Steeds vaker heeft de Intercity direct (vanaf Breda) plots een ruime vertraging zonder reden.
Iedere ochtend kijk ik in jullie app en als ik dan op het station kom, is er veel vertraging zonder dat wordt aangegeven hoe dit komt. Dit zorgt bij mij voor onbegrip.
Graag zou ik bijvoorbeeld willen weten hoe het komt dat de Intercity direct vanochtend om 7:27 +20 minuten vertraging had. Was verder niets aan de hand.
Groet
Beste antwoord door Hertog
Die defecte trein komt dan overigens wel vaak voor!
In een vorig topic van u heeft een monteur al eens geschreven dat met het ICd materieel in principe niets mis is, maar dat er wel het uiterste gevergd wordt en er dus ook altijd een storing kan optreden.
Al eens gezien als de ICd langs de A16 rijdt hoeveel personenauto's en vrachtwagens er soms kapot langs de weg staan.
In andere topics lees ik dat u wel heel vaak geconfronteerd wordt met problemen met die Intercity Direct. Zou het niet het overwegen waard zijn om voortaan gebruik te maken van de reguliere Intercities. Uw reistijd is volgens het boekje dan wel 8 minuten langer, het materieel lijkt betrouwbaarder, dus de kans dat u op tijd arriveert lijkt vele malen groter.
EDIT:
Ik zie nu pas dat u in een quote in een vorige reactie vraagt waar u uw geld terug kunt vragen.
Uit andere topics van u zie ik dat u daar inmiddels al ervaringsdeskundige in bent.:)
Hoewel, NS HiSpeed is inmiddels natuurlijk NS International geworden, dus lijkt de situatie ietwat veranderd.
IC Direct rijdt nu onder verantwoordelijkheid van NS International en bij hen kunt u een claim indienen.
Via deze link komt u op de pagina waar e.e.a. wordt toegelicht.