beantwoord

icng aangekomen

• 10 december 2019
  • 26 reacties
  • 777 Bekeken

Reputatie 2

Hallo, ik had op twitter vernomen dat de eerste icng al in Nederland is, klopt dit? Zoja, wanneer beginnen de testritten?

groeten!

icon

Beste antwoord door Julian 10 december 2019, 22:34

Mensen kunnen zeggen wat ze willen, maar het zorgt er niet voor dat er opeens magisch een ICNG treinstel in Nederland is. Zoals ik al zei: er is nog geen enkel ICNG treinstel in Nederland en dat zal dit jaar ook niet meer gebeuren (tenzij er nu nog een wonder gebeurd, maar daar geloof ik niet zo in 😉 ).

Dat er een ICNG bij Wolfsburg gespot is, is niet gek: daar staat de fabriek van Alstom waar de treinen afgebouwd worden. Vanaf daar vertrekken ze dus naar de diverse testlocaties.

Bekijk origineel

26 reacties

Nee hoor, de eerste komt pas volgend jaar naar Nederland. Er wordt op dit moment nog uitgebreid op het testcircuit in Tsjechië getest.

Ik heb zelf op twitter aan @NS_Online gevraagd wanneer hij zou komen en ze hebben bevestigd dat hij als het goed is nu in Nederland is!

Reputatie 6
Badge +2

Nee hoor, de eerste komt pas volgend jaar naar Nederland. 

Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar NS heeft vandaag via Twitter bevestigd dat de trein al in Nederland is. Het was een paar weken geleden in ieder geval al aangekondigd dat de trein in december aan zou komen. Heb het toen gelezen op treinreiziger.nl. 

Badge +3

Op Twitter las ik van de week ook al berichten dat hij gespot was onderweg in Duitsland.

Onder treinspotters op social media gaat zoiets natuurlijk als een lopend vuurtje, dus de eerste filmpjes zullen inmiddels wel op YouTube e.d. staan.

Reputatie 6
Badge +2

Op Twitter las ik van de week ook al berichten dat hij gespot was onderweg in Duitsland.

Hij is na 7 december en dus uiterlijk vandaag hier aangekomen. @MJL wist een tijdje geleden al te melden dat hij rond 7 december aan zou komen. 🤔

Reputatie 5

Via-via gehoord van iemand die er dicht bij betrokken is. :wink:

Dat het uiteindelijk toch bleek te kloppen verbaast me wel een beetje want NS en dingen plannen is nou niet dat je zegt een iconisch duo.

Reputatie 7
Badge

Ik heb zelf op twitter aan @NS_Online gevraagd wanneer hij zou komen en ze hebben bevestigd dat hij als het goed is nu in Nederland is!

Maar is het ook goed 😀 ?

Reputatie 5

Ach, dat zien we later wel toch? ‘t zal in ieder geval niet klakkeloos in de fik vliegen en dan 3 maanden later na veel media-aandacht naar het buitenland afgevoerd worden. 

Mensen kunnen zeggen wat ze willen, maar het zorgt er niet voor dat er opeens magisch een ICNG treinstel in Nederland is. Zoals ik al zei: er is nog geen enkel ICNG treinstel in Nederland en dat zal dit jaar ook niet meer gebeuren (tenzij er nu nog een wonder gebeurd, maar daar geloof ik niet zo in 😉 ).

Dat er een ICNG bij Wolfsburg gespot is, is niet gek: daar staat de fabriek van Alstom waar de treinen afgebouwd worden. Vanaf daar vertrekken ze dus naar de diverse testlocaties.

Reputatie 7
Badge +3

Al enige tijd geleden werd er door sommige personen aangegeven dat gepland was dat de eerste ICNG iets van 7 december naar Nederland zou komen en dat hebben anderen dan als een vaststaand feit aangenomen. Maar planningen kunnen ook aangepast worden.

En ja, er is inderdaad door NS vandaag op Twitter gezegd op de vraag of de eerste ICNG naar Nederland is gekomen of nog in het buitenland is “Als het goed is de ICNG inmiddels in Nederland”.  Maar die webcare medewerker zal ook alleen zijn uitgegaan van de eerste info dat rond 7 december de eerste naar Nederland zou komen en heeft daar verder zelf geen kennis van. Er werd ook niet gezegd dat die er al echt is, alleen “als het goed is”, en dat is dus niet goed. En zeker gezien het feit dat ik de NS Twitter dakjes wel vaker betrapt heb op onjuiste info zou ik hier absoluut mijn geld niet op inzetten. Dan hecht ik meer meer waarde aan wat Julian aangeeft.

Als er echt een eerste ICNG in Nederland zou zijn, dan waren daar al lang veel foto's en video's van gemaakt en o.a. op Twitter/Facebook/Instagram geplaatst plus de eerste spotmelding op Somda.

7 december is inderdaad ooit de planning geweest, maar tijdens de testfase is de planning relatief gezien nog vrij flexibel. Er komen altijd dingen naar boven tijdens het testen, wat uiteraard ook de bedoeling is van de hele testperiode, en nu kan dat nog eenvoudig opgelost worden in de fabriek. Als de trein eenmaal in Nederland is, dan wordt dat een lastiger verhaal. Echter moeten na aanpassingen ook alle testresultaten weer opnieuw geverifieerd worden, dus dat kost altijd ook weer tijd, waarna de planning aangepast wordt. 

