Informatie gezocht dienstregeling 2009

• 18 augustus 2014
  • 2 reacties
  • 180 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Misschien zit ik op deze forum helemaal fout, maar ik zoek, vanwege een kleine hobby, informatie over de dienstregeling van 2009 met name de dienstregeling op de Flevolijn. Nu kan ik wel her en der wat informatie ophalen, maar ondanks dat zijn er nog over vele dingen haast geen informatie te vinden en ook velen kunnen mij niet helpen 😞 .
Ik zoek informatie over de aankomst en vertrek (tijden en) sporen, LM- ritten (voor degene die dit niet snappen: een trein zonder passagiers, maar die bijv. van Hoofddorp Opstel naar Amersfoort moet), Materieelsoort en de hoeveelheid rijtuigen/ bakken (bijv. IC Almere Oostvaarders - Utrecht Centraal Mat 64 6 bakken Spits/ 4 bakken Dal), Keerringen van series (Bijv. IC Almere Oostvaarders - Utrecht Centraal keerde op de Sprinter naar Den Haag Centraal via Weesp), Wijzigingsbladen, niet hoofdzakelijk maar wel (als het kan) leuk om te weten: De omlopen van een specifieke goederentrein.
Als het kan neem ik ook graag info aan over de rest van Nederland 😉 Alvast Hartelijk dank!

Gr.

Dave.

2 reacties

Badge +3
Informatie over de dienstregeling in 2009 is op te vragen via deze pagina. U kunt kiezen voor DGRL 2009 en het treinnummer invoeren. U zult wel bekend zijn met treinnummers, gezien het gebruik van jargon in uw bericht. Voor de volledigheid: u kunt hier de treinseries uit 2009 nog achterhalen. Daar vindt u per treinserie ook informatie over de keringen: de serie 5700 keerde kennelijk in Utrecht op de serie 4900 en in Leiden op de serie 5000.

Op deze website is informatie te vinden over de materieelinzet en de LM-ritten van dienstregeling 2010 t/m 2014. Niet voor 2009, helaas, maar mogelijk toch interessant om te weten.

ProRail maakt basisuurpatronen waarin ook voor elk station is opgenomen op welke sporen treinseries worden afgewikkeld. De laatste jaren is steeds meer van die informatie ontoegankelijk gemaakt voor niet-vervoerders of andere belanghebbenden, helaas. Ik kan zelfs de documenten van dit jaar niet meer vinden, laat staan die van 2009. Maar hiervoor moet u dus bij ProRail zijn.

Voor goederentreinen ken ik rolandrail.net. De huidige dienstregelingen gaan alleen over 2014, maar wellicht dat er in het forum meer informatie over eerdere dienstregelingen te achterhalen is.
Welkom op het forum Davio! Tochjo heeft je al een paar zeer bruikbare tips gegeven, waarvoor dank! Ik heb hier momenteel geen aanvulling op, maar wellicht hebben andere forumleden nog suggesties?

Reageer