beantwoord

icng aangekomen

  • 10 December 2019
  • 73 reacties
  • 3940 Bekeken


Toon eerste bericht

73 reacties

Nee, die ICNG laat nog even op zich wachten. Er is er naar mijn weten nog geen in Nederland, en zelfs niet onderweg.

Reputatie 3

Is er tot op heden nog niks bekend over de trein? Zijn er eventuele fotos of videos van het interieur of iets?

Het zal vast wel gemeld worden als er een trein in Nederland is. Daar telkens naar vragen heeft verder geen zin.

Ik verwacht dat als de trein in Nederland is, er vast ook wel een persmoment zal zijn, waarbij de trein aan de pers wordt voorgesteld, waarbij er ook foto's gemaakt zullen worden.

Komt ‘ie nog? Is er iets bekend over wat er op het moment gedaan wordt voordat de treinstellen naar Nederland kunnen komen?

Natuurlijk komt 'ie nog, maar zoals al eerder gezegd heeft het verder geen zin om daar telkens naar te vragen. En uiteraard wordt er elke dag door de fabrikant weer hard gewerkt om de treinen gereed te maken voor de dienst. De treinen moeten in 2021 in dienst komen, dus ze hebben nog even de tijd.

Maar dan vraag ik mij toch af...

komt ‘ie nog?

😆😉

Badge +3

Zojuist op Twitter:

De eerste ICNG van @NS_online staat in Bad Bentheim! Hij gaat zo meteen voor het eerst voet zetten op Nederlandse bodem. Super spannend! Hopelijk zijn er snel testritten op de Flevolijn/Hanzelijn, want dat ding wordt dan zeker gespot! #Lelystad

 

Hij staat nu op Bad Bentheim. Om 15:55 kwam de Railexperts 9901 door Deventer richting Bad Bentheim. Vast geen toeval!

Klopt helemaal. Vandaag wordt de eerste ICNG overgebracht. Binnenkort zullen de eerste tests op Nederlandse bodem starten.

Badge +3

Paar pica’s van Twitter (de overgang is bij Wierden)

Op weg naar Watergraafsmeer… Wel smalle deuren trouwens!

Reputatie 7
Badge +3

Op weg naar Watergraafsmeer… Wel smalle deuren trouwens!

Is denk ik een vertekend beeld, zie bv dit https://twitter.com/hdb_rtl/status/915148405416001536

 

Misschien kan @Jeroen voor de liefhebebbers nog een foto of filmpje maken wanneer die door Lelystad rijdt. Zou volgens iemand op Twitter rond 20:32 zijn. Hup, even de camera pakken en gaan. :laughing:

De deuren zijn even breed als twee normale deuren.

Reputatie 7
Badge

De deuren zijn even breed als twee normale deuren.


Maar ze zijn nu enkelvoudig vanwege de drukdichtheid die de trein is omdat deze gecertificeerd is voor 200 km/h. het scheelt straks misschien weer wat klapperende oren in de vele tunnels op de HSL ;-)

Badge

Op weg naar Watergraafsmeer… Wel smalle deuren trouwens!

Is denk ik een vertekend beeld, zie bv dit https://twitter.com/hdb_rtl/status/915148405416001536

 

Misschien kan @Jeroen voor de liefhebebbers nog een foto of filmpje maken wanneer die door Lelystad rijdt. Zou volgens iemand op Twitter rond 20:32 zijn. Hup, even de camera pakken en gaan. :laughing:


Helaas had ik andere verplichtingen :)

 

Reputatie 7
Badge +3

Hier rijdt-ie over de spoorbrug bij Kampen:

https://www.dumpert.nl/item/7917469_9b144280

 

Reputatie 7
Badge +3

Aankomst en vervolgens vertrek te Zwolle https://twitter.com/treinjoch/status/1264250785841451009

en doorkomst Lelystad https://twitter.com/rogierweb/status/1264264566353080323

Dit is denk ik vandaag de meest gefilmde en gefotografeerde trein in Nedeland.

 

Helaas had ik andere verplichtingen :)

Valt me een beetje van je tegen, is wel je toekomstige werkplek :grin:

 

Reputatie 5

Deze nieuwe treinen zijn natuurlijk al besteld door de NS. Gezien de complete afbraak van het OV hier in Nederland vanwege het Corona virus vraag ik me af wat er nog wel of niet doorgaat.

