Ik vind het forum leuk maar nutteloos.

• 13 februari 2014
  • 18 reacties
  • 1297 Bekeken

Al jaren geef ik via de site van NS aan wat er niet klopt. Na 39 jaar treinreiziger te zijn geweest maar weer in de auto gestapt van wege het feit dat ik trouw 1e klas betaal naar mijn werk en hele volkstammen van uit Almere naar Schiphol al jaren s'morgens vroeg zwart rijdt rond 05.30 tot 06.30 omdat er niet gecontroleerd wordt. Genoemde volksstammen gaan vrolijk s'middag met hun OV kortingskaart weer naar huis en sparen zo honderden euro's per maand uit. Verder moet ik soms staan in de 1e klas omdat men er gewoon gaat zitten als het druk is en geen conducteur die daar wat aan doet/deed.. Dit forum is leuk maar is meer tijdverdrijf dan dat je er iets aan hebt.

18 reacties

Reputatie 6
Badge
Persoonlijk ben ik het hier niet geheel mee eens. Het forum is ook prima te gebruiken voor vragen over je treinreis of het gebruik van de OV-chipkaart. Andere leden op dit forum kunnen je helpen door een reactie achter te laten.

Verder is er ook veel tijdverdrijf op dit forum, maar dat helpt ook weer om je reis aangenamer te kunnen maken, met zowel de tips, als het lezen van het forum in de trein 😉
Het zou fijn zijn als het forum ook perfect geschikt is voor mobiel. Dan kun je - mits de boel goed gemodereerd wordt en wellicht een uitvalsbasis biedt voor langere berichten dan naar @NS_online mogelijk is - meteen reageren op een situatie of geniaal idee in de trein. 🙂
Zover dat ik weet, komt er ook een app aan, waardoor het forum ook mobiel goed te gebruiken is.
De reactietijd op het forum zal wel altijd langer zijn dan via Twitter, maar bij een complexere uitleg is het zeker een welkome toevoeging in de communicatie met NS.

Hierdoor noem ik dit forum zeker niet zinloos, meerdere signalen van meerdere klanten kunnen wel degelijk leiden tot oplossingen of veranderingen die voor meer mensen het reizen met de NS prettiger maken.
persoonlijk vind ik t forum nuttig omdat ik antwoord op vragen kan krijgen,
En ja ik reis voor mijn plezier geregeld met de trein, en heb ook vrije keuze dagen,
daarom is dit forum zeker zinVOL . omdat je zo thuis antwoorden
nog beter en makkelijker kunt krijgen en zoeken,
Zeker niet zinloos inderdaad, het geeft andere mensen ook de kans je te helpen zodat het de NS Klantenservice minder belast, want zeker per telefoon en brief duurt het te lang voor je een reactie krijgt. Verder valt er genoeg te lezen als je geen vraag hebt, zodat je altijd wel wat nuttige info kan opsteken.
Reputatie 1
Al jaren geef ik via de site van NS aan wat er niet klopt. Na 39 jaar treinreiziger te zijn geweest maar weer in de auto gestapt van wege het feit dat ik trouw 1e klas betaal naar mijn werk en hele volkstammen van uit Almere naar Schiphol al jaren s'morgens vroeg zwart rijdt rond 05.30 tot 06.30 omdat er niet gecontroleerd wordt. Genoemde volksstammen gaan vrolijk s'middag met hun OV kortingskaart weer naar huis en sparen zo honderden euro's per maand uit. Verder moet ik soms staan in de 1e klas omdat men er gewoon gaat zitten als het druk is en geen conducteur die daar wat aan doet/deed.. Dit forum is leuk maar is meer tijdverdrijf dan dat je er iets aan hebt.

Ook erger ik mij dood aan dat sommige reizigers 1e klasse gaan reizen, terwijl ze geen 1e klasse kaart hebben.
Er moet iets bedacht worden om het alleen toegankelijk is met onze ov chipkaart om 1e klasse ruimte te betreden. Helaas zijn al veel treinstellen gerenoveerd, anders was mijn insteek om de 1e klasse ruimte aan het begin of eind van elke treinstel te plaatsen. Zo voorkom je al veel reizigers die telkens door de 1e klasse ruimte heen en weer lopen.

