beantwoord

In welke topics reageert een moderator?

  • 24 februari 2015
  • 1 reactie
  • 209 Bekeken

Badge +3
Ik ben benieuwd wat het beleid is met betrekking tot reageren in topics door moderators. Niet zelden gebeurt het dat een topic als Beantwoord wordt gemarkeerd waarna de discussie zich nog voortzet, maar dan in afwezigheid van de moderators, want die laten zich dan niet meer zien.

Ik werp deze vraag op, omdat het mij al weken niet lukt om een moderator in dit topic te laten reageren. Toegegeven, dat topic staat niet als "Vraag" aangemerkt, maar dat moet toch niet uitmaken? Waarom slaan moderators dat topic over?

En wil de moderator die in dit topic reageert, dan ook even voorgenoemd topic bezoeken en daar een reactie achterlaten? Bedankt! 🙂
icon

Beste antwoord door Hessel NS 24 februari 2015, 13:50

Ik ben benieuwd wat het beleid is met betrekking tot reageren in topics door moderators. Niet zelden gebeurt het dat een topic als Beantwoord wordt gemarkeerd waarna de discussie zich nog voortzet, maar dan in afwezigheid van de moderators, want die laten zich dan niet meer zien.

Van belang is dat de oorsponkelijke klantvraag is beantwoord. Dat is namelijk hoe een forum werkt en ook van meerwaarde is voor klanten die bijvoorbeeld via Google op dit forum belanden (een aanzienlijk percentage). Die klanten willen het liefst een heldere, bondige vraagstelling en een helder en bondig antwoord. Dat is het streven.

Ik zie dat er onder topics wel eens discussies ontstaan met hypothetische vraagstellingen en scenario's, die vooral interessant zijn voor de liefhebbers. Prima, maar de focus ligt op het beantwoorden van klantvragen en het in de organisatie uitzetten van klantsignalen van klanten die daadwerkelijk ergens tegenaan lopen. En - hoe interessant het misschien voor een enkeling ook kan zijn - niet op het binnenstebuiten keren van het bedrijf om op elke denkbare hypothetische kwestie een antwoord te vinden.

Tot slot zie ik echter ook dat er te vaak concrete vraagstellingen onbeantwoord blijven, omdat we op een vraag die we intern uitzetten niet snel genoeg terugkoppeling ontvangen. Daar ben je terecht kritisch op, dat is écht een verbeterpunt en de ambitie voor 2015.
Bekijk origineel

1 reactie

Ik ben benieuwd wat het beleid is met betrekking tot reageren in topics door moderators. Niet zelden gebeurt het dat een topic als Beantwoord wordt gemarkeerd waarna de discussie zich nog voortzet, maar dan in afwezigheid van de moderators, want die laten zich dan niet meer zien.

Van belang is dat de oorsponkelijke klantvraag is beantwoord. Dat is namelijk hoe een forum werkt en ook van meerwaarde is voor klanten die bijvoorbeeld via Google op dit forum belanden (een aanzienlijk percentage). Die klanten willen het liefst een heldere, bondige vraagstelling en een helder en bondig antwoord. Dat is het streven.

Ik zie dat er onder topics wel eens discussies ontstaan met hypothetische vraagstellingen en scenario's, die vooral interessant zijn voor de liefhebbers. Prima, maar de focus ligt op het beantwoorden van klantvragen en het in de organisatie uitzetten van klantsignalen van klanten die daadwerkelijk ergens tegenaan lopen. En - hoe interessant het misschien voor een enkeling ook kan zijn - niet op het binnenstebuiten keren van het bedrijf om op elke denkbare hypothetische kwestie een antwoord te vinden.

Tot slot zie ik echter ook dat er te vaak concrete vraagstellingen onbeantwoord blijven, omdat we op een vraag die we intern uitzetten niet snel genoeg terugkoppeling ontvangen. Daar ben je terecht kritisch op, dat is écht een verbeterpunt en de ambitie voor 2015.

Reageer