Badge +3

Op weg naar Watergraafsmeer… Wel smalle deuren trouwens!

Is denk ik een vertekend beeld, zie bv dit https://twitter.com/hdb_rtl/status/915148405416001536​​​​​​

Filmpje inmiddels gezien, is inderdaad gezichtsbedrog.

En ja hoor (Dumpert) “Mooi, die kunnen we ook wel ff zilver kleurig spuiten.”

 

Reputatie 7
Badge

Op weg naar Watergraafsmeer… Wel smalle deuren trouwens!

Is denk ik een vertekend beeld, zie bv dit https://twitter.com/hdb_rtl/status/915148405416001536​​​​​​

Filmpje inmiddels gezien, is inderdaad gezichtsbedrog.

En ja hoor (Dumpert) “Mooi, die kunnen we ook wel ff zilver kleurig spuiten.”

Ah, de reaguurders van hun zolderkamer zijn ook weer van de partij.... 😅

Badge +3

Ah, de reaguurders van hun zolderkamer zijn ook weer van de partij.... 😅

Tja die boefjes willen na een paar maanden verplicht thuis spuiten ook weer op pad.. of zeau :cry: Iemand zei al YOLO tegen me.. Huh, camembertwattus en hoe ernstig is het met je?

It ain’t over… https://sofietjevanes.blogspot.com/2014/05/een-boompje-camemwattus.html

Happy ov iedereen (en vanaf 1 juno weer volle dienstregeling).. Maar doe het bij voorkeur nog even niet! Reizen en treinen grijs/zilver spuiten dus. En dat soort dingen…

Reputatie 5

Op weg naar Watergraafsmeer… Wel smalle deuren trouwens!

Is denk ik een vertekend beeld, zie bv dit https://twitter.com/hdb_rtl/status/915148405416001536​​​​​​

Filmpje inmiddels gezien, is inderdaad gezichtsbedrog.

En ja hoor (Dumpert) “Mooi, die kunnen we ook wel ff zilver kleurig spuiten.”

Ah, de reaguurders van hun zolderkamer zijn ook weer van de partij.... 😅


Deuren zijn waarschijnlijk 1300 mm breed. Ze doen me denken aan de deuren van de inmiddels 21 jaar Arlanda Express. Een Zweedse Coradia IC met een maximumsnelheid van 200 km p/u. Ook enkele deuren die prima drukgolven kunnen weerstaan.

 

  

Reputatie 7
Badge

De tweede ICNG (3103) zal inmiddels aangekomen zijn in Onnen. Deze zal binnenkort testritten gaan maken.

Reputatie 3

Ik zag laatst een foto van het interieur van de trein, die had ik ook op het forum geplaatst alleen werden die weer verwijderd. Het enige wat ik kan zeggen is dat de trein er ook van binnen wel als een intercity eruit ziet, maar dan met een nieuwere modernere draai er aan

De officiële perspresentatie van de ICNG is vandaag, dus ik schat in dat er dan ook wel enkele goede foto's van het interieur online zullen komen.

Reputatie 7
Badge

De officiële perspresentatie van de ICNG is vandaag, dus ik schat in dat er dan ook wel enkele goede foto's van het interieur online zullen komen.

Officieel is het nu nog niet echt (tenzij je het ziet als 'de binnenkomst van de eerste testtrein’), maar mij is bevestigd dat er later nog een uitgebreide perspresentatie (roll-in) komt.

Het zal mij niks verbazen dat alles nog van binnen grotendeels ingepakt zal zijn, gezien de trein nog maar net in de werkplaats staat, en nog niet eens overgedragen is aan NS.

Om 17:00 uur weten we meer, als je op NS Weekly Extra intuned.

De trein die nu in Onnen staat is nog een echte testtrein, dus die is nog niet af. Het ding staat vol met testapparatuur en is nog niet afgewerkt zodat er eenvoudiger getest kan worden, maar er zitten wel al stoelen etc. in.

Vanwege de coronamaatregelen was er vandaag maar een relatief beperkte hoeveelheid pers (en andere mensen) aanwezig. Het kan goed zijn dat er nog op een later moment nog een grotere perspresentatie komt (dat weet ik niet, ik wist alleen van dit moment), maar vandaag was wel het eerste moment waarop er werkelijk pers aanwezig was en er was een soort van kleine roll-in vanmorgen vroeg (maar ik zou niet durven zeggen of bij dat laatste ook pers aanwezig was).

Reageer