beantwoord

Intercity direct | onverklaarbare vertraging

Hoi NS,

Steeds vaker heeft de Intercity direct (vanaf Breda) plots een ruime vertraging zonder reden.
Iedere ochtend kijk ik in jullie app en als ik dan op het station kom, is er veel vertraging zonder dat wordt aangegeven hoe dit komt. Dit zorgt bij mij voor onbegrip.
Graag zou ik bijvoorbeeld willen weten hoe het komt dat de Intercity direct vanochtend om 7:27 +20 minuten vertraging had. Was verder niets aan de hand.

Groet
icon

Beste antwoord door Hertog 3 juli 2014, 10:38

Die defecte trein komt dan overigens wel vaak voor!

In een vorig topic van u heeft een monteur al eens geschreven dat met het ICd materieel in principe niets mis is, maar dat er wel het uiterste gevergd wordt en er dus ook altijd een storing kan optreden.
Al eens gezien als de ICd langs de A16 rijdt hoeveel personenauto's en vrachtwagens er soms kapot langs de weg staan.

In andere topics lees ik dat u wel heel vaak geconfronteerd wordt met problemen met die Intercity Direct. Zou het niet het overwegen waard zijn om voortaan gebruik te maken van de reguliere Intercities. Uw reistijd is volgens het boekje dan wel 8 minuten langer, het materieel lijkt betrouwbaarder, dus de kans dat u op tijd arriveert lijkt vele malen groter.

EDIT:
Ik zie nu pas dat u in een quote in een vorige reactie vraagt waar u uw geld terug kunt vragen.
Uit andere topics van u zie ik dat u daar inmiddels al ervaringsdeskundige in bent.:)
Hoewel, NS HiSpeed is inmiddels natuurlijk NS International geworden, dus lijkt de situatie ietwat veranderd.
IC Direct rijdt nu onder verantwoordelijkheid van NS International en bij hen kunt u een claim indienen.
Via deze link komt u op de pagina waar e.e.a. wordt toegelicht.
Bekijk origineel

12 reacties

Om het nog een beetje erger te maken, de ICd van 07:27 uit Breda had bij vertrek zelfs een vertraging van 33 minuten.
Volgens de website OVtijden - waar alle vertrektijden worden geregistreerd - was dat te wijten aan den defecte trein (zie bijlage).

Om het nog een beetje erger te maken, de ICd van 07:27 uit Breda had bij vertrek zelfs een vertraging van 33 minuten.
Volgens de website OVtijden - waar alle vertrektijden worden geregistreerd - was dat te wijten aan den defecte trein (zie bijlage).

Waar kan ik mijn geld terugvragen ;)
[quote=Mvnp1][quote=Hertog]Om het nog een beetje erger te maken, de ICd van 07:27 uit Breda had bij vertrek zelfs een vertraging van 33 minuten.

In een vorig topic van u heeft een monteur al eens geschreven dat met het ICd materieel in principe niets mis is, maar dat er wel het uiterste gevergd wordt en er dus ook altijd een storing kan optreden.
Al eens gezien als de ICd langs de A16 rijdt hoeveel personenauto's en vrachtwagens er soms kapot langs de weg staan.

In andere topics lees ik dat u wel heel vaak geconfronteerd wordt met problemen met die Intercity Direct. Zou het niet het overwegen waard zijn om voortaan gebruik te maken van de reguliere Intercities. Uw reistijd is volgens het boekje dan wel 8 minuten langer, het materieel lijkt betrouwbaarder, dus de kans dat u op tijd arriveert lijkt vele malen groter.

EDIT:
Ik zie nu pas dat u in een quote in een vorige reactie vraagt waar u uw geld terug kunt vragen.
Uit andere topics van u zie ik dat u daar inmiddels al ervaringsdeskundige in bent.:)
Hoewel, NS HiSpeed is inmiddels natuurlijk NS International geworden, dus lijkt de situatie ietwat veranderd.
IC Direct rijdt nu onder verantwoordelijkheid van NS International en bij hen kunt u een claim indienen.

