Innoverende dienst visueel beperkten.

  • 31 May 2017
  • 1 reactie
  • 121 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Wij zijn studenten aan de hogeschool Utrecht (Social Work). Voor het vak marketing moeten wij een innoverende dienst ontwerpen. (deze dienst hoeft niet uitgevoerd te worden.) Wij hebben gekozen om een dienst te ontwerpen voor visueel beperkten op het station. Hierbij gaat het om een app die werkt als een soort 'tomtom' voor op het station. De app vertelt de weg, het spoor, aan welke kant de ingang/uitgang van de trein zit en op welk station je bent. Hierbij moeten wij ook met een mogelijke samenwerkingspartner in gesprek. In ons geval is dit NS. Wij hopen dat jullie onze vragen willen beantwoorden.

Wij willen graag het volgende weten:
-Welke voorzieningen zijn er al voor visueel beperkten?
-Kent u situaties waarin visueel beperkten moeite hebben op het station? Zo ja, hoe?
-Welke voordelen denkt u dat er aan de app zitten?
-Welke nadelen denkt u dat er aan de app zitten?
-Denkt u dat een app die verteld waar je heen moet meer zelfvertrouwen geeft voor visueel beperkten om met het openbaar vervoer te reizen? Waarom wel of niet?
- Denkt u dat het helpt als hierbij een cursus gegeven wordt aan de cliënten? Waarom wel of niet?
- Zou u geïnteresseerd zijn om te investeren in deze dienst? Waarom wel of niet?

Alvast bedankt voor het invullen.

Met vriendelijke groet,

Roxanne, Yaël, Cheryl en Boukje

1 reactie

Reputatie 7
Ns is zelf ook iets aan het ontwikkelen 😉 https://play.google.com/store/apps/details?id=com.point_consulting.testindoormap

Reageer