blij, dat deze vrijwilligers er precies veel zin in hebben en dus ‘gewoon’ met hun activiteiten doorgaan.

Terzijde: de site meldt ook een vacature voor manager van de werkplaats. Heu… heette dat in 1930 niet gewoon hoofdingenieur ?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je zou verwachten dat ze op zoek zouden zijn naar hoofdvernufteling in plaats van een manager.

Reputatie 6

Je zou verwachten dat ze op zoek zouden zijn naar hoofdvernufteling in plaats van een manager.

Dat is volgens mij een half broodje aap. Ik ben de term ‘vernufteling’ nooit daadwerkelijk tegengekomen in oude documenten. Enfin, toch niet als titel of functie-omschrijving.

Je kan bij de SGB nog wel zien, waarom Loes hoofdconducteur heet. Er lopen er een aantal rond, maar er is er maar eentje met een volle band om zijn pet en een spiegelei aan zijn riem.

De term ‘zwartrijder’ kan je ook letterlijk nemen - de stoker. Ook de machinist komt niet helemaal ongeschonden uit de cabine aan het einde van de rit.

Reputatie 7
Badge +3

Een voorbeeld van wat er mis kan gaan wanneer je geen smiley zet. :frowning2:

Reageer