EDIT:

De reactie is net zo schandalig als de overall dienstverlening van de NS!

Hoe durft u te beweren dat ik anders maar een andere trein moet nemen! En trouwens, dit scheelt helemaal geen 8 minuten maar ruim 25 minuten naar mijn werk, schandalig dat u mij zo de les leest!!

Hoe durft u te beweren dat ik anders maar een andere trein moet nemen! En trouwens, dit scheelt helemaal geen 8 minuten maar ruim 25 minuten naar mijn werk, schandalig dat u mij zo de les leest!!

U vraagt waarom de ICD vertraagd was; ik geef u een gefundeerd antwoord.
U vraagt waar u een claim kunt indienen; ik geef u een link naar de desbreffende pagina, zelfs met een - als humor bedoelde - knipoog.
Goedbedoeld vraag ik me af of het een goed alternatief zou kunnen zijn met de "normale" IC te reizen, juist omdat de ICD nogal eens last heeft van storingen en uitval; u vindt dat ik u daarmee de les lees.

Akkoord, dan kan ik u alleen maar mijn excuses aanbieden voor mijn goede bedoelingen.

Wat ik dan wel weer aardig vind is dat u uw eigen (boze) reactie als het beste antwoord op de door u gestelde vragen heeft gemarkeerd.

U vraagt waarom de ICD vertraagd was; ik geef u een gefundeerd antwoord.
U vraagt waar u een claim kunt indienen; ik geef u een link naar de desbreffende pagina, zelfs met een - als humor bedoelde - knipoog.
Goedbedoeld vraag ik me af of het een goed alternatief zou kunnen zijn met de "normale" IC te reizen, juist omdat de ICD nogal eens last heeft van storingen en uitval; u vindt dat ik u daarmee de les lees.

Akkoord, dan kan ik u alleen maar mijn excuses aanbieden voor mijn goede bedoelingen.

Wat ik dan wel weer aardig vind is dat u uw eigen (boze) reactie als het beste antwoord op de door u gestelde vragen heeft gemarkeerd.

Wederom een oordeel in je reactie. Graag ontvang ik een reactie van een echte NS medewerker!
Beste Mvnp1, ik heb gezien dat je inmiddels ook een ander topic hierover bent begonnen. Vandaag reed de IC Direct niet in verband met de versperring op het spoor door een vrachtwagen. Het klopt dat er de laatste tijd vaker verstoringen zijn op dit traject. Ook wij zien dit. Bij verstoringen ligt de oorzaak vaak bij een verstoring van het materieel. De Intercity Direct wordt getrokken door een Traxx-locomotief. Wij signaleren inderdaad technische problemen met het materieel ( de Traxx-locomotief). Wij hopen de overlast voor onze reizigers tot een minimum te beperken.

Graag wijs ik in dit topic ook even op de gebruiksregels van dit Serviceforum. Het is belangrijk dat Forummers respectvol richting andere gebruikers zijn.
Leve het openbaar vervoer de ns direkt weer storing naar Amsterdam morgen
Is er een snellere route naar Amsterdam ipv 2 uur in de Teun zitten
Slternatief voor de direkt ?
@Spoma: Er rijden mogen geen treinen tussen Schiphol-Amsterdam Sloterdijk, Schiphol-Amsterdam Bijlmer ArenA en Schiphol-Diemen Zuid. Je kunt gebruikmaken van de metro en/of (vervangende) bussen. Check de reisplanner voor specifiek reisadvies.
Hoe moet ik dan in Amsterdam komen
Leve het ov lekker kl.. Zo
Ik heb morgen een belangrijke afspraak in Amsterdam
Badge +3
Hoe moet ik dan in Amsterdam komen
U kunt uw reis plannen in de reisplanner. De reisplanner is namelijk aangepast aan de werkzaamheden en geeft alleen treinen die wel rijden.

Reageer