beantwoord

Intercity Direct kan niet meer rijden?

• 10 januari 2015
  • 6 reacties
  • 423 Bekeken

Reputatie 1
Wat zijn er voor speciale weersomstandigheden dat er op de HSL geen treinen rijden ?
Zover ik kan zien rijden de andere treinen in het land wel, afgezien van wat treinen door diverse storingen.
Kan er bijvoorbeeld niet met lagere snelheden gereden worden op de HSL ?
Of worden de treinen op de hogere viaducten van het spoor afgblazen !?! :-)

Roderick
icon

Beste antwoord door wsm 10 januari 2015, 13:05

Door de harde wind is de veiligheid van de treinen op de HSL-brug over het Hollands Diep niet meer gerandeerd.
Gek genoeg kunnen de treinen over de oude Moerdijkbrug wel gewoon rijden...
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Door de harde wind is de veiligheid van de treinen op de HSL-brug over het Hollands Diep niet meer gerandeerd.
Gek genoeg kunnen de treinen over de oude Moerdijkbrug wel gewoon rijden...
De spoorbrug voor het 'gewone' treinverkeer ligt in de luwte van de HSL-brug. De bovenleiding op de HSL-brug is van een lichtere constructie (25 kV wisselstroom) dan die op de brug voor het 'gewone treinverkeer (zwaardere constructie voor 1500 V gelijkstroom).
... Gek genoeg kunnen de treinen over de oude Moerdijkbrug wel gewoon rijden...
I.v.m. de harde wind kan de Intercity Direct uit veiligheidsoverwegingen momenteel niet rijden. De verwachting is dat er rond 16:00 weer treinverkeer mogelijk is op de hogesnelheidslijn.

P.s. Ik heb dit topic verplaatst naar het Off topic forum en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Sneeuwt het niet, waait het wel.....
Reputatie 1
Badge
en die FYRA moest terug naar de fabriek om hele andere redenen- is dit er nooit mee uitgetest?
Kennelijk wilde men niet meer geld uitgeven om ook bij storm met bijvoorbeeld 140km/h over deze brug te kunnen rijden. Ik kan me voorstellen dat de gedachte was dat de treinen dan ook wel over de oude brug zouden kunnen worden omgeleid. Afhankelijk van hoeveel extra dat gekost zou hebben, kan dat een verdedigbare afweging zijn.

Reageer