Uiteraard zijn dit soort wijzigingen in de uiteindelijke planning ingecalculeerd, dus de treinen zullen nog altijd volgens planning in 2021 in dienst komen.

Badge +3

Wolfsburg was inderdaad wat ik gelezen had, en onderweg van Tjechie naar NL dus!

Ben zelf geen treinspotter (en heb ook nog geen filmpjes gezien) maar wie weet lukt het nog om een stel dit jaar nog in NL te krijgen?

Eh nee, wat ik volgens mij nu al drie keer heb gezegd: er is niks onderweg naar Nederland op dit moment. De trein die gespot is in Wolfsburg kwam dus van de fabriek daar in de buurt en was onderweg naar Tsjechië, juist voor de tests daar.

Eh nee, wat ik volgens mij nu al drie keer heb gezegd: er is niks onderweg naar Nederland op dit moment. De trein die gespot is in Wolfsburg kwam dus van de fabriek daar in de buurt en was onderweg naar Tsjechië, juist voor de tests daar.

Nou oke, dan zal het officiële NS account op Twitter geen gelijk hebben. Bedankt, nu weet ik dat het officiële NS account niet te vertrouwen is...

Reputatie 5

Dat blijkt wel vaker. Die hebben de helft van de tijd geen flauw idee waar ze het over hebben.

En ja, er is inderdaad door NS vandaag op Twitter gezegd op de vraag of de eerste ICNG naar Nederland is gekomen of nog in het buitenland is “Als het goed is de ICNG inmiddels in Nederland”.  Maar die webcare medewerker zal ook alleen zijn uitgegaan van de eerste info dat rond 7 december de eerste naar Nederland zou komen en heeft daar verder zelf geen kennis van. Er werd ook niet gezegd dat die er al echt is, alleen “als het goed is”, en dat is dus niet goed. En zeker gezien het feit dat ik de NS Twitter dakjes wel vaker betrapt heb op onjuiste info zou ik hier absoluut mijn geld niet op inzetten. Dan hecht ik meer meer waarde aan wat Julian aangeeft.

Wanneer was dit? Heb je misschien een link naar de betreffende tweet? Ik zou graag zien dat al mijn collega’s op de hoogte zijn. Een inschatting kan altijd worden gemaakt op basis van eerder verkregen informatie. Als deze achteraf niet meer klopt door een wijziging, is deze niet ineens fout. Zou je het aan kunnen geven wanneer het toch weer mis gaat op ons Twitterkanaal? Ik zou graag zien dat het vertrouwen weer wordt hersteld.

Reputatie 2

Wanneer was dit? Heb je misschien een link naar de betreffende tweet? Ik zou graag zien dat al mijn collega’s op de hoogte zijn. Een inschatting kan altijd worden gemaakt op basis van eerder verkregen informatie. Als deze achteraf niet meer klopt door een wijziging, is deze niet ineens fout. Zou je het aan kunnen geven wanneer het toch weer mis gaat op ons Twitterkanaal? Ik zou graag zien dat het vertrouwen weer wordt hersteld.

Bedankt! Ik ga het aankaarten! Wel jammer dat jullie blij zijn gemaakt met een dooie mus… Sorry!

Reputatie 7
Badge

Zou je het aan kunnen geven wanneer het toch weer mis gaat op ons Twitterkanaal? Ik zou graag zien dat het vertrouwen weer wordt hersteld.

Toch wel opvallend dat klanten de "opdracht" krijgen de officiële berichten te moeten controleren op fouten. Officiële berichten zouden toch goed op juistheid gecontroleerd moeten worden, en dan pas geplaatst ?

Betrouwbaarheid boven snelheid, zeg maar.

Dus wat ik hieruit begrijp is dat de informatie die is gegeven op mijn Tweet niet klopt? Ik begrijp het niet helemaal meer...

De gegeven informatie klopt inderdaad niet, mijn excuses voor het ongemak.

Reputatie 5

Wat ik al zei, daar zijn ze vaker op te betrappen. Wat vooral vaak voorkomt is dat er vervolgvragen worden gesteld die eigenlijk in de eerste tweet al beantwoord waren.

”Ik sta op Utrecht Centraal op de trein naar Amersfoort te wachten al een uur, waar is dat ding?”

En dan is de reactie een vraag waar ze heen willen. Kan qua communicatie echt beter, zelfs al is het idee erachter dat er misverstanden mee worden voorkomen.

Reputatie 3

@Julian , De ICNG gaat niet van Velim - tjoep - naar NL voor de reizigersdienst. Als de ICNG zijn testen voor Velim afheeft, zal die een uitgebreid test en toelatingsprocedure krijgen, en dan in 2021 in de reizigersdienst te vinden zijn.

Ik kan mij niet herinneren dat ik heb beweerd dat de trein (om in jouw woorden te spreken) "tjoep" de reizigersdienst in gaat. Als je dat uit mijn berichten haalt, dan heb je ze verkeerd gelezen.

Er zijn bepaalde tests die in Velim uitgevoerd moeten worden voordat de treinen naar Nederland kunnen komen. Zodra die klaar zijn en met goed resultaat zijn afgerond komt de trein naar Nederland voor de rest van de toelating en de proefritten die NS zelf ook nog uit gaat voeren. 

Reputatie 3

Sorry, ik was al in de 2020 modus. Maar worden er nu al testritten in Nederland gedaan? Zo ja, waar?

Reageer