iddee werken bij ns (afkorting JHC) junior hoofdconducteur

• 24 januari 2020
  • 4 reacties
  • 264 Bekeken

Mij zal het leuk lijken om de vak hoofdconducteur maar dan voor  mensen onder de 18 gewoon werk kunnen doe in de vakantie of wiekend 

Help ook tegen de verveling

Vind jullie het een leuk idee of niet

4 reacties

Hoi Justins en welkom op de NS Community! 

Ik vind het zeker wel een leuk idee, maar in de uitvoering is het een stuk lastiger. Om conducteur te kunnen worden moet je namelijk een opleiding bij ons volgen en dit is niet mogelijk om alleen in de weekenden te doen. Wist je wel dat je een dag met een conducteur kan meelopen? Je zou je namelijk kunnen aanmelden voor de spoorwensdagen. De inschrijving hiervoor is momenteel niet open, maar zodra jij je kan aanmelden, kan je dit zeker doen. Dan kan je een dag komen snuffelen aan het vak van conducteur. 

Reputatie 7

Er is natuurlijk een reden dat het >18 is. 
Wisselende diensten, onregelmatige werktijden, EHBO, BOA en daarbij de verantwoordelijkheid en volwassenheid om met agressie, suïcide etc om te gaan.

Lijkt me helemaal geen strak plan...

Ik snap jullie allemaal maar zo bedoeld ik het niet dat je met een condetuer mee loopt in de in de dienst

En de condetuer perpald wat je op de trein kan doen

Evetewele Oplossingen Opleiding: kan je niet ook een onder de 18 opleiding in de tijden dat het kan bijvoorbeeld week of 3 of eerde licht er vooraan wat jullie willen de vakantie als het niet vlak bij elkaar licht 

Onrelmaater hijt: ja daar kies je dan voor of niet toch

EHBO+boa: ja oké die snap ik maar je heb toch een portofoon daar kan je mee omroep als er EHBO moed verleend worden of boa als er iemand boos is 

Als er iemand boos op je is dan loop je weg

Spoorwensdagen webben wij voorjaar aangemeld ik ben gekozen maar mijn wens is niet uitgevoerd door de spoorwensdagen

Probeert om het nog een keer te doen maar omdat ik ben geweest zonder dat het uit was gekomen hebben wij vorig jaar gezegt en dit jaar met duidelijke aangegeven dat het niet uitgevoerd was

Dus spoorwensdagen hebben we geprobeerd

Reputatie 7

In dit geval moet NS dus een conducteur keuren, testen En (deels) opleiden om extra mee te lopen. Dit alles voor iemand die niet zelfstandig inzetbaar is en onder de supervisie van iemand anders moet lopen. Ik zie hier de voordelen niet van.

Wat betreft de werktijden; het is gewoon wettelijk vastgelegd dat je onder de 18 niet op bepaalde tijden mag werken. Hier kan geen enkel bedrijf omheen, ook niet als je hier zelf toestemming voor geeft.

Reageer