beantwoord

Inhoud van opleiding Hoofdconducteur

• 14 september 2018
  • 37 reacties
  • 1067 Bekeken

Reputatie 2
Beste leden,

Ik zit in de sollicitatieprocedure voor de functie hoofdconducteur en, positief ingesteld dat ik ben, ga ik er vanuit dat ik door mag😃. Dan start de opleiding. Wie kan me daar meer over vertellen? Ben je alleen van maandag t/m vrijdag aan het werk? Heb je gelijk al wisselende diensten? Hoe vaak per week moet je naar het opleidingscentrum? Ik ben reuze benieuwd.

Groetjes,
Marleen
icon

Beste antwoord door Slidestops 14 september 2018, 14:21

@Edwin met taggen is er soms heel snel reactie zie je wel, Thanks ;)

@marlkran Het is afhankelijk van je standplaats wat voor diensten je gaat draaien. Ik ben zelf als conducteur in Roosendaal begonnen. Ik had bijna alleen maar diensten van maandag tm vrijdag in de opleidingsperiode en vaak wat vroegere diensten, omdat je vaak naar het opleidingscentrum moet. Hoe vaak is afhankelijk van hoe je ingedeeld bent. Je kunt er vanuit gaan dat je iedere week wel een keer gaat. Soms een week niet, soms 2x per week.

In principe heb je wel direct wisselende diensten, maar door de regels, zal dat in het begin zeker meevallen. Je kunt namelijk geen late dienst voor een opleidingsdag draaien, dus je zult wat vroegere diensten hebben over het algemeen.

Als je nog meer wil weten, vraag maar raak 😉
Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge
@Loes en @Slidestops kunnen je daar vast wel wat meer over vertellen :)
Vanuit de voorkant van de trein in ieder geval alvast heel veel succes met je sollicitatie!
Reputatie 7
@Edwin met taggen is er soms heel snel reactie zie je wel, Thanks ;)

@marlkran Het is afhankelijk van je standplaats wat voor diensten je gaat draaien. Ik ben zelf als conducteur in Roosendaal begonnen. Ik had bijna alleen maar diensten van maandag tm vrijdag in de opleidingsperiode en vaak wat vroegere diensten, omdat je vaak naar het opleidingscentrum moet. Hoe vaak is afhankelijk van hoe je ingedeeld bent. Je kunt er vanuit gaan dat je iedere week wel een keer gaat. Soms een week niet, soms 2x per week.

In principe heb je wel direct wisselende diensten, maar door de regels, zal dat in het begin zeker meevallen. Je kunt namelijk geen late dienst voor een opleidingsdag draaien, dus je zult wat vroegere diensten hebben over het algemeen.

Als je nog meer wil weten, vraag maar raak 😉
Reputatie 2
@Edwin dank je vriendelijk! @Slidestops wat leuk, ik ben in de race voor Roosendaal of Dordrecht. Fijn om te weten dat er in principe al wel wisselende diensten kunnen voorkomen tijdens de opleiding en dus ook een enkele keer op zaterdag of op zondag. Dan.. er werd me wel 3x gevraagd of ik een auto tot mijn beschikking heb en hoe snel ik daarmee op de standplaats kon komen, maar een gesprek later werd me verteld dat ik wΓ©l met de trein naar de standplaats moet komen. Hoe strikt gaat men om met het gebruik van de auto naar opleiding/werk? Krijg je gelegenheid om in opleidingsuren te studeren voor de BOA? Bij een vroeger dienstverband kreeg ik aardig wat studie-uren hiervoor. Of dient dit echt in eigen tijd te gebeuren? Dank alvast voor je antwoorden ☺
Reputatie 7
@marlkran je mag in principe gewoon met de auto naar werk komen. Als er echter ook een trein rijdt op dat tijdstip, kom je niet in aanmerking voor reiskostenvergoeding - omdat je de trein al vergoed krijgt. Buiten die tijden krijg je wel reiskostenvergoeding.
Je mag ook met de auto naar opleiding gaan (meestal Amersfoort), hier krijg je geen vergoeding voor omdat dit altijd met de trein haalbaar is.

Je krijgt tijdens je opleiding 10 dagen BOA-les. Daarbuiten krijg je volgens mij nog 5 vrije dagen extra om voor je BOA te studeren. Ga je heen en terug naar opleiding met de trein, dan kun je die tijd uiteraard ook nog gebruiken.
Reputatie 2
Heel erg bedankt @Slidestops, dit zijn waardevolle antwoorden!
Ik heb hier niet echt veel aan toe te voegen na zo'n snelle reactie van @Slidestops. 🙂
Lekker bezig @Edwin @Slidestops @Loes 🙂 Top! Als we jullie toch niet hadden 🙂 ;)

Veel succes met je sollicitatie, Marleen! We duimen voor je 😃
Reputatie 2
Ik zit al even heel het forum door te spitten op berichten van jullie @Edwin @Slidestops en @Loes 😋, leerzaam en vermakelijk! Hartelijk dank @Denice NS!
Reputatie 2
Daar zit ik dan, in de trein onderweg naar mijn sollicitatiegesprek in Amersfoort. Duimen jullie voor me?
Reputatie 7
Succes @marlkran 😉
Absoluut, ik duim mee
Reputatie 2
Dank! Bibber bibber
Reputatie 2
@Slidestops @Loes het heeft geholpen. Ik ben door!πŸ‘πŸ’ͺ😘
Top, sucses met het vervolg. Houdt ons op de hoogte πŸ˜€
Reputatie 2
Dank je @Loes , doe ik!
Super! Op naar de volgende stap!
Reputatie 2
Thanks @Denice NS!
Reputatie 2
@marlkran Je zit nu midden in je opleiding, waar ongeveer? Begin je met de BOA? En verder...wordt elk vak per stuk behandeld(topo/NL ed) of door elkaar? 😊
Reputatie 2
Nee @Eekhoorn, ik ben alleen net aangenomen. In februari begint de opleiding pas voor me. πŸ˜€
Reputatie 2
@Loes @Slidestops @Denice NS @Edwin Ik ben aangenomen en start februari met de opleiding. Dordrecht, here I comeπŸ₯‚πŸš‚β€οΈ
Gefeliciteerd, welkom. Succes met de opleiding en tot op de trein zou ik zeggen 😁.
Wat mooi om te horen, marlkran. Ik wens je alvast heel veel succes en heel veel plezier, collega!
Reputatie 2
Succes dan!
Reputatie 2
Gefeliciteerd @marlkran
Reputatie 1
@marlkran gefeliciteerd!
Ik zit nu zelf in de sollicitatieprocedure. Heel spannend allemaal. Ik mag over anderhalve week naar Rotterdam voor het geschiktheidsonderzoek.
Hoe verliep die dag voor jou? Wat vond je moeilijk en heb je nog tips?

Als bij mij alles goed gaat begin ik medio Februari / Maart. Ben benieuwd.

Reageer