Ik zou graag iets gecorrigeerd zien in een stationsadres

• 22 augustus 2014
  • 8 reacties
  • 314 Bekeken

Ik kan me voorstellen dat er een soort nationaal NAW bestand wordt bijgehouden door NS. Zo ja, dan zou ik graag in contact komen met die persoon/afdeling.Of omgekeerd, het is de beroepseer van hem/haar natuurlijk te na om een verkeerd huisnummertje aan den lande te tonen..

8 reacties

Oops Susan,

Kruisende berichten, maar ik denk dat de laatste post een en ander verduidelijkt c.q. concreet maakt.
Ik kan me heel wel voorstellen dat dat stationsadressenbestand waar de Taxicentrales (c.q. hun softwareleveranciers) gebruik van maken van/via NS betrokken wordt. Als daarin dat huisnummertje nou gewijzigd kon worden ...............

Mooi trouwens dat je je er in mengt.
Misschien bedoelt treinziger:
Als je een regiotaxi of deeltaxi wilt bestellen voor aanvullend vervoer vanaf een station, dan heb je een adres en een huisnummer nodig. Sommige telefonisten van een taxicentrale weigeren een bestelling als je géén adres en huisnummer weet. Want die moeten ze in 'het systeem' invoeren. Je kunt dan niet zeggen van: 'Kunt u een taxi sturen naar station Lichtenvoorde-Groenlo', zo'n vraag wordt niet in behandeling genomen zonder adres en huisnummer. Dus daarom is het wel handig als bij de stationsinformatie bij de gegevens van het station ook het adres, huisnummer, postcode en woonplaats vermeld wordt. De woonplaats is ook nodig omdat sommige stationsnamen afwijken van de plaatsnaam. Bedankt.

Grappig Dwarsligger,

Het gaat om station Vorden, even verderop.
En om het bestand waar taxicentrales gebruik van maken, zodat bij het inkloppen van station + plaatsnaam de adresgegevens automatisch toegevoegd worden. Als het huisnummer dan niet correct is, zie je soms aan het andere eind van de Stationsweg een weekendpiloot verwoed zoekgedrag vertonen (en jij maar bidden dat ie niet opgeeft). Dat moet die arme jongen toch bespaard kunnen worden ..........
Beste Treinziger, Welkom op het NS Serviceforum. Het ons nog niet helemaal duidelijk wat je precies bedoelt. Kan je ons specifiek uitleggen waar je wat precies gewijzigd wil zien?

Ik heb je topic verplaast naar 'Off topic'.
Badge
-Adressen en huisnummers zijn ook handig als iemand met een TomTom naar een station wil rijden om een reiziger te brengen of op te halen.
Vrijwel alle stations staan als 'nuttige plaats' in TomTom. Maar het zou inderdaad handig zijn als van elk station het adres op de NS-site staat!
Aanvulling:
-Op de website www.stationsweb.nl kun je, als je de gegevens van een station opzoekt, een adres erbij vinden.
-Adressen en huisnummers zijn ook handig als iemand met een TomTom naar een station wil rijden om een reiziger te brengen of op te halen.
Misschien bedoelt treinziger:
Als je een regiotaxi of deeltaxi wilt bestellen voor aanvullend vervoer vanaf een station, dan heb je een adres en een huisnummer nodig. Sommige telefonisten van een taxicentrale weigeren een bestelling als je géén adres en huisnummer weet. Want die moeten ze in 'het systeem' invoeren. Je kunt dan niet zeggen van: 'Kunt u een taxi sturen naar station Lichtenvoorde-Groenlo', zo'n vraag wordt niet in behandeling genomen zonder adres en huisnummer. Dus daarom is het wel handig als bij de stationsinformatie bij de gegevens van het station ook het adres, huisnummer, postcode en woonplaats vermeld wordt. De woonplaats is ook nodig omdat sommige stationsnamen afwijken van de plaatsnaam. Bedankt.
Het stationsadressenbestand waar bvb taxibedrijven van gebruik maken.
Badge
U bedoelt?! :?

Reageer