Een goed voorbeeld is de vliegtuig. De business class stoelen en/of First Class stoelen bevinden zich ook de voorzijde van het toestel.
Ik vraag mij af hoe jullie weten dat deze reizigers geen 1e klas kaart hebben? Als ik 1e klas ga zitten krijg ik regelmatig boze blikken van andere 1e klas reizigers, het verbaasd mij altijd hoe onvriendelijk de mensen daar zijn.
Reputatie 1
Ik vraag mij af hoe jullie weten dat deze reizigers geen 1e klas kaart hebben? Als ik 1e klas ga zitten krijg ik regelmatig boze blikken van andere 1e klas reizigers, het verbaasd mij altijd hoe onvriendelijk de mensen daar zijn.

Vaak kan ik ze zo eruit plukken. Je kan de reizigers herkennen aan het gedrag/houding en uiterlijk.
Een beetje moeilijk uit te leggen, maar iemand die als een soort zwerver 1e klasse zit, zal zeker geen 1e klasse kaart hebben.
[
Een beetje moeilijk uit te leggen, maar iemand die als een soort zwerver 1e klasse zit, zal zeker geen 1e klasse kaart hebben.

Dat dacht ik ook wel eens, totdat ik geregeld slecht verzorgde reizigers trof in de 1e klas met een geldig 1e klas vervoerbewijs. Dan ook nog eens volledig betaald en niet via een actie dat ze ineens 1e klas mogen zitten.
Ik wist niet dat er een dresscode was voor de eerste klasse, horen er alleen mensen in (mantel)pak thuis?
Reputatie 1
Ik wist niet dat er een dresscode was voor de eerste klasse, horen er alleen mensen in (mantel)pak thuis?

Nee, je hoeft niet per definitie een (mantel)pak aan te hebben als je 1e klasse reist. De meeste 1e klasse reizigers zijn zakenreizigers, conducteurs, militairen en Pro Rail medewerkers.
Reputatie 1
[

Dat dacht ik ook wel eens, totdat ik geregeld slecht verzorgde reizigers trof in de 1e klas met een geldig 1e klas vervoerbewijs. Dan ook nog eens volledig betaald en niet via een actie dat ze ineens 1e klas mogen zitten.

Dan was hij waarschijnlijk dronken geweest en had blijkbaar niet in de gaten dat hij op de 1e klasse knopje i.p.v. 2e klasse knopje heeft gekozen bij de kaartautomaat. 😃
Nee, je hoeft niet per definitie een (mantel)pak aan te hebben als je 1e klasse reist. De meeste 1e klasse reizigers zijn zakenreizigers, conducteurs, militairen en Pro Rail medewerkers.
En als iemand niet in die 4 hokjes valt wordt deze dus vies aangekeken. Stiekem vind ik het wel grappig om die blikken te krijgen, hun exclusieve kaartje is opeens niet zo exclusief meer 😃
Het valt mij de laatste tijd wel op is dat sommige notoire zwartrijders graag een plek in de eerste klas nemen om beter zicht te hebben wanneer wij komen voor controle. Die reizigers verraden zichzelf meestal al door hun "verdachte" gedrag.
Heb ooit een vrouw met twee gillende kinderen getroffen in de 1e klas, die kinderen waren niet stil te krijgen. De eerste klassers waren toen erg blij dat ik haar en haar kinderen weg stuurde en geen boete gaf om daar te mogen blijven zitten :8.
Reputatie 7
Badge +4
Wijs opgelost Loes, dat hebben wij het liefste 😉 De oerdomme 'discussies' met gillende dreiggeluiden zijn het ergste. Alles is toch onterecht, zelfs een boete als je alleen op een meereiskaartje reist of kankerverwekkende lucht verspreidt waar het niet mag.

Hoe kan een forum nou leuk zijn maar nutteloos? Als het leuk is heeft het toch al nut. 😉 Ik steek er in ieder geval wat van op.

Hoe kan een forum nou leuk zijn maar nutteloos? Als het leuk is heeft het toch al nut. 😉 Ik steek er in ieder geval wat van op.

Anders ik wel, steek er ook genoeg van op. Het houd me ook scherp, want wat zijn er tegenwoordig toch veel uitzonderingen en regels waar ik nog niet eerder van gehoord had. Het geeft mij in ieder geval een goed gevoel om kennis te delen en op te doen.
Ik vind jouw bijdragen ook zeer nuttig Loes, het is fijn om antwoord te krijgen van iemand die het beroep uitoefent. Dat je van sommige uitzonderingen en regels ook nog niet gehoord heb geeft aan dat het voor iedereen soms onoverzichtelijk is.
Ervaringen delen is nooit zinloos.

Reageer