beantwoord

Integriteitsverklaring - referenties werkgever

Reputatie 2
Beste forum bezoekers,

Ik had een vraag met betrekking tot de integriteitsverklaring. Ik moet twee referenties benoemen. Maar ik kan maar 1 benoemen. Is dit erg? Moeten het twee zijn? Het gaat om de functie voor HC. Hopelijk weet een van jullie hier meer over. Alvast hartelijk dank.

Met vriendelijk groet,
Aspirant
icon

Beste antwoord door Jeroen 5 december 2018, 22:20

Beste Aspirant,

Hierover kun je gewoon bellen met de HR persoon welke op jouw brieven staat vermeldt. Als jij langdurig bij 1 werkgever hebt gewerkt of maar 1 werkgever hebt gehad dan zullen ze daar vast niet moeilijk over doen. Dus gewoon morgen overdag even bellen en jouw situatie uitleggen en dan hoor je wel of het goed is of niet en hoe je dit verder op je formulier moet aangeven.

Je bent echt niet de enige die maar 1 referentie heeft/kon opgeven.

Bekijk origineel

11 reacties

Ik durf daar geen uitspraak over te doen. Je kan het beste deze vraag aan jouw contactpersoon stellen. Deze staat op de vacature waarop je hebt gesolliciteerd.
Badge
Beste Aspirant,

Hierover kun je gewoon bellen met de HR persoon welke op jouw brieven staat vermeldt. Als jij langdurig bij 1 werkgever hebt gewerkt of maar 1 werkgever hebt gehad dan zullen ze daar vast niet moeilijk over doen. Dus gewoon morgen overdag even bellen en jouw situatie uitleggen en dan hoor je wel of het goed is of niet en hoe je dit verder op je formulier moet aangeven.

Je bent echt niet de enige die maar 1 referentie heeft/kon opgeven.
Reputatie 7
Badge +2
Lijkt me ook dat er genoeg mensen zijn die maar 1 werkgever hebben gehad. Zelf heb ik dat ook, intussen al ruim 31 jaar.
Reputatie 7
Voor ik bij NS kwam werken had ik ook maar 1 werkgever waar ik een aantal jaar heb gewerkt. Dit is dus helemaal niet erg, want meer als dat je er hebt gehad, kun je niet opgeven 😉
En misschien is één werkgever nog beter dan dat je er al 13 versleten hebt.
En dan is er nog de groep welke naast wat vakantiewerk helemaal nog niet gewerkt hebben en NS als eerste werkgever hebben.
Reputatie 5
Moet het per se de werkgever zijn ?

Indien ja: dan kan je de chef personeelsdienst en een directe collega opgeven (bijvoorbeeld).
Indien neen: dan kan je ook (bijvoorbeeld) een mede-bestuurslid opgeven van een vereniging waar je vrijwilliger bent.

Het ligt er natuurlijk ook aan wat de exacte vraag van de NS is geweest.

Informeer je referenten wel van tevoren dat je ze hebt opgegeven en overleg met ze wat ze gaan zeggen.
Badge
In dit geval moet het een leidinggevende van je geweest zijn bij een vorige werkgever.
Reputatie 2
Dank je wel heren voor de antwoorden!
Reputatie 2
Ik heb die vraag helemaal niet gehad? Er is mij niet naar referenties gevraagd...
Reputatie 2
Eekhoorn schreef:

Ik heb die vraag helemaal niet gehad? Er is mij niet naar referenties gevraagd...

Klopt, maar een achtergrondonderzoek is een standaard procedure bij NS. Je zal dat na de medische keuring krijgen. Maar daar moet je ook geen zorgen om maken.
Reputatie 2
Nee, daar maak ik me geen zorgen over 😉

Reageer