beantwoord

Interview

• 18 december 2019
  • 7 reacties
  • 198 Bekeken

Hallo heer/ mevrouw,

Ik ben eerstejaars studente International Business en ik moet voor een project een eigen bedrijf opstarten. Ik heb gekozen om een spoorwegbedrijf op te starten, zoals NS. Hierbij moet ik een theorie gebruiken en dat ook uitwerken. De theorie die ik gebruik heet het Value Chain Model van Michael Porter. Onderstaand zijn vier van de vijf primaire activiteiten binnen een bedrijf en de vragen erachter:

1. Ingaande logistiek: zijn de activiteiten die te maken hebben met het ontvangen, opslaan en verspreiden van een product. Nou is het zo dat een spoorwegbedrijf een service is. Hoe heeft NS het gedaan?
  2. Operaties: dit heeft te maken met het omzetten van de materialen in een eindproduct. Ook hier weer de vraag, als je een servicebedrijf hebt, wat zijn dan je operaties?
  3. Marketing en verkoop: hoe promoten jullie?
  4. Service: wat doet NS er aan om de waarde van de treinen te verhogen of te handhaven?

Ik hoop dat u de bovenstaande vragen kunt beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Enise

icon

Beste antwoord door Erryt NS 18 december 2019, 14:46

Hallo StudentEnise en welkom bij de NS Community,

Ik ben bang dat ik je niet kan helpen met het beantwoorden van deze vragen. Daarnaast is het model wat je gebruikt niet echt aansluitend op onze organisatie, zoals je zelf al aangaf. Het doel van onze bedrijfsonderdelen is het intensief samenwerken om 1 miljoen reizigers naar de juiste betstemming te brengen en van alle gemakken en service te voorzien. Wat er bij onze operatie gebeurt kan je via deze website achterhalen. We promoten via meerdere kanalen. Denk daarbij aan radio, televisie, online en ook op het station. Via onze website kan je ook meer achterhalen over onze service en informatie voorziening.

Ik hoop dat je wat aan dit antwoord hebt en anders zijn er misschien community leden die je hiermee kunnen helpen.

Bekijk origineel

7 reacties