beantwoord

Informatie over treinramp 4 mei 1976 (Schiedam)

• 6 augustus 2014
  • 2 reacties
  • 328 Bekeken

Beste lezer,

Graag zou ik willen weten waar ik terecht kan voor meer informatie met betrekking tot de treinramp van 4 mei 1976.

Mijn oom zat in de voorste coupe en was één van de 24 doden.

Ik ben in contact gekomen met een dame, ook inzittende in de voorste coupe. Door de impact van het ongeval (door het ernstige letsel) en het feit dat nog maar weinig mensen zich de ramp herinneren, heeft zij besloten een boek te schrijven over deze treinramp. Zij heeft hiervoor o.a. de nabestaanden geïnterviewd. Verschillende nabestaanden geven aan niets van de NS te hebben vernomen en/of geen schadevergoeding te hebben ontvangen. Ik zou graag willen weten of er nog gegevens van destijds bewaard zijn gebleven. Deze informatie zou een enorme toegevoegde waarde voor het boek kunnen hebben, maar ook voor de nabestaanden. Het gaat dan met name over informatie (dossiers) met betrekking tot de letselschaderegeling.

In afwachting van een antwoord,

Marjolein Roode
icon

Beste antwoord door Anonymous 7 augustus 2014, 15:07

Dag Marjolein, onze archieven zijn in het beheer van het Utrechts Archief. Ook zijn de archieven toegankelijk via dit archief. Je zou in dit archief op zoek kunnen gaan naar meer informatie over deze treinramp. Zie voor contactmogelijkheden de website van het Utrechts Archief.
Bekijk origineel

2 reacties

Heb je misschien iets aan de 1720 hits (inclusief boeken) over deze ramp via de volgende link :
https://www.google.com/search?q=treinramp+schiedam&gws_rd=ssl
Dag Marjolein, onze archieven zijn in het beheer van het Utrechts Archief. Ook zijn de archieven toegankelijk via dit archief. Je zou in dit archief op zoek kunnen gaan naar meer informatie over deze treinramp. Zie voor contactmogelijkheden de website van het Utrechts Archief.

Reageer