beantwoord

Ik vind het raar dat ik me moet registreren op het forum voor het slellen van een simpele vraag

Ik wil eenmalig iets weten, beetje gebruiksonvriendelijk om je dan eerst te moeten registreren
icon

Beste antwoord door Thom 13 juli 2014, 18:08

Dat is het wel maar het toestaan van anoniem reageren kan ook tot nare situaties leiden en maakt het mogelijk een beetje ordinair te gaan schelden hier. Ik denk dat het niet anders kan, wil je dit nog enigszins kunnen voorkomen. Doorgaans gaat het er hier heel fatsoenlijk aan toe, al zijn er zeker uitzonderingen. Waterdicht is het niet maar het is een evenwicht tussen toegankelijkheid en het voorkomen van narigheid. Per saldo is modereren niet vaak nodig.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dat is het wel maar het toestaan van anoniem reageren kan ook tot nare situaties leiden en maakt het mogelijk een beetje ordinair te gaan schelden hier. Ik denk dat het niet anders kan, wil je dit nog enigszins kunnen voorkomen. Doorgaans gaat het er hier heel fatsoenlijk aan toe, al zijn er zeker uitzonderingen. Waterdicht is het niet maar het is een evenwicht tussen toegankelijkheid en het voorkomen van narigheid. Per saldo is modereren niet vaak nodig.
Ik vrees dat je gelijk hebt
En wat stelt dat registreren nou helemaal voor?
Je moet een gebruikersnaam, een e-mailadres en een wachtwoord opgeven.
Een gebruikersnaam lijkt me logisch en een wachtwoord ook (je zou het niet leuk vinden als ik onder jouw naam en via jouw account allerlei onkuise taal zou uitkramen.
En dat e-mailadres is puur bedoeld dat de moderators je in dringende gevallen kunnen benaderen (wat ik nog nooit heb meegemaakt).

Er zijn sites waar je ongeveer een uittreksel uit een bevolkingsregister moet invullen wil je toegang krijgen.
Valt hier dus allemaal nog wel mee, lijkt mij zo.

En dank zij die beperkte "beveiliging" hier was er onlangs toch nog sprake van spam en andere ongewenste berichten.

Maar ondanks - of dank zij - jouw verbazing hebben we jouw simpele vraag nog niet gelezen. Zo geschrokken ?;)
Hahaha nee hoor....inmiddels verder gespeurd en mijn antwoord al gevonden.

En dat het emailadres alleen gebruikt wordt door de moderator is ook niet waar...word nu 'belaagd' door ns mailtjes 😉

En dat het emailadres alleen gebruikt wordt door de moderator is ook niet waar...word nu 'belaagd' door ns mailtjes ;-)
Dat zijn automatische mailtjes die verzonden worden als er iemand op jouw vraag antwoordt. Kan je bij "Mijn profiel" en dan "instellingen" uitschakelen.
Ha Saskia, bedankt voor je vraag! Het antwoord van Thom is juist. Het registreren is simpelweg verplicht. Kijk voor meer info. eens in onze huisregels: https://forum.ns.nl/welkom-15/huisregels-ns-serviceforum-317 Indien we je nogmaals ergens mee van dienst kunnen zijn, dan helpen we graag!

Ik heb je topic verplaatst naar 'Off Topic' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